A ja jestem mocno zaskoczony

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Odnośnie bocznicy...

Post autor: oelka »

Krzysztof F pisze:Jak pewnie wiecie - miasto jest praktycznie nie przejezdne. Na lotnisko Okęcie - brak metra czy tramwaju.
Propozycja budowy tramwaju byla i jest proponowana przez Tramwaje Warszawskie. Zwlaszcza, ze zbudowanie linii od petli Sluzewiec (ex PDPS) jest dosc latwe.
Jeżdżą tlko autobusy i taksówki - stoją w korkach. Warszawa ma ten atut, że lotnisko jest w mieście.
Watpliwy atut biorac pod uwage, ze jest to tylko jedno jedyne lotnisko pasazerskie. Z drugim jest problem: taki Modlin jest tak polozony, ze samoloty maja podchodzic dio ladowania nad dolina Wkry i Narwii, gdzie sa naturalne wielkie siedliska ptakow. Wojsku to kiedys nie przeszkadzalo inaczej prowadzono drogi dolotu do lotniska.
Na szczescie powoli al. Zwirki i Wigury przestaje byc jedynym dojazdem na lotnisko. Wiadukt miedzy Poleczki a Wirazowa juz funkcjonuje, poki co gorzej jest z sama ulica Poleczki, ktora jest w trakcie przebudowy.
Co zrobić, aby choć trochę ułatwic życie podróznym? Ano jest okazja - tu zgazdam się z kol. Oelka- przy okazji modernizacji linii do Radomia zrobić porządną bocnicę na Okęcie (na miejsce starej kiedyś istniejącej - towarowej).
Nie mylmy torow: bocznica Petrolotu ma sie niezle, ale ma tez inny przebieg i polozenie.
To już zrobiono. Bocznica z peronem w stanie surowym praktycznie już jest (gotowe wylewki) - brak tylko torowiska.. I tu zaczynają się schody. My jak budujemy makietę od czego zaczynamy? Od planów.
A co robimy jak sie zmieniaja plany w trakcie? Rozbieramy to co zrobione.
I tu jest troche podobnie. Plany polaczenia linia dwutorowa zaczynajaca sie za po. Sluzewiec byly gotowe w 2004 roku, razem z planem modernizacji tego odcinka linii radomskiej od Zachodniej do st. Warszawa Okecie.
Jednak plany sie zmienily, zreszta moim zdaniem na gorsze. Ma byc bodaj jeden tor zamiast dwoch i zdaje sie, ze w jakiejs czesci zrezygonowano z planowanego poczatkowo tunelu.
Ciekawe, że te same firmy budujące dla prywatnego inwestora albo za granicą potrafią zrobić to dobrze i dokładnie a u nas.... vide nowy terminal na Okęciu. :evil:
Polskie Porty Lotnicze na przyklad to instytucja obsadzana z klucza politycznego. Zreszta centralne stanowska w spolkach holdingu PKP rowniez. Obecna ekipa poki co wiekszych zmian w holdingu nie wprowadzila.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 13 cze 2008, 22:15 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Kylogram
Posty: 27
Rejestracja: 21 sie 2007, 23:59
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Re: Odnośnie bocznicy...

Post autor: Kylogram »

Krzysztof F pisze:Na lotnisko Okęcie - brak metra czy tramwaju.
A stolica nie ma ani obwodnicy, anie nawet autostrady łączącej ją z Europą. No ale - po co budować metro na Okęcie? Przecież za 30 lat i tak trzeba będzie zamknąć to śmieszne lotniseczko. Tylko jeszcze nie do wszystkich ten fakt dotarł.
Jeżdżą tlko autobusy i taksówki - stoją w korkach.
A najważniejsza linia, 175, jest również flagowym okrętem kieszonkowców :mrgreen:
Warszawa ma ten atut, że lotnisko jest w mieście.
Raczej to największa zmora. Przez to 1/4 terenu miejskiego jest "utracona". Na lewobrzeżu nie ma gdzie się budować: albo lotnisko, albo huta, albo tory, albo tereny zalewowe nad Wisłą.
Poza tym jakie to ma znaczenie, że lotnisko jest fizycznie blisko centrum? Gardermoen jest w odległości 55 km od Oslo, a pociąg z trzeba postojami jedzie niecałe 20 minut. Lotnisko nikomu nie przeszkadza, a czas dojazdu jak u nas w szczycie z Okęcia do Banacha. W dodatku rozbudowa Gardermoen to "wylanie betonu" na kolejne dwa pola. A Okęcie jest nierozbudowywalne.
My jak budujemy makietę od czego zaczynamy? Od planów.
Ale plany robią dla nas Czesi. "A je to"? :mrgreen:
bo trzeba poprawić gazociąg i wodociąg po spodem. To poc było zaczynać tą budowę?
Bo trzeba było wydać pół miliona złotych do 20go. Jakby się nie wydało, to by kasa przepadła, a my nie dostalibyśmy premii za zrealizowane inwestycje. No to szkoda by było...
za granicą potrafią zrobić to dobrze i dokładnie a u nas.... vide nowy terminal na Okęciu.
Bo u nas nie ma prawa tylko jakieś śmieszne pseudosądownictwo, sprawy toczą się 15 lat, złodzieje w białych kołnierzykach są nie do ruszenia itd. Więc po co ma się firma wysilać, skoro i tak w razie niewywiązania się firmy z kontraktu zleceniodawca (np. miasto, PPL, ...) podpisze kolejny aneks do umowy. Co, postraszy sądem? Niech się nie ośmiesza...
Ostatnio zmieniony 13 cze 2008, 22:08 przez Kylogram, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzysztof F
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2007, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odnośnie bocznicy...

Post autor: Krzysztof F »

Jak pewnie wiecie - miasto jest praktycznie nie przejezdne. Na lotnisko Okęcie - brak metra czy tramwaju. Jeżdżą tlko autobusy i taksówki - stoją w korkach. Warszawa ma ten atut, że lotnisko jest w mieście. Co zrobić, aby choć trochę ułatwic życie podróznym? Ano jest okazja - tu zgazdam się z kol. Oelka- przy okazji modernizacji linii do Radomia zrobić porządną bocnicę na Okęcie (na miejsce starej kiedyś istniejącej - towarowej). To już zrobiono. Bocznica z peronem w stanie surowym praktycznie już jest (gotowe wylewki) - brak tylko torowiska.. I tu zaczynają się schody. My jak budujemy makietę od czego zaczynamy? Od planów. A przy tej inwestycji wpierw wybudowano bocznicę z peronem a dopiero teraz tworzy się plany. Całość skończona zostanie może w 2009 roku. No i tyle, że aby położyć nowe torowisko trzeba wyburzyć nowo wybudowane jedznie nad peronem. I o tym był ten reportaż. Czyli znowu po polsku. Coś na kształt - wybudowano drogę a potem się ją pruje bo trzeba poprawić gazociąg i wodociąg po spodem. To poc było zaczynać tą budowę? Najpierw po spodem potem na wiewrzchu. Ciekawe, że te same firmy budujące dla prywatnego inwestora albo za granicą potrafią zrobić to dobrze i dokładnie a u nas.... vide nowy terminal na Okęciu. :evil:
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Wczoraj w TVN..

Post autor: oelka »

Krzysztof F pisze:...Mają wybudować do 2009 r bo..brak projektu. Przy okazji musza wyburzyć w części to co już jest przy lotnisku...bo jak zwykle...
Nie wiem czy tobie, czy dziennikarzom sie wszytko poplatalo.
Obecnie modernizowana jest czesc linii radomskiej od Okecia, do Warszawy Zachodniej. Linia byla w zlym stanie technicznym a przy tym postanowiono usprawnic przejazd z tej linii na grupe podmiejska linii srednicowej. Dotychczas pociag z Radomia wjezdzal na czesc dalekobiezna Zazchodniej po czym musial przejechac na skos przez cala glowice wschodnia Warszawy Zachodniej, aby mogl jechac dalej w kierunku Ochoty i Srodmiescia. Obecnie juz jest bezposrednie polaczenie.
Problemy z brakiem planu dotycza tylko odcinka miedzy gotowa w stanie surowym stacja kolo lotniska, a przystankiem Warszawa Sluzewiec. Problemy wynikaja ze zmian koncepcji w trakcie realizacji inwestycji. To jest faktycznie pewien problem, szczegolnie dla srednio sobie radzacych PLK.
Nie ma obecnie potrzeby modernizowac linii miedzy Warszawa Zachodnia a Centralna, poniewaz jest w stosnkowo niezlym stanie. Tor laczacy Centralna z Zachodnia remontowano kilka lat temu. Remont grupy dalekobieznej w tunelu srednicowym przesunieto na okres po zakonczeniu przebudowy Warszawy Gdanskiej, czyli juz po 2012 roku.
Linia na Okecie bedzie obslugiwana przez SKM Warszawa i pociagi beda jezdzic z lotniska do Warszawy Wschodniej przez grupe podmiejska zatrzymujac sie na przystankach Ochota, Srodmiescie, Stadion.
Nikt nie bedzie ze wzgledow ruchowych uruchmial wahadel konczacych bieg na Warszawie Centralnej.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 12 cze 2008, 14:27 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
PawelD
Posty: 19
Rejestracja: 08 maja 2006, 08:13
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: A ja jestem mocno zaskoczony

Post autor: PawelD »

Moim skromnym zdaniem, a po co przebudowywać coś między Zachodnią i Centralną? Pociągi będą jeździć po pierwsze przez Śródmieście, a po drugie tory już są i to w dość dobrym stanie. Na Wschodniej przejadą na część dalekobieżną i tam będą tory postojowe, a w przyszłości możliwość jazdy do Modlina.
Druga sprawa to niby bocznica towarowa po lotniska. Odchodzi z Okęcia, trzeba by zmieniać kierunek jazdy, jest 1 torowa i dość ostry zaręt. Parametry niskie, zmiana czoła to dokładka w czasie jazdy.
Krzysztof F
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2007, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Wczoraj w TVN..

Post autor: Krzysztof F »

Był program na temat linii kolejowej do Okęcia. I co ? Znowu będzie po polsku. Mają wybudować do 2009 r bo..brak projektu. Przy okazji musza wyburzyć w części to co już jest przy lotnisku...bo jak zwykle... No i rzecz chyba najważniejsza -a dlaczego tylko do Zachodniego a nie do Centralnego? Przecież aż się prosi o wahadło Okęcie - Dw.Centralny. Ale może to za proste i za trudne. PKP-Piknie Kurna Piknie :shock:
Ostatnio zmieniony 12 cze 2008, 14:26 przez Krzysztof F, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: A ja jestem mocno zaskoczony

Post autor: oelka »

Krzysztof F pisze:tym panom z chyba Polskich Linii Kolejowych (infrastruktura). Chodzi o to, że Warszawie między dworcem Centralnym a lotniskiem Okęcie nie ma połaczenia kolejowego - wahadła.A to są pieniądze, które leżą na ulicy. Jako ciekawostke podam, że na tej trasie (linia do Radomia) istnieje bocznica towarowa na Okęcie Cargo. Brak tylko kilkustet metrów toru do terminalu osobowego i peronów oraz taboru, który będzie to obsługiwał.
Peron dwukrawedziowy to akurat juz istnieje w stanie surowym. Gorzej z dojazdem do niego...
Ta czesc inwestycji ma dosc spory poslizg.
Jest tez pod tym katem prowadzony remont linii radomskiej od Okecia do Warszawy Zachodniej. Sa wlasnie budowane nowe polaczenia z linii radomskiej na grupe podmiejska linii srednicowej, bez przejezdzania w poprzek calej W. Zachodniej. Czescia tych prac jest tez przebudowa zachodniej glowicy Warszawy Wschodniej prowadzona do 8 grudnia, z zamknieciem jednego toru na linii srednicowej.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 12 cze 2008, 14:25 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1703
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: A ja jestem mocno zaskoczony

Post autor: Misiek »

Ale nie sprawdzałeś, czy przypadkiem czegoś tam się nie buduje?
Ostatnio zmieniony 12 cze 2008, 14:25 przez Misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzysztof F
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2007, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

A ja jestem mocno zaskoczony

Post autor: Krzysztof F »

Tym panom z chyba Polskich Linii Kolejowych (infrastruktura). Chodzi o to, że Warszawie między dworcem Centralnym a lotniskiem Okęcie nie ma połaczenia kolejowego - wahadła.A to są pieniądze, które leżą na ulicy. Jako ciekawostke podam, że na tej trasie (linia do Radomia) istnieje bocznica towarowa na Okęcie Cargo. Brak tylko kilkustet metrów toru do terminalu osobowego i peronów oraz taboru, który będzie to obsługiwał. Linia do Radomia do obciążonych nie należy.A jaki jest dojazd z centrum miasta na lotnisko to chyba każdy podróżujący samolotem chyba wie. No i znowu Piknie Kurna Piknie. :evil:
Ostatnio zmieniony 12 cze 2008, 14:24 przez Krzysztof F, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość