Modul v.2.0
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- Marcin
 - Posty: 2022
 - Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
 - Lokalizacja: Toruń
 - Kontakt:
 
Re: Modul v.2.0
No bo to będzie kapliczka wysokiego napięcia  
  
			
			
									
																
						- oelka
 - Moderator
 - Posty: 2217
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
 - Lokalizacja: MDM
 - Kontakt:
 
Re: Modul v.2.0
Zapewne 1:100 jesli ma pasowac w obu wielkosciach.mahlerian pisze: Czy model Auhagena 12261 jest dobrym pomysłem? On niby jest TT/HO, więc nie wiem, jak będzie ze skalą...
Krzysztof
					Ostatnio zmieniony 16 maja 2008, 15:32 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- 
				miki
 - Posty: 1271
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
 - Lokalizacja: Pruszków
 - Kontakt:
 
Re: Modul v.2.0
Tak samo, niby-TT i niby-HOmahlerian pisze:On niby jest TT/HO, więc nie wiem, jak będzie ze skalą...
- mahlerian
 - Posty: 103
 - Rejestracja: 18 cze 2007, 09:04
 - Lokalizacja: Radom
 - Kontakt:
 
Re: Modul v.2.0
Jeśli dobrze pamiętam Kol.whosho polecił mi Polaka 2mm 8205 i 4,5 mm 8305, bo wg Niego ten odcień nr5 jest przyjemniejszy dla oka i stwierdzam, że jest  
  Zastanawiam się jeszcze nad dodaniem trawy 8308 (taka zielono-żółta) w celu wymieszania, żeby nie było tak zielono - czy to dobry pomysł?
Coraz poważniej zastanawiam się nad trafo
  ono prowadzi do wsi - kierunek północny, tylko, że to są Niemcy DDRowe III epoka, połowa lat 60-tych - stąd taka forma tej stacji trafo. Czy model Auhagena 12261 jest dobrym pomysłem? On niby jest TT/HO, więc nie wiem, jak będzie ze skalą...
			
			
									
																
						Coraz poważniej zastanawiam się nad trafo
- trucker
 - Posty: 231
 - Rejestracja: 09 lut 2008, 09:05
 - Lokalizacja: Żyrardów
 - Kontakt:
 
Re: Modul v.2.0
Pomysł ze ścieżką przez tory niezły niesie niestety ze sobą  kilka ważnych szczegółów. Przez rów odwadniający torowisko możesz przerzucić dwa podkłady imitujące kładkę, ale najczęściej w trakcie chodzenia boki rowu naturalnie się niwelowały .Podobne zjawisko występowało na bankiecie torowiska , gdzie tłuczeń osypywał się od chodzenia.Na podkładach , również bardzo delikatnie trzeba zaznaczyć przebieg dróżki. Kapliczka na rozstaju to takie typowo nasze polskie.Stawiaj trafo bo to zapowiedż nowego modułu. Na tym module zdecydowanie zacznij od torowiska. POWODZENIA.
			
			
									
																
						- 
				tete
 - Posty: 805
 - Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
 - Lokalizacja: Polska
 - Kontakt:
 
Re: Modul v.2.0
...a jakąmahlerian pisze:(...)na którym będę się uczył siać trawę (zakupiłem odpowiednią dzięki pomocy Whosho) (...)
					Ostatnio zmieniony 15 maja 2008, 22:54 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- 
				Paweł Basiński
 - Posty: 583
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
Re: Modul v.2.0
Takie "dzikie" polne drogi jednak są spotykane - i to wcale nie powiedział bym rzadkość na wsiach. Wystarczy że chłop obok nie dał sobie takiej drogi poprowadzić przez pole ( moja miedza  
  ) i zakręcało w dosłownym tego słowa znaczeniu o 90° aby ominąć "zawalidrogę" 
Inna sprawa to może jakaś naturalna przeszkoda - jakiś jar, czy chociażby las również może spowodować odchylenie drogi od prostej linii.
Generalnie w cale bym czegoś takiego nie przekreślał - nie wszystkie drogi prowadzą do Rzymu w linii prostej
 chociaż ze względu na wymiary modułu ( daje to jakieś 36 metrów w rzeczywistości ) może, aż 90° nie trzeba stosować ( z resztą na rysunku jest mniejszy kąt )- troszkę łagodniejszy będzie OK
Kapliczka to już inna bajka - tutaj mi właśnie bardziej to nie pasuje.
Takie wiejskie kapliczki stawiano głównie na skrzyżowaniach dróg i to wcale nie wszystkich tylko takich większych z lokalizowanych we wsiach ( najczęściej we wsi była jedna na głównym skrzyżowaniu dróg we wsi, taka samotna kapliczka może mieć sens jeżeli na przykład coś symbolizuje - miejsce bitwy, jakąś postać odwiedzającą dane miejsce, ale to też raczej stawiano wtedy krzyże.
Chociaż z drugiej strony mogło to być kiedyś jakieś większe skrzyżowanie dróg, a po przeprowadzeniu linii kolejowej ucięto tą odnogę, a pozostała ścieżka.....
A trafo - to chyba nie na pustyni
 troszkę bardziej się to bliżej cywilizacji stawiało, ale to moje zdanie - nie każdy musi się z nim zgadzać 
pozdrawiam
Paweł
			
			
									
																
						Inna sprawa to może jakaś naturalna przeszkoda - jakiś jar, czy chociażby las również może spowodować odchylenie drogi od prostej linii.
Generalnie w cale bym czegoś takiego nie przekreślał - nie wszystkie drogi prowadzą do Rzymu w linii prostej
Kapliczka to już inna bajka - tutaj mi właśnie bardziej to nie pasuje.
Takie wiejskie kapliczki stawiano głównie na skrzyżowaniach dróg i to wcale nie wszystkich tylko takich większych z lokalizowanych we wsiach ( najczęściej we wsi była jedna na głównym skrzyżowaniu dróg we wsi, taka samotna kapliczka może mieć sens jeżeli na przykład coś symbolizuje - miejsce bitwy, jakąś postać odwiedzającą dane miejsce, ale to też raczej stawiano wtedy krzyże.
Chociaż z drugiej strony mogło to być kiedyś jakieś większe skrzyżowanie dróg, a po przeprowadzeniu linii kolejowej ucięto tą odnogę, a pozostała ścieżka.....
A trafo - to chyba nie na pustyni
pozdrawiam
Paweł
- 
				Kilkujadek
 - Posty: 3295
 - Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
 - Lokalizacja: Ciechanów
 - Kontakt:
 
Re: Modul v.2.0
Ma jeżeli coś zasila. Trafo stawia się w pobliżu zabudowań - ale żeby do kapliczki...mahlerian pisze: Pytanie2: czy stacja trafo ma tutaj sens?
					Ostatnio zmieniony 15 maja 2008, 19:09 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- 
				miki
 - Posty: 1271
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
 - Lokalizacja: Pruszków
 - Kontakt:
 
Re: Modul v.2.0
Melioracja to akurat coś kompletnie innego. Na logikę - skoro ścieżka jest "dzika" to...mahlerian pisze:.... czy takie dzikie przejście nie potrzebuje melioracji ....
Akurat może się trafić, że ścieżka wiedzie obok przepustu ale na pewno nie na odwrót
Przy drodze - tak, choć oczywiście takie to nie na całym terytorium dzisiejszej RP. Z tą drogą bym się zastanowił. Skoro ma wejść i wyjść na 30 cm, to będzie zawracać praktycznie w miejscu. Zdecydowanie "unreal"mahlerian pisze:.... czy stacja trafo ma tutaj sens?
- mahlerian
 - Posty: 103
 - Rejestracja: 18 cze 2007, 09:04
 - Lokalizacja: Radom
 - Kontakt:
 
Modul v.2.0
Postanowiłem zacząć budowę nowego modułu, właściwie moduliku 30x30, na którym będę się uczył siać trawę (zakupiłem odpowiednią dzięki pomocy Whosho) i sypać piasek (pył stolarski) oraz ziemię (pył węglowy+glinka)  
 
To schemat mojej nowej produkcji:

dzika ścieżka przez tor, która na północy łączy się z większą drogą gruntową. Planuję przydrożną kapliczkę na rozstajach (już wykonana), ewentualnie do tego stację trafo (jeśli ma ona rację bytu w takim miejscu).
Pytanie: czy takie dzikie przejście nie potrzebuje melioracji (myślę o takiej rurze pod ścieżką)?
Pytanie2: czy stacja trafo ma tutaj sens? np. taka:

			
			
													To schemat mojej nowej produkcji:

dzika ścieżka przez tor, która na północy łączy się z większą drogą gruntową. Planuję przydrożną kapliczkę na rozstajach (już wykonana), ewentualnie do tego stację trafo (jeśli ma ona rację bytu w takim miejscu).
Pytanie: czy takie dzikie przejście nie potrzebuje melioracji (myślę o takiej rurze pod ścieżką)?
Pytanie2: czy stacja trafo ma tutaj sens? np. taka:

					Ostatnio zmieniony 15 maja 2008, 12:20 przez mahlerian, łącznie zmieniany 2 razy.
									
			
																
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość