Kontaktron a odcinek izolowany z detekcją poboru prądu.
Moderator: mod-Elektryka i DCC
- gbbsoft
- Moderator
- Posty: 2027
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
- Viramir
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 mar 2008, 20:55
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Kontaktron a odcinek izolowany z detekcją poboru prądu.
Chodzi mi o urządzonko to które ma być zainstalowane pod torami, które ma identyfikować lokomotywe (oczywiście odcinek izolowany).
- gbbsoft
- Moderator
- Posty: 2027
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: Kontaktron a odcinek izolowany z detekcją poboru prądu.
tzn. którą?Viramir pisze:Jakim urządzeniem można by tą informacje uzyskiwać, aby później przekazać ją do komputera.
z kontaktronów, czy nt. identyfikacji lokomotyw?
Ostatnio zmieniony 18 mar 2008, 09:37 przez gbbsoft, łącznie zmieniany 1 raz.
- Viramir
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 mar 2008, 20:55
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Kontaktron a odcinek izolowany z detekcją poboru prądu.
Jakim urządzeniem można by tą informacje uzyskiwać, aby później przekazać ją do komputera.
Generalnie coraz bardziej jestem skłonny wykonać podmakietową cześć DCC we własnym zakresie.
Generalnie coraz bardziej jestem skłonny wykonać podmakietową cześć DCC we własnym zakresie.
- gbbsoft
- Moderator
- Posty: 2027
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: Kontaktron a odcinek izolowany z detekcją poboru prądu.
Na dzień dzisiejszy śledzi tylko poruszające się zajętości bloków (nawet nie kolejnych odcinków).Viramir pisze:Przy okazji mam pytanie czy program GBB otrzymuje w informacji zwrotnej IP dekodera (odczytuje z lokomotywy numer) czy tylko śledzi poruszającą się zajętość kolejnych odcinków.
Ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby z kimś zaimplementować rozpoznawanie lokomotyw. Może to być przydatne na styku obszaru mawrowego z obszarem kontrolowanym przez program. Można by wtedy poprzez manewrowanie lokomotywą podjechać do bloku na tym styku, program przy automatycznie przypisał loka do bloku i dalej już poruszana by była przy pomocy programu.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2008, 15:46 przez gbbsoft, łącznie zmieniany 1 raz.
- Viramir
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 mar 2008, 20:55
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Kontaktron a odcinek izolowany z detekcją poboru prądu.
Zadałem to pytanie nie całkiem bez własnych przemyśleń, a mianowicie kontaktron w stosunku do ceny układu wykrywającego pobór prądu (nawet własnej produkcji) jest zdecydowanie tańszy. Magnesy neodymowe widziałem rozmiarów 1mm grubości i 2mm średnicy.
Drugą czysto teoretyczną korzyścią jest to, że zasilanie całego torowiska robi się z „jednego miejsca”, a sam kontaktron jest elementem niezależnym. I tu pytanie czy kontaktrony nie psują/zużywają się po jakimś czasie.
Przy okazji mam pytanie czy program GBB otrzymuje w informacji zwrotnej IP dekodera (odczytuje z lokomotywy numer) czy tylko śledzi poruszającą się zajętość kolejnych odcinków.
Drugą czysto teoretyczną korzyścią jest to, że zasilanie całego torowiska robi się z „jednego miejsca”, a sam kontaktron jest elementem niezależnym. I tu pytanie czy kontaktrony nie psują/zużywają się po jakimś czasie.
Przy okazji mam pytanie czy program GBB otrzymuje w informacji zwrotnej IP dekodera (odczytuje z lokomotywy numer) czy tylko śledzi poruszającą się zajętość kolejnych odcinków.
- gbbsoft
- Moderator
- Posty: 2027
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: Kontaktron a odcinek izolowany z detekcją poboru prądu.
FYI: lutuje się do każdego wagonu, nawet tego za 50zł..., o ile się nie mylę... Ale tu zaraz misiek nam to pewnie potwierdzi...T_Domagalski pisze:A dwa - lutuje się go do zestawu kołowego, który kosztuje max. 5 zł, a nie do podwozia loka, kosztującego min. 500 zł.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2008, 15:05 przez gbbsoft, łącznie zmieniany 1 raz.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kontaktron a odcinek izolowany z detekcją poboru prądu.
To raz - jest mniejszy,gbbsoft pisze:To właśnie dla detekcji poboru prądu. Ale chyba taki rezystor to mniejszy jest niż magnesik.
A dwa - lutuje się go do zestawu kołowego, który kosztuje max. 5 zł, a nie do podwozia loka, kosztującego min. 500 zł.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2008, 15:04 przez T_Domagalski, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 16 lip 2006, 20:19
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kontaktron a odcinek izolowany z detekcją poboru prądu.
Właśnie nie , magnesy neodymowe są naprawdę bardzo małe.To właśnie dla detekcji poboru prądu. Ale chyba taki rezystor to mniejszy jest niż magnesik.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2008, 15:04 przez xdamian, łącznie zmieniany 1 raz.
- gbbsoft
- Moderator
- Posty: 2027
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: Kontaktron a odcinek izolowany z detekcją poboru prądu.
To właśnie dla detekcji poboru prądu. Ale chyba taki rezystor to mniejszy jest niż magnesik.miki pisze:A system FREMOwski wymaga wpakowania rezystora
Ostatnio zmieniony 17 mar 2008, 15:01 przez gbbsoft, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1271
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kontaktron a odcinek izolowany z detekcją poboru prądu.
A system FREMOwski wymaga wpakowania rezystora
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kontaktron a odcinek izolowany z detekcją poboru prądu.
Kontaktrony mają podstawową wadę - do działania wymagają modyfikacji taboru, a dokładnie przymocowania magnesu, co niesie pewne niewielkie ryzyko uszkodzenia modelu, ponadto nie zawsze (ze względu na konstrukcję tego modelu) jest to możliwe, czasem brzydko wygląda...Viramir pisze:Chciałbym prosić o wymienienie wszystkich zalet i wad przy ustalaniu zajętości toru zarówno kontaktronu jak i detekcji poboru prądu na odcinku izolowanym.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2008, 13:51 przez T_Domagalski, łącznie zmieniany 1 raz.
- gbbsoft
- Moderator
- Posty: 2027
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: Kontaktron a odcinek izolowany z detekcją poboru prądu.
Trzeba by najpierw kogoś znaleźć, kto użył kontaktronów do tego... 

- Viramir
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 mar 2008, 20:55
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Kontaktron a odcinek izolowany z detekcją poboru prądu.
Chciałbym prosić o wymienienie wszystkich zalet i wad przy ustalaniu zajętości toru zarówno kontaktronu jak i detekcji poboru prądu na odcinku izolowanym. Zaznaczę przy tym, że sterowanie cyfrowe makietą interesuje mnie głównie przy pomocy komputera (oprócz typowego pulpitu stacyjnego). Na dzień dzisiejszy na 99% będę stawiał na produkt kolegi gbbsoftu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości