Pociąg kolei DB

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 837
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Pociąg kolei DB

Post autor: piottrw »

Witam
Oczywiscie powinno być X za Tilligiem podałem m. Jak ktoś jako tako zna ten :evil: język to polecam lekturę http://de.wikipedia.org/wiki/UIC-X-Wagen_der_DB
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2219
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Pociąg kolei DB

Post autor: oelka »

piottrw pisze:Poza tym jeżeli chodzi ci o poprawność skaldów to na DB raczej typu Y nie używano. To był system wschodnioeuropejski, francuski (też socjalizm) oraz eksport do Afryki. Na DB mieli typ m, nieco dłuższy.
Jesli mamy to poprawnie okreslic to wagony standardu "Y" krolowaly na wschodzie Europy, natomiast na zachodzie z standardu "X". Nieco dluzszy oznacza 26,4m wobec 24,5m dla standardu "Y". Roznica jest tez ilosc miejsc w przedziale 2kl. "Y" - osiem, a :"X" - szesc.
Okreslenie wprowadzone przez Tilliga jest swoja droga niezbyt poprawne. W TT produkowany jest wagon klasy 2, standartu "X" obecnie oznaczony jako Bm234. Natomiast sama litera "m" nie jest okresleniem typu wagonow, tylko oznaczeniem w ramach serii literowej dlugosci wagonu, w przypadku gdy mierzy on 26,4 metra.
Wagonu standardu "Y" pojawialy sie tez w Grecji, czy Iraku. Miedzy innymi w ramach eksportu z Polski.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 25 lut 2008, 15:20 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
michuchu
Posty: 321
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Pociąg kolei DB

Post autor: michuchu »

piottrw pisze:...jeżeli chodzi ci o poprawność skaldów to na DB raczej typu Y nie używano.
Wydaje mi się, że te wagony produkcji BTTB miały chyba imitować m-wageny w malowaniu kremowo-niebiskim i skoro mam już taki skład złożony z trzech wagonów Y - a nie ukrywam, że mam słabość do tych barw - to chciałbym uzupełnić go o jakiś wagon tego samego typu. Została mi sypialna mitropa, więc doczepiłem :)
Z tym założeniem, że może jakiś pociąg z RFNu jechał do NRD i na dłuższej trasie co niektórzy musieli się wyspać podczas nużącej podróży ;)
piottrw pisze:Na DB mieli typ m, nieco dłuższy.
Taki skład już mam w tych barwach. BR218 kremowo - niebieska + 5 m-wagenów. Poprostu miodzio.
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 837
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Pociąg kolei DB

Post autor: piottrw »

Witam
Ładne składy, ale Mitropę sypialną to bym raczej w relacji do Budapesztu, lub Warny wstawił. Widziałem gdzieś w necie zdjęcie BR218 DB z całym składem DR, w środku Mitropa restauracyjna oraz Y i Halberstadt zielono kremowe.
Poza tym jeżeli chodzi ci o poprawność skaldów to na DB raczej typu Y nie używano. To był system wschodnioeuropejski, francuski (też socjalizm) oraz eksport do Afryki. Na DB mieli typ m, nieco dłuższy.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
michuchu
Posty: 321
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Pociąg kolei DB

Post autor: michuchu »

Witam,
Czy skład na pierwszym planie z załączonego obrazka jest poprawny?
Obrazek
Pociąg kolei DB ciągnięty przez spalinową BR218 z Y-kami wydaje się być OK,
ale czy taka sypialna MITROPA DR na końcu zdarzała się?
Obrazek
Pozdrawiam,
Michał
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości