Moduł z obrotnicą i parowozownią?
Moderator: mod-Makieta Modułowa
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Moduł z obrotnicą i parowozownią?
Teraz powinno działać: http://img133.imageshack.us/img133/1741/bwiq2.th.png
Dzięki też za zestaw Roco, ale chodziło mi o zestaw do tankowania diesli.
Dzięki też za zestaw Roco, ale chodziło mi o zestaw do tankowania diesli.
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2008, 07:59 przez mradwan, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Stacja paliw dla lokomotyw spalinowych
http://forumtt.pl/viewtopic.php?p=43061#43061mradwan pisze:Czy istnieje jakiś gotowy zestaw jak powyżej? Czy ktoś próbował zaadoptować zestaw z N lub H0?
Obrotnica Roco, segment ma wymiary 1000x1200.
Oczywiście na nim nie zmieści się nic po za halą wachlarzową, obrotnicą i 2-3 torami odstawczymi.
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2008, 07:58 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Stacja paliw dla lokomotyw spalinowych
Czy istnieje jakiś gotowy zestaw jak powyżej? Czy ktoś próbował zaadoptować zestaw z N lub H0? Na razie planuję w oparciu o dodatkowy zbiornik z zestawu Auhagena - tankowanie z małych dystrybutorów (co na pewno stosowano na kolejach DB w Ep. III).
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2008, 07:57 przez mradwan, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Plan do oceny
Po pierwsze przepraszam z plan niekompletny, ale TT CAD jeszcze sprawia mi trudności.

Dlatego kilka objaśnień. Plan jest szkicowy. Długość 145 cm - to kompromis, ale poparty analizą kilku układów torowych realnych. Zresztą np. ck parowozownie na linii transwersalnej budowano dość ciasno.
Po lewej - czoło modułu i wjazd do MD.
Dwa tory na samym dole prowadzą do dwustanowiskowej szopy dla diesli. Przy nich także zbiornik na olej paliwo i instalacja do tankowania.
Dwa tory powyżej - do obrotnicy i wachlarza - będzie umieszczony w pustym miejscu po prawej. W ciągu tych torów znajdą się kanału oczystkowe (bliżej obrotnicy), a pomiędzy nimi nawęglanie. Powyżej tych torów - bunkry węglowe.
Dwie bocznice powyżej - jedna jako tor odstawczy dla lokomotyw manewrowych, pługów itp., pociągu do tankowania parowozów na mazut; drugi prowadzi do kotłowni i warsztatu.
Z obrotnicy w kierunku północnym (ku górze) będą wychodziły tory wiodące do hali wachlarzowej (3) oraz jeden odkryty tor odstawczy.
Projekt rozwija się powoli, ale prace powinny wnet ruszyć - już zgromadziłem prawie cały materiał.

Dlatego kilka objaśnień. Plan jest szkicowy. Długość 145 cm - to kompromis, ale poparty analizą kilku układów torowych realnych. Zresztą np. ck parowozownie na linii transwersalnej budowano dość ciasno.
Po lewej - czoło modułu i wjazd do MD.
Dwa tory na samym dole prowadzą do dwustanowiskowej szopy dla diesli. Przy nich także zbiornik na olej paliwo i instalacja do tankowania.
Dwa tory powyżej - do obrotnicy i wachlarza - będzie umieszczony w pustym miejscu po prawej. W ciągu tych torów znajdą się kanału oczystkowe (bliżej obrotnicy), a pomiędzy nimi nawęglanie. Powyżej tych torów - bunkry węglowe.
Dwie bocznice powyżej - jedna jako tor odstawczy dla lokomotyw manewrowych, pługów itp., pociągu do tankowania parowozów na mazut; drugi prowadzi do kotłowni i warsztatu.
Z obrotnicy w kierunku północnym (ku górze) będą wychodziły tory wiodące do hali wachlarzowej (3) oraz jeden odkryty tor odstawczy.
Projekt rozwija się powoli, ale prace powinny wnet ruszyć - już zgromadziłem prawie cały materiał.
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2008, 07:57 przez mradwan, łącznie zmieniany 2 razy.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Moduł z obrotnicą i parowozownią?
Jak MD ma byc realny to mam 178 cm długości, a szerokości, to zależy 

- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10841
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Układ torowy na module
Kolego to właśnie TWÓJ wybórmradwan pisze:.. mam dylemat ... czy ... pozostać przy ... i zdecydować się na ...

Jak Tobie powiem : uproszczony, nierealistyczny układ, a ktoś inny będzie podpowiadał : tylko 100% realizmu ....
..to czyja to będzie makieta


-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Układ torowy na module
Cały czas mam dylemat - ile odwzorowania rzecywistości a ile kompromisu z ograniczeniem miejsca itp.? Czy lepiej myśleć o module z nieregularnym kształtem (trapez) i budować układ zbliżony do realnie istniejącego MD, czy jednak pozostać przy prostokącie i zdecydować się na mniej realistyczny, ale funkcjonalny układ?
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Moduł z obrotnicą i parowozownią?
Patrzyłeś tu?
http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=647
Może Ci pomogą te zdjęcia.
I tu:
http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=1543& ... aty+makiet
http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=647
Może Ci pomogą te zdjęcia.
I tu:
http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=1543& ... aty+makiet
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
obrotnica Fleischmanna i DCC; plan torów
Czy ktoś podłączał to urzadzęnie w DCC? Własnie nabyłem i zastanawiam się, jak je ugryźć? Czy potrzebuję modułu pętli, czy wystarcza instalacja według instrukcji (niestety odnosi się do nieznanego mi systemu sterowania cyfrowego Fleischmanna).
Mam też ciągłe problem z planem ukłądu torowego. Początkowo zaprojektowałem moduł o wym. 50 cm x 160 cm. ze strony zachodneij wjazd, ze stronu wschodniej zamkniety wachlarzem. Takie rozwiązanie jest praktyczne, bo zajmuje stosunkowo mało miejsca i pozwala zachować regularny kształt modułu. Jego wadą jest jednak mały realizm. Ciekaw jestem, jaki jest Wasz pogląd - stosunkowo mały moduł z obrotnicą i innymi urzadzeniami MD, ale w niekoniecznie realistycznym układzie, czy maksymalnie wierne odwzorowanie jakiegoś istniejącego MD. Zresztą np. stara MD w Jaśle miała wjazd tylko z jednej strony.
Mam też ciągłe problem z planem ukłądu torowego. Początkowo zaprojektowałem moduł o wym. 50 cm x 160 cm. ze strony zachodneij wjazd, ze stronu wschodniej zamkniety wachlarzem. Takie rozwiązanie jest praktyczne, bo zajmuje stosunkowo mało miejsca i pozwala zachować regularny kształt modułu. Jego wadą jest jednak mały realizm. Ciekaw jestem, jaki jest Wasz pogląd - stosunkowo mały moduł z obrotnicą i innymi urzadzeniami MD, ale w niekoniecznie realistycznym układzie, czy maksymalnie wierne odwzorowanie jakiegoś istniejącego MD. Zresztą np. stara MD w Jaśle miała wjazd tylko z jednej strony.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Moduł z obrotnicą i parowozownią?
Nie na szczęście tylko w modelarstwie się to ujawnia, a wole też nazywać modele z niemiecka.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Moduł z obrotnicą i parowozownią?
to przykre... i nie masz z tym problemu w życiu codziennym? Czy może tylko w odniesieniu do nazewnictwa niemieckich produktów modelarskich się to odnosi? 

- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Moduł z obrotnicą i parowozownią?
Mam taki nawyk z pracy że po niemiecku nawijam 

- oelka
- Moderator
- Posty: 2214
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Tory w parowozowni i obok
A to przepraszam. Widac, ze mam pewne luki w ofercie czolowego producentaMarcin pisze:Krzysiek, Tillig robi Flexy na podkładach stalowych Obrazek nr katalogowy 83136 Betonschwellenflexgleis (fota ze strony Tilliga)

Nie wiem jak w rzeczywistosci, ale na tym zdjeciu nie robia najlepszego wrazenia.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 14 mar 2008, 17:20 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Moduł z obrotnicą i parowozownią?
A może zamiast tych "germańskojęzycznych" wygibasów prościej byłoby pisać po polsku?
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Tory w parowozowni i obok
Krzysiek, Tillig robi Flexy na podkładach stalowychOelka pisze:Pomijajac to, ze torow na podkladach stalowych, gotowych w TT, nie da sie latwo dostac, to moga byc spokojnie tory na podlkadach drewnianych. Na betonowych (strunobetonowych) pod koniec ep. III, ale raczej na szlaku niz w lokomotywowni.

nr katalogowy 83136 Stahlschwellenflexgleis (fota ze strony Tilliga)
Takie podkłady w skali 1:1 widziałem osobiście w byłym MD Zakopane, nawet rozjazdy mieli na metalowych podkładach.

Ostatnio zmieniony 12 mar 2008, 21:42 przez Marcin, łącznie zmieniany 4 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości