WAGON CYSTERNA 406Ra/406Rb
Czteroosiowy wagon cysterna typu 406Ra jest przeznaczony do przewozu lekkich i ciężkich produktów naftowych oraz innych produktów, zgodnie z nadanym kodem zbiornika L1.5BN, takich jak: benzen, benzol, ksylen, terpentyna, naftalen, olej płuczkowy, olej
flotacyjny, olej rozpuszczalnikowy, olej transformatorowy niskokrzepnący, olej turbinowy, oleje przemysłowe, oleje maszynowe, oleje do sprężarek chłodniczych, oleje silnikowe, solwent nafta, melasa, oleje roślinne. Czteroosiowy wagon cysterna typu 406Rb jest przeznaczony do przewozu lekkich produktów naftowych oraz innych produktów, zgodnie z nadanym kodem zbiornika L1.5BN , takich jak: aceton, toluen, nafta lekka, solwent
nafta, benzyny, olej nap´dowy, olej wrzecionowy niskokrzepnàcy, olej do sprężarek chłodniczych, oleje maszynowe niskokrzepne, alkohol etylowy. Wagon typu 406Ra posiada wewnàtrz zbiornika parową instalację grzewczą. Zbiorniki obu typów wagonów są przystosowane do hermetycznego załadunku od góry, przez właz górny
DN500. Możliwe jest również napełnianie zbiorników od dołu, przez jeden z zaworów spustowych bocznych DN100. Opróżnianie zbiorników odbywa się poprzez zawór
denny DN150 i jeden z zaworów spustowych bocznych DN100 grawitacyjnie lub za pomocą pompy. Zbiorniki są wykonane z blach stalowych gatunku St3SCuY. Konstrukcja wagonów odpowiada przepisom UIC i RIV, a zbiorniki speΠniajà wymagania regulaminu RID
w zakresie przewozu materiałów niebezpiecznych. Wagony mogà być eksploatowane w komunikacji międzynarodowej.

Tekst i fotki zaczeprnięte ze strony Dec/Gatx.
Od jakiegoś czasu buduję model cysterny 406R oparty. Jest on oparty na blaszkach fototrawionych i zbiorniku odlanym z żywicy.
Cała rama została zaprojektowana od podstaw ze ścisłym uwzglednieniem oryginalnych wymiarów wagonu. Nie było żadnych kompromisów. Jednocześnie cała instalacja, podpory zbiorników i pasy mocujące zbiornik do ramy zostały wykonane z najwiekszą dbałością o szczegóły.
Powstanie napewno więcej egzemplarzy niż 1 więc oferuję możliwość zakupienia sobie Kitu do montażu ten cysterny. Dostepne będą dwie wersje. Normal i Lux.
Wersja Lux będzia miał wszystkie elementy instalacji pod wagonem.
Nie ma co się rzopisywac bo fotki powiedzą więcej niż 1000 słów.
Poniżej prezentuję fotki cysterny o której piszę:
Rama:
Kliny i podpory pod zbiornikiem:
Ogólny widok wagonu i detale:
Blaszki, wchodzące w skład Kitu:
W skłąd Kitu wchodzić będą:
-4 blaszki z częściami do ramy, detalaimi i wózkami do złożenia,
-odlew zbiornika,
-kalki DEC/GATX z różnymi numerami wagonów,
-instrukcja jak to poskładać.
Wagon nie został do końca zmontowany z racji,że zbiornik matka pojechał do odlewni.
Model przeszedł pomyślnie testy na rozjazdach. Wózki nie mają żadnych problemów z pokonywaniem skomplikowanych dróg zwrotnicowych. Dyszel wózka jest zakończony gniazdem NEM więc istnieje możliwość zainstalowania dowolnych sprzęgów.
W przyszłości zostaną dodane kalki z oznaczeniami Lotos, CTL Logistics, PCC oraz inne numery DEC i GATX (z racji,że GATX wypuścił nowe malowanie swoich cystern).
Z wykorzystanie kalek dodanych obecnie do kitu można wykonać 3 różne wagomy brunatny DEC, brunatny GATX, biały DEC z paskiem).
Cena Kitu to ok. 100zł. Zainteresowanych zapraszam na PW.