Oczywiscie powinno być X za Tilligiem podałem m. Jak ktoś jako tako zna ten
Pociąg kolei DB
Moderator: mod-Tabor
- piottrw
- Posty: 837
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Pociąg kolei DB
Witam
Oczywiscie powinno być X za Tilligiem podałem m. Jak ktoś jako tako zna ten
język to polecam lekturę http://de.wikipedia.org/wiki/UIC-X-Wagen_der_DB
Oczywiscie powinno być X za Tilligiem podałem m. Jak ktoś jako tako zna ten
- oelka
- Moderator
- Posty: 2219
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Pociąg kolei DB
Jesli mamy to poprawnie okreslic to wagony standardu "Y" krolowaly na wschodzie Europy, natomiast na zachodzie z standardu "X". Nieco dluzszy oznacza 26,4m wobec 24,5m dla standardu "Y". Roznica jest tez ilosc miejsc w przedziale 2kl. "Y" - osiem, a :"X" - szesc.piottrw pisze:Poza tym jeżeli chodzi ci o poprawność skaldów to na DB raczej typu Y nie używano. To był system wschodnioeuropejski, francuski (też socjalizm) oraz eksport do Afryki. Na DB mieli typ m, nieco dłuższy.
Okreslenie wprowadzone przez Tilliga jest swoja droga niezbyt poprawne. W TT produkowany jest wagon klasy 2, standartu "X" obecnie oznaczony jako Bm234. Natomiast sama litera "m" nie jest okresleniem typu wagonow, tylko oznaczeniem w ramach serii literowej dlugosci wagonu, w przypadku gdy mierzy on 26,4 metra.
Wagonu standardu "Y" pojawialy sie tez w Grecji, czy Iraku. Miedzy innymi w ramach eksportu z Polski.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 25 lut 2008, 15:20 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- michuchu
- Posty: 321
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Pociąg kolei DB
Wydaje mi się, że te wagony produkcji BTTB miały chyba imitować m-wageny w malowaniu kremowo-niebiskim i skoro mam już taki skład złożony z trzech wagonów Y - a nie ukrywam, że mam słabość do tych barw - to chciałbym uzupełnić go o jakiś wagon tego samego typu. Została mi sypialna mitropa, więc doczepiłempiottrw pisze:...jeżeli chodzi ci o poprawność skaldów to na DB raczej typu Y nie używano.
Z tym założeniem, że może jakiś pociąg z RFNu jechał do NRD i na dłuższej trasie co niektórzy musieli się wyspać podczas nużącej podróży
Taki skład już mam w tych barwach. BR218 kremowo - niebieska + 5 m-wagenów. Poprostu miodzio.piottrw pisze:Na DB mieli typ m, nieco dłuższy.
- piottrw
- Posty: 837
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Pociąg kolei DB
Witam
Ładne składy, ale Mitropę sypialną to bym raczej w relacji do Budapesztu, lub Warny wstawił. Widziałem gdzieś w necie zdjęcie BR218 DB z całym składem DR, w środku Mitropa restauracyjna oraz Y i Halberstadt zielono kremowe.
Poza tym jeżeli chodzi ci o poprawność skaldów to na DB raczej typu Y nie używano. To był system wschodnioeuropejski, francuski (też socjalizm) oraz eksport do Afryki. Na DB mieli typ m, nieco dłuższy.
Pozdrawiam.
Ładne składy, ale Mitropę sypialną to bym raczej w relacji do Budapesztu, lub Warny wstawił. Widziałem gdzieś w necie zdjęcie BR218 DB z całym składem DR, w środku Mitropa restauracyjna oraz Y i Halberstadt zielono kremowe.
Poza tym jeżeli chodzi ci o poprawność skaldów to na DB raczej typu Y nie używano. To był system wschodnioeuropejski, francuski (też socjalizm) oraz eksport do Afryki. Na DB mieli typ m, nieco dłuższy.
Pozdrawiam.
- michuchu
- Posty: 321
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Pociąg kolei DB
Witam,
Czy skład na pierwszym planie z załączonego obrazka jest poprawny?

Pociąg kolei DB ciągnięty przez spalinową BR218 z Y-kami wydaje się być OK,
ale czy taka sypialna MITROPA DR na końcu zdarzała się?
Pozdrawiam,
Michał
Czy skład na pierwszym planie z załączonego obrazka jest poprawny?

Pociąg kolei DB ciągnięty przez spalinową BR218 z Y-kami wydaje się być OK,
ale czy taka sypialna MITROPA DR na końcu zdarzała się?
Pozdrawiam,
Michał
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość