Propozycja budowy tramwaju byla i jest proponowana przez Tramwaje Warszawskie. Zwlaszcza, ze zbudowanie linii od petli Sluzewiec (ex PDPS) jest dosc latwe.Krzysztof F pisze:Jak pewnie wiecie - miasto jest praktycznie nie przejezdne. Na lotnisko Okęcie - brak metra czy tramwaju.
Watpliwy atut biorac pod uwage, ze jest to tylko jedno jedyne lotnisko pasazerskie. Z drugim jest problem: taki Modlin jest tak polozony, ze samoloty maja podchodzic dio ladowania nad dolina Wkry i Narwii, gdzie sa naturalne wielkie siedliska ptakow. Wojsku to kiedys nie przeszkadzalo inaczej prowadzono drogi dolotu do lotniska.Jeżdżą tlko autobusy i taksówki - stoją w korkach. Warszawa ma ten atut, że lotnisko jest w mieście.
Na szczescie powoli al. Zwirki i Wigury przestaje byc jedynym dojazdem na lotnisko. Wiadukt miedzy Poleczki a Wirazowa juz funkcjonuje, poki co gorzej jest z sama ulica Poleczki, ktora jest w trakcie przebudowy.
Nie mylmy torow: bocznica Petrolotu ma sie niezle, ale ma tez inny przebieg i polozenie.Co zrobić, aby choć trochę ułatwic życie podróznym? Ano jest okazja - tu zgazdam się z kol. Oelka- przy okazji modernizacji linii do Radomia zrobić porządną bocnicę na Okęcie (na miejsce starej kiedyś istniejącej - towarowej).
A co robimy jak sie zmieniaja plany w trakcie? Rozbieramy to co zrobione.To już zrobiono. Bocznica z peronem w stanie surowym praktycznie już jest (gotowe wylewki) - brak tylko torowiska.. I tu zaczynają się schody. My jak budujemy makietę od czego zaczynamy? Od planów.
I tu jest troche podobnie. Plany polaczenia linia dwutorowa zaczynajaca sie za po. Sluzewiec byly gotowe w 2004 roku, razem z planem modernizacji tego odcinka linii radomskiej od Zachodniej do st. Warszawa Okecie.
Jednak plany sie zmienily, zreszta moim zdaniem na gorsze. Ma byc bodaj jeden tor zamiast dwoch i zdaje sie, ze w jakiejs czesci zrezygonowano z planowanego poczatkowo tunelu.
Polskie Porty Lotnicze na przyklad to instytucja obsadzana z klucza politycznego. Zreszta centralne stanowska w spolkach holdingu PKP rowniez. Obecna ekipa poki co wiekszych zmian w holdingu nie wprowadzila.Ciekawe, że te same firmy budujące dla prywatnego inwestora albo za granicą potrafią zrobić to dobrze i dokładnie a u nas.... vide nowy terminal na Okęciu.
Krzysztof