Moduł z obrotnicą i parowozownią?

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moduł z obrotnicą i parowozownią?

Post autor: mradwan »

Teraz powinno działać: http://img133.imageshack.us/img133/1741/bwiq2.th.png

Dzięki też za zestaw Roco, ale chodziło mi o zestaw do tankowania diesli.
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2008, 07:59 przez mradwan, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Stacja paliw dla lokomotyw spalinowych

Post autor: Kilkujadek »

mradwan pisze:Czy istnieje jakiś gotowy zestaw jak powyżej? Czy ktoś próbował zaadoptować zestaw z N lub H0?
http://forumtt.pl/viewtopic.php?p=43061#43061
Obrotnica Roco, segment ma wymiary 1000x1200.
Oczywiście na nim nie zmieści się nic po za halą wachlarzową, obrotnicą i 2-3 torami odstawczymi.
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2008, 07:58 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Stacja paliw dla lokomotyw spalinowych

Post autor: mradwan »

Czy istnieje jakiś gotowy zestaw jak powyżej? Czy ktoś próbował zaadoptować zestaw z N lub H0? Na razie planuję w oparciu o dodatkowy zbiornik z zestawu Auhagena - tankowanie z małych dystrybutorów (co na pewno stosowano na kolejach DB w Ep. III).
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2008, 07:57 przez mradwan, łącznie zmieniany 1 raz.
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Plan do oceny

Post autor: mradwan »

Po pierwsze przepraszam z plan niekompletny, ale TT CAD jeszcze sprawia mi trudności.

Obrazek

Dlatego kilka objaśnień. Plan jest szkicowy. Długość 145 cm - to kompromis, ale poparty analizą kilku układów torowych realnych. Zresztą np. ck parowozownie na linii transwersalnej budowano dość ciasno.

Po lewej - czoło modułu i wjazd do MD.
Dwa tory na samym dole prowadzą do dwustanowiskowej szopy dla diesli. Przy nich także zbiornik na olej paliwo i instalacja do tankowania.

Dwa tory powyżej - do obrotnicy i wachlarza - będzie umieszczony w pustym miejscu po prawej. W ciągu tych torów znajdą się kanału oczystkowe (bliżej obrotnicy), a pomiędzy nimi nawęglanie. Powyżej tych torów - bunkry węglowe.

Dwie bocznice powyżej - jedna jako tor odstawczy dla lokomotyw manewrowych, pługów itp., pociągu do tankowania parowozów na mazut; drugi prowadzi do kotłowni i warsztatu.

Z obrotnicy w kierunku północnym (ku górze) będą wychodziły tory wiodące do hali wachlarzowej (3) oraz jeden odkryty tor odstawczy.

Projekt rozwija się powoli, ale prace powinny wnet ruszyć - już zgromadziłem prawie cały materiał.
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2008, 07:57 przez mradwan, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Moduł z obrotnicą i parowozownią?

Post autor: Mariusz »

Jak MD ma byc realny to mam 178 cm długości, a szerokości, to zależy ;)
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10840
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Układ torowy na module

Post autor: ArturSchŁ »

mradwan pisze:.. mam dylemat ... czy ... pozostać przy ... i zdecydować się na ...
Kolego to właśnie TWÓJ wybór !!

Jak Tobie powiem : uproszczony, nierealistyczny układ, a ktoś inny będzie podpowiadał : tylko 100% realizmu ....
..to czyja to będzie makieta ??
:lol:
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Układ torowy na module

Post autor: mradwan »

Cały czas mam dylemat - ile odwzorowania rzecywistości a ile kompromisu z ograniczeniem miejsca itp.? Czy lepiej myśleć o module z nieregularnym kształtem (trapez) i budować układ zbliżony do realnie istniejącego MD, czy jednak pozostać przy prostokącie i zdecydować się na mniej realistyczny, ale funkcjonalny układ?
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

obrotnica Fleischmanna i DCC; plan torów

Post autor: mradwan »

Czy ktoś podłączał to urzadzęnie w DCC? Własnie nabyłem i zastanawiam się, jak je ugryźć? Czy potrzebuję modułu pętli, czy wystarcza instalacja według instrukcji (niestety odnosi się do nieznanego mi systemu sterowania cyfrowego Fleischmanna).

Mam też ciągłe problem z planem ukłądu torowego. Początkowo zaprojektowałem moduł o wym. 50 cm x 160 cm. ze strony zachodneij wjazd, ze stronu wschodniej zamkniety wachlarzem. Takie rozwiązanie jest praktyczne, bo zajmuje stosunkowo mało miejsca i pozwala zachować regularny kształt modułu. Jego wadą jest jednak mały realizm. Ciekaw jestem, jaki jest Wasz pogląd - stosunkowo mały moduł z obrotnicą i innymi urzadzeniami MD, ale w niekoniecznie realistycznym układzie, czy maksymalnie wierne odwzorowanie jakiegoś istniejącego MD. Zresztą np. stara MD w Jaśle miała wjazd tylko z jednej strony.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Moduł z obrotnicą i parowozownią?

Post autor: Marcin »

Nie na szczęście tylko w modelarstwie się to ujawnia, a wole też nazywać modele z niemiecka.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Moduł z obrotnicą i parowozownią?

Post autor: DBv »

to przykre... i nie masz z tym problemu w życiu codziennym? Czy może tylko w odniesieniu do nazewnictwa niemieckich produktów modelarskich się to odnosi? ;)
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Moduł z obrotnicą i parowozownią?

Post autor: Marcin »

Mam taki nawyk z pracy że po niemiecku nawijam ;)
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2214
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Tory w parowozowni i obok

Post autor: oelka »

Marcin pisze:Krzysiek, Tillig robi Flexy na podkładach stalowych Obrazek nr katalogowy 83136 Betonschwellenflexgleis (fota ze strony Tilliga)
A to przepraszam. Widac, ze mam pewne luki w ofercie czolowego producenta :oops:
Nie wiem jak w rzeczywistosci, ale na tym zdjeciu nie robia najlepszego wrazenia.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 14 mar 2008, 17:20 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Moduł z obrotnicą i parowozownią?

Post autor: DBv »

A może zamiast tych "germańskojęzycznych" wygibasów prościej byłoby pisać po polsku?
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Tory w parowozowni i obok

Post autor: Marcin »

Oelka pisze:Pomijajac to, ze torow na podkladach stalowych, gotowych w TT, nie da sie latwo dostac, to moga byc spokojnie tory na podlkadach drewnianych. Na betonowych (strunobetonowych) pod koniec ep. III, ale raczej na szlaku niz w lokomotywowni.
Krzysiek, Tillig robi Flexy na podkładach stalowych
Obrazek
nr katalogowy 83136 Stahlschwellenflexgleis (fota ze strony Tilliga)

Takie podkłady w skali 1:1 widziałem osobiście w byłym MD Zakopane, nawet rozjazdy mieli na metalowych podkładach. ;)
Ostatnio zmieniony 12 mar 2008, 21:42 przez Marcin, łącznie zmieniany 4 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości