Br 23
Moderator: mod-Tabor
-
tomeczek
- Posty: 146
- Rejestracja: 30 lis 2007, 22:26
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Kontakt:
Re: Br 23
Ja szukałem przez internet firm zajmujących się światłowodami plastikowymi. Są oczywiście większe średnice włókien, ale sprzedawane w dużych ilościach. Poszukam meila i dam ci namiar. Z wikolu soczewka będzie w najlepszym razie półprzeźroczysta, dlatego mam zamiar iść do znajomego jubilera i może coś poradzi. Wtedy można bu dac przewód światłowodowy składający się z włókien np. 0.3. Można taki zrobić z lampy światłowodowe dostępnej na allegro za jedyne 4.90.
- sebano79
- Posty: 129
- Rejestracja: 11 lis 2007, 10:04
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Br 23
Wydaje mi się , że grubość światłowodu powinniśmy dobierać tak , aby atrapy świateł nadal mogły pełnić swoją funkcję, czyli trzymać budę tendra. Światło na wyjściu można rozproszyć stosując soczewkę np. z wikolu. Widziałem takie soczewki w temacie o semaforach świetlnych. Też planuję spróbować z takim właśnie światłowodem. A tak przy okazji, to w jakim sklepie go mam szukać?
ps. oświetlenie czołowe już gotowe. Wykorzystałem dwie diody 3 mm i dwa rezystory 2 kOhm. Wszystko to upchnąłem w zapasowym ciężarku przednim, w którym znajduje się żarówka. Końcówki wygięte w ten sposób, aby czerpać prąd z mocowania żarówki. Dzięki temu mogę szybko zmienić diody na żarówkę i odwrotnie. Niestety na efekt muszę poczekać do wieczora...

ps. oświetlenie czołowe już gotowe. Wykorzystałem dwie diody 3 mm i dwa rezystory 2 kOhm. Wszystko to upchnąłem w zapasowym ciężarku przednim, w którym znajduje się żarówka. Końcówki wygięte w ten sposób, aby czerpać prąd z mocowania żarówki. Dzięki temu mogę szybko zmienić diody na żarówkę i odwrotnie. Niestety na efekt muszę poczekać do wieczora...

Ostatnio zmieniony 01 mar 2008, 16:17 przez sebano79, łącznie zmieniany 1 raz.
-
tomeczek
- Posty: 146
- Rejestracja: 30 lis 2007, 22:26
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Kontakt:
Re: Br 23
Ja też przymierzam sie do zastosowania światłowodu, ale na razie mogę mieć włókno fi 0.75. za 1.5zł/m. Nie wiem czy nie za cienki, ale można by przed niego wkleić spowrotem cyrkonie. A może ja za bardzo kombinuję?
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10999
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Br 23
Tak, Charakterek.sebano79 pisze:...chcę wywiercić w nich małe otworki w które włożę światłowód. ... Robił ktoś już coś takiego?
- sebano79
- Posty: 129
- Rejestracja: 11 lis 2007, 10:04
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Br 23
Więc jeżeli chcę aby oświetlenie działało w obie strony mogę zastosować również ten drugi układ zastępując diody czerwone białymi, zgadza się? Tylko wątpię żeby udało mi się zmieścić 4 diody, więc zastosuję dwie; jedna do przodu i jedna do tyłu. Do tego kondensator 2 kOhm. A podłączyć mogę pod oprawę żarówki, czy jest gdzieś lepsze miejsce?
I tak se jeszcze myślałem nad oświetleniem tendra. Żeby nie niszczyć zaczepów budy tendra, które są przecież również atrapą świateł, chcę wywiercić w nich małe otworki w które włożę światłowód. Może jeszcze jakieś soczewki dorobić, żeby rozproszyć strumień światła? Robił ktoś już coś takiego?
A o tych szpilkach już czytałem wcześniej. I widocznie to z ich winy paliła mi się dioda, bo działo to się tylko przy zmianie polaryzacji. Dopóki parowóz jechał do przodu, oświetlenie działało.
I tak se jeszcze myślałem nad oświetleniem tendra. Żeby nie niszczyć zaczepów budy tendra, które są przecież również atrapą świateł, chcę wywiercić w nich małe otworki w które włożę światłowód. Może jeszcze jakieś soczewki dorobić, żeby rozproszyć strumień światła? Robił ktoś już coś takiego?
A o tych szpilkach już czytałem wcześniej. I widocznie to z ich winy paliła mi się dioda, bo działo to się tylko przy zmianie polaryzacji. Dopóki parowóz jechał do przodu, oświetlenie działało.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10999
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Br 23
Ten drugi schemacik jest o wiele ZDROWSZYTrojan pisze:To jeszcze schemacik na zmienne żółto-czerwone:
Zastosowanie samych żółtych diód LED (jak na pierwszym) może szybko skończyć się przepaleniem tych LEDów
Silnik podczas pracy, zwłaszcza przy wiekszym obciążeniu, wytwarza ujemne szpilki napięcia (o małej energii ale za to dużej amplitudzie nawet > od -50V
- Trojan
- Posty: 345
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:08
- Lokalizacja: Skarżysko-Kam./Katowice
- Kontakt:
Re: Br 23
Bardzo cię proszę:
Oczywiście jakbys chciał w tendrze robić to tak samo tylko obrócone o 180 stopni
Nie wiem jaki to rezystor to narysowałem jakie ma kolory pasków, po prostu sprzedawca dodał mi do diód.
Pozdrowienia
Oczywiście jakbys chciał w tendrze robić to tak samo tylko obrócone o 180 stopni
Pozdrowienia
- Trojan
- Posty: 345
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:08
- Lokalizacja: Skarżysko-Kam./Katowice
- Kontakt:
Re: Br 23
Hej,
Paliły ci sie diody bo być może nie dałeś odpowiednich rezystorów przed diodę. Ja w swojej 23 (oryginalnej Zeukowskiej):
zrobiłem bardzo fajne oświetlenia diodowe:
Przepraszam za jakość fotek - są z telefonu. Naprawdę warto dać lepiej diody niż żarówki. Dorobiłem też dodatkowe blaszki zbierające prąd z dużych kół i loczka ma się świetnie. Mogę ci podrzucić jakis prosty schemacik do oświetlenia.
Pozdrowienia
Paliły ci sie diody bo być może nie dałeś odpowiednich rezystorów przed diodę. Ja w swojej 23 (oryginalnej Zeukowskiej):
zrobiłem bardzo fajne oświetlenia diodowe:
Przepraszam za jakość fotek - są z telefonu. Naprawdę warto dać lepiej diody niż żarówki. Dorobiłem też dodatkowe blaszki zbierające prąd z dużych kół i loczka ma się świetnie. Mogę ci podrzucić jakis prosty schemacik do oświetlenia.
Pozdrowienia
- sebano79
- Posty: 129
- Rejestracja: 11 lis 2007, 10:04
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Br 23
Ok, kupiłem trochę części i teraz wygląda to tak:
-widok ogólny bebechów; rama tendra czarna, ale nie ma w tym nic złego. Nie wiem czemu w blachy tendra jest wlutowany kondensator, ale on też chyba nie przeszkadza (a może go przelutować?):

-zostałem przy żarówce, bo dioda mi się paliła na wstecznym:

-no i oczywiście wiązary. Jedną przeciwkorbę miałem ułamaną, ale dorobiłem z igły od maszyny do szycia. Hamulce też czarne.

Buda też od BR35. Ramy niestety nie zdobyłem, ale wymyśliłem coś takiego: w miejscach gdzie były zaczepy wywierciłem otwory wiertłem 0,8 mm i mocuję budę przy pomocy nitów. Trzyma się elegancko i wygląda to tak:

Brakuje mi jeszcze przedniego wózka a i kółka faktycznie nowe by się przydały. Zdarza się też, że kółka się zatną ale nie wiem, czy jest to wina zużytych zębatek czy przekombinowanej przeciwkorby. Muszę też przejrzeć układ zasilania, bo po odczepieniu kabli tendra nie bardzo chce jeździć.
Ale ogólnie jest już chyba o niebo lepiej. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc. Bez Was chyba nie dał bym rady!
-widok ogólny bebechów; rama tendra czarna, ale nie ma w tym nic złego. Nie wiem czemu w blachy tendra jest wlutowany kondensator, ale on też chyba nie przeszkadza (a może go przelutować?):

-zostałem przy żarówce, bo dioda mi się paliła na wstecznym:

-no i oczywiście wiązary. Jedną przeciwkorbę miałem ułamaną, ale dorobiłem z igły od maszyny do szycia. Hamulce też czarne.

Buda też od BR35. Ramy niestety nie zdobyłem, ale wymyśliłem coś takiego: w miejscach gdzie były zaczepy wywierciłem otwory wiertłem 0,8 mm i mocuję budę przy pomocy nitów. Trzyma się elegancko i wygląda to tak:

Brakuje mi jeszcze przedniego wózka a i kółka faktycznie nowe by się przydały. Zdarza się też, że kółka się zatną ale nie wiem, czy jest to wina zużytych zębatek czy przekombinowanej przeciwkorby. Muszę też przejrzeć układ zasilania, bo po odczepieniu kabli tendra nie bardzo chce jeździć.
Ale ogólnie jest już chyba o niebo lepiej. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc. Bez Was chyba nie dał bym rady!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: adikol, przemcol i 1 gość