Cysterna 406R

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: Witek M. »

Ranger pisze: [...] Czy DEC instnial juz w IVep. ??
BarTTek pisze:[...] Zastanawia mnie czy te cysterny byly w malowaniu CPNu [...]
Biorac pod uwage, ze DEC była spółką-córką CPN, powstała w 1996 r. na skutek wyodrębnienia z CPN majątku kolejowego, odpowiedz na pytania jest oczywista.
Ostatnio zmieniony 01 lip 2008, 18:09 przez Witek M., łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Adamczewski
Posty: 569
Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
Lokalizacja: Pomorskie/UK
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: Adamczewski »

A ja pisałbym się na set złożony z 3 lub 4 cystern w malowaniu CTL. Czy przewidziane są jakieś rabaty przy zakupie takiej ilości?
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: Ranger »

Dlatego nie będziemy bazować na domysłach. Lepiej robić to czego jesteśmy 100% zamiast popełniać błędy w stylu Tilliga.
BarTTek
Posty: 825
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: BarTTek »

Ranger pisze:A tak na marginesie to wyprowadź mnie jesli jestem w błędzie. Czy DEC instniał już w IVep. ??
Raczej nie, chyba było PEC - Przedsiębiorstwo... tak jak jest to tu http://img258.imageshack.us/my.php?imag ... 19ayi2.jpg z tego tematu http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=3530 . Zastanawia mnie czy te cysterny były w malowaniu CPNu gdyż moja wiedza na w/w tematy jest skromna. Stąd też moje wcześniejsze pytanie.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: Ranger »

DBv pisze:Rozumiem więc z tego, że wersji innych niż epoka V się nie przewiduje?
Hmmm...Owszem nie. Z prostej przyczyny. Nie mam fotek tych cystern w IVep.
Jeśli macie jakąś dokumentację umożliwiającą wykonanie oznaczeń w IVep. to proszę o pomoc.
A tak na marginesie to wyprowadź mnie jesli jestem w błędzie. Czy DEC instniał już w IVep. ??
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10874
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek Obrazek
BARDZO cenna inicjatywa, gratuluję (i też piszę się na te cysterny).
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: DBv »

Rozumiem więc z tego, że wersji innych niż epoka V się nie przewiduje?
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: Ranger »

IV ep. to reczaj nie. Wszystkie cysterny to prywatne spółki zatem V ep. W IV nie było tego a ściemy nie bedziemy robić.
BarTTek
Posty: 825
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: BarTTek »

Jeszcze muszę się dowiedzieć kiedy zostały wprowadzone te cysterny i jakie było ich pierwsze malowanie. Nie ukrywam że zależy mi na IV epoce, ale V nie pogardzę :)
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: Ranger »

W związku z licznymi pytaniemi umieszczam możliwe malowanie cystern.
Tak jak pisałem wyżej na tych kalkach które już mam można wykonać tlankową DEC i GATX. Z troszkę większym trudem białą z paskiem DEC.
Resztę kalek trzeba opracować. Jest to chwila czasu pod warunkiem posiadania dobrych fotek, których dotychczas nie udało mi się skompletować z celu narysowanie kalek 100% z godnych z ogyginałem, innych nie przewiduję.

Poniżej omawiana malowania:

Lotos:
Obrazek

PCC:
Obrazek

DEC/GATX(zmienione tylko logo):
Obrazek

Transchem:
Obrazek

Biały GATX:
Obrazek

DEC z paskiem:
Obrazek

CTL Logistics:
Obrazek

Fotki zaczerpniete ze stron spółek oraz dzięki uprzejmości kol. Fred3rg.

Jakoś tak się zrobiło w końcu 8 malowań :shock:
Ale jak wyżej pisałem narazie są 3 jednak reszta będzie tym szybciej im więcej będzie chętnych. Sprawa rozchodzi się o opracowanie kalek ale również o kolorowy druk który jest jednak dość kosztowny.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: Ranger »

Jeśli bedzie parę osób chętnych na te cysternę to przypuszczam,że może być szybciej. Nie ukrywam,że bedę potrzebował parę złotych zaliczki od was gdyż jest to spora inwestycjajak w przypadku bliżnieczego projektu Gbs. Dlatego im więcej tym lepiej.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: Ranger »

Wszytko w swoim czasie. Narazie podstawowymi malowaniemi są DEC i GATX.
Masz PW.
Awatar użytkownika
SU46-046
Posty: 196
Rejestracja: 30 sie 2007, 16:20
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: SU46-046 »

Chciałbym, ale w wersji Lotos. Jest to możliwe?
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: Ranger »

Jest tez możliwość nabycia gotowego wagonu ale z racji, że model jast mocno pracochłonny to po więcej info zampaszam również na PW.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Cysterna 406R

Post autor: Ranger »

WAGON CYSTERNA 406Ra/406Rb
Czteroosiowy wagon cysterna typu 406Ra jest przeznaczony do przewozu lekkich i ciężkich produktów naftowych oraz innych produktów, zgodnie z nadanym kodem zbiornika L1.5BN, takich jak: benzen, benzol, ksylen, terpentyna, naftalen, olej płuczkowy, olej
flotacyjny, olej rozpuszczalnikowy, olej transformatorowy niskokrzepnący, olej turbinowy, oleje przemysłowe, oleje maszynowe, oleje do sprężarek chłodniczych, oleje silnikowe, solwent nafta, melasa, oleje roślinne. Czteroosiowy wagon cysterna typu 406Rb jest przeznaczony do przewozu lekkich produktów naftowych oraz innych produktów, zgodnie z nadanym kodem zbiornika L1.5BN , takich jak: aceton, toluen, nafta lekka, solwent
nafta, benzyny, olej nap´dowy, olej wrzecionowy niskokrzepnàcy, olej do sprężarek chłodniczych, oleje maszynowe niskokrzepne, alkohol etylowy. Wagon typu 406Ra posiada wewnàtrz zbiornika parową instalację grzewczą. Zbiorniki obu typów wagonów są przystosowane do hermetycznego załadunku od góry, przez właz górny
DN500. Możliwe jest również napełnianie zbiorników od dołu, przez jeden z zaworów spustowych bocznych DN100. Opróżnianie zbiorników odbywa się poprzez zawór
denny DN150 i jeden z zaworów spustowych bocznych DN100 grawitacyjnie lub za pomocą pompy. Zbiorniki są wykonane z blach stalowych gatunku St3SCuY. Konstrukcja wagonów odpowiada przepisom UIC i RIV, a zbiorniki speΠniajà wymagania regulaminu RID
w zakresie przewozu materiałów niebezpiecznych. Wagony mogà być eksploatowane w komunikacji międzynarodowej.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Tekst i fotki zaczeprnięte ze strony Dec/Gatx.

Od jakiegoś czasu buduję model cysterny 406R oparty. Jest on oparty na blaszkach fototrawionych i zbiorniku odlanym z żywicy.
Cała rama została zaprojektowana od podstaw ze ścisłym uwzglednieniem oryginalnych wymiarów wagonu. Nie było żadnych kompromisów. Jednocześnie cała instalacja, podpory zbiorników i pasy mocujące zbiornik do ramy zostały wykonane z najwiekszą dbałością o szczegóły.
Powstanie napewno więcej egzemplarzy niż 1 więc oferuję możliwość zakupienia sobie Kitu do montażu ten cysterny. Dostepne będą dwie wersje. Normal i Lux.
Wersja Lux będzia miał wszystkie elementy instalacji pod wagonem.
Nie ma co się rzopisywac bo fotki powiedzą więcej niż 1000 słów.
Poniżej prezentuję fotki cysterny o której piszę:

Rama:
Obrazek Obrazek Obrazek

Kliny i podpory pod zbiornikiem:
Obrazek

Ogólny widok wagonu i detale:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Blaszki, wchodzące w skład Kitu:
Obrazek Obrazek

W skłąd Kitu wchodzić będą:
-4 blaszki z częściami do ramy, detalaimi i wózkami do złożenia,
-odlew zbiornika,
-kalki DEC/GATX z różnymi numerami wagonów,
-instrukcja jak to poskładać.

Wagon nie został do końca zmontowany z racji,że zbiornik matka pojechał do odlewni.

Model przeszedł pomyślnie testy na rozjazdach. Wózki nie mają żadnych problemów z pokonywaniem skomplikowanych dróg zwrotnicowych. Dyszel wózka jest zakończony gniazdem NEM więc istnieje możliwość zainstalowania dowolnych sprzęgów.
W przyszłości zostaną dodane kalki z oznaczeniami Lotos, CTL Logistics, PCC oraz inne numery DEC i GATX (z racji,że GATX wypuścił nowe malowanie swoich cystern).
Z wykorzystanie kalek dodanych obecnie do kitu można wykonać 3 różne wagomy brunatny DEC, brunatny GATX, biały DEC z paskiem).

Cena Kitu to ok. 100zł. Zainteresowanych zapraszam na PW.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2009, 14:25 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości