laminować?
Sosnowiec 2008 - propozycja
Moderator: mod-Imprezy
- pamelar
- Posty: 290
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
- Lokalizacja: ściana wschodnia
- Kontakt:
Re: Sosnowiec 2008 - propozycja
Karty i spis wydrukowane!! full kolor
laminować?
laminować?
- drlukasz
- Posty: 1041
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Sosnowiec 2008 - propozycja
W związku ze zbliżaniem się spotkania, proszę o przesyłanie (z wykorzystaniem programiku) danych o zabieranym taborze.
http://www.tpkww.one.pl/tymcz/Tabor.zip
INFORMACJE OGÓLNE
Program ma służyć do wprowadzenia danych o taborze zabieranym na zloty modularzy.
Wymagania systemowe - Windows
Program składa się z następujących plików:
- tabor.exe - program główny
- sqlite.dll - biblioteka do obsługi bazy danych (SQLite)
- tabor.hlp - plik pomocy
Najlepszym rozwiązaniem jest pozostawienie tych plików w oddzielnym katalogu (tak jak po
rozpakowaniu archiwum).
Podczas pracy tworzone są następujące pliki:
- tabor.sdb
- tabor.csv
- identyfikator.tnz (gdzie "identyfikator" zależy od nadanego identyfikatora użytkownika)
Program nie wymaga silnika bazy danych, nie instaluje dodatkowych plików w systemie, nie dodaje wpisów do rejestru.
Dane zbierane przez program zapisywane są w pliku bazy danych SQLite.
Ze względów oczywistych, ingerencja ręczna w treść pliku tabor.sdb spowoduje jego uszkodzenie.
Pliki identyfikatora i eksportu do organizatora są plikami tekstowymi, możliwymi do podejrzenia przy użyciu np. Notatnika.
Wszelkie uwagi i informacje o dostrzeżonych błędach proszę zgłaszać do autora.
Proszę o zapoznanie się z pomocą/plikiem "czytajto.txt"
UWAGA:
Zwarte składy wpisujemy jako pojedyncze pozycje, bez numeru, za to z opisem we "Właściwościach" - ilość, typ wagonów
Numer wagonu - w formacie: XXX X XXX-X
We właściwościach proszę wpisać epokę i rodzaj sprzęgów.
Preferowane sprzęgi - najnowsze (z pałąkiem) Tilliga i standardowe (BTTB)
http://www.tpkww.one.pl/tymcz/Tabor.zip
INFORMACJE OGÓLNE
Program ma służyć do wprowadzenia danych o taborze zabieranym na zloty modularzy.
Wymagania systemowe - Windows
Program składa się z następujących plików:
- tabor.exe - program główny
- sqlite.dll - biblioteka do obsługi bazy danych (SQLite)
- tabor.hlp - plik pomocy
Najlepszym rozwiązaniem jest pozostawienie tych plików w oddzielnym katalogu (tak jak po
rozpakowaniu archiwum).
Podczas pracy tworzone są następujące pliki:
- tabor.sdb
- tabor.csv
- identyfikator.tnz (gdzie "identyfikator" zależy od nadanego identyfikatora użytkownika)
Program nie wymaga silnika bazy danych, nie instaluje dodatkowych plików w systemie, nie dodaje wpisów do rejestru.
Dane zbierane przez program zapisywane są w pliku bazy danych SQLite.
Ze względów oczywistych, ingerencja ręczna w treść pliku tabor.sdb spowoduje jego uszkodzenie.
Pliki identyfikatora i eksportu do organizatora są plikami tekstowymi, możliwymi do podejrzenia przy użyciu np. Notatnika.
Wszelkie uwagi i informacje o dostrzeżonych błędach proszę zgłaszać do autora.
Proszę o zapoznanie się z pomocą/plikiem "czytajto.txt"
UWAGA:
Zwarte składy wpisujemy jako pojedyncze pozycje, bez numeru, za to z opisem we "Właściwościach" - ilość, typ wagonów
Numer wagonu - w formacie: XXX X XXX-X
We właściwościach proszę wpisać epokę i rodzaj sprzęgów.
Preferowane sprzęgi - najnowsze (z pałąkiem) Tilliga i standardowe (BTTB)
- Misiek
- Posty: 1708
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Sosnowiec 2008 - propozycja
o!, podeślij, obejrzę ;-)WM-MODEL pisze:Dysponuję też arkuszem autorstwa kolegi z CZ, który na podstawie wpisanych danych z SAD drukuje LT.
plik zip PL_ładunki... w linku FREMO na N-ormieWM-MODEL pisze:Można też wydrukować sobie czyste LT i na bieżaco wpisywać dane, podczas pierwszych N-ormowych zabaw tak robiliśmy i wszystko szło
ręczna robota...
- WM-MODEL
- Posty: 274
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 06:22
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Sosnowiec 2008 - propozycja
FREMO -ludki dopuszczają również jedną kartę wagonu dla składu wagonów, np. pociągu osobowego, jakiegoś składu towarowego np. 10 węglarek, cemenciarek, itp., generalnie chodzi o skład "nierozerwalny", który według chciejstwa posiadacza miałby jeździć tylko razem. Na KW trzeba napisać, że to dla więcej wagonów, dla osobowego wystarczy opis typu "skład wagonów pociągu osobowego lokalnego" lub podobny.drlukasz pisze:...każdy wagon/lokomotywa posiada swoją kartę...
Karta dla lokomotywy różni się tym, że jest koloru czerwonego, KW dla wagonów osobowych mają kolor zielony.
Na N-ormie jest przetłumaczony przez niejakiego Miśka arkusz w Excelu do drukowania KW w H0.
Raczej składy powinno się zestawiać na podstawie złożonych zamówień, co funkcjonuje w PL pod nazwą list towarowy -LT, a pociągi powinny jeździć zgodnie z rozkładem jazdy http://norma.martel.pl/viewtopic.php?t=1241drlukasz pisze: Na podstawie SADów można będzie opracować dane do skonstruowania składów...
Dysponuję też arkuszem autorstwa kolegi z CZ, który na podstawie wpisanych danych z SAD drukuje LT.
Można też wydrukować sobie czyste LT i na bieżaco wpisywać dane, podczas pierwszych N-ormowych zabaw tak robiliśmy i wszystko szło
Zeby nie powtarzać w kółko tych samych procedur, wykaz taboru i adresów fajnie by sporządzić raz na jutrodrlukasz pisze:Zgłoszenie taboru polegałoby na:
I tu http://www.modelarstwo.info/component/o ... topic,81.0drlukasz pisze:Polecam również przejrzenie
Aha, trzeba ujednolicić sprzęgi
Ostatnio zmieniony 23 sty 2008, 00:10 przez WM-MODEL, łącznie zmieniany 1 raz.
-
gemol
- Posty: 1055
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Sosnowiec 2008 - propozycja
Istnieje bylejaka możliwość zrobienia pętli - krótkie odcinki między stacjami - dlatego jestem jej przeciwny. Na dobrą sprawę ostateczny układ będzie znany, gdy wszyscy potwierdzą uczestnictwo na 100%.
- drlukasz
- Posty: 1041
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Sosnowiec 2008 - propozycja
Wstępny plan Gemola zakładał pętlę z modułów http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b6f ... 0f0d0.html
Nawet jeśli nie zrobimy tej pętli, to lepiej mieć moduł w zapasie niż go potem dzień przed szukać... Dlatego go wpisałem...
Nawet jeśli nie zrobimy tej pętli, to lepiej mieć moduł w zapasie niż go potem dzień przed szukać... Dlatego go wpisałem...
- gbbsoft
- Moderator
- Posty: 2027
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: Sosnowiec 2008 - propozycja
to kółko czy będzie pętla? Bo do kółka moduł pętlowy nie jest potrzebny...drlukasz pisze:Ze względu na chęć "zamknięcia kółka" potrzebny będzie również moduł pętlowy DCC
Ostatnio zmieniony 21 sty 2008, 21:48 przez gbbsoft, łącznie zmieniany 1 raz.
- drlukasz
- Posty: 1041
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Sosnowiec 2008 - propozycja
W związku ze zbliżającym się zlotem, mamy 2 propozycje organizacyjne. Nie ukrywamy, że ciągnie nas w kierunku FREMO i jako swego rodzaju przetarcie przed pełną "fremowością" zasad ruchu, chcielibyśmy potraktować spotkanie w Sosnowcu...
1. Wprowadzić rejestrację taboru biorącego udział w imprezie – dzięki temu unikniemy sytuacji, gdy „każdy stawia co chce i jedzie”. Szczególnie ważne dla „ciągników” sterowanych cyfrowo.
2. Praktycznie spróbować jazdy w stylu fremo – może na razie bez pełnej kwitologii, ale z jej namiastką w postaci:
- SADów dla stacji
- Jazdy składów nie tylko po to by „się przejechać”, ale by na podstawie SADów stacji rozwieźć „towary” – dochodzi więc zabawa w manewrowanie
- Zakaz stosowania „ręki boga” poza sytuacjami uzasadnionymi – wykolejenia, zabrudzone szyny itp.
- Prowadzenie pociągu przez jedną osobę od początku do końca przejazdu – daje to większą frajdę, niż przeprowadzenie składu od punktu A do B objętego sekcją elektryczną sterowaną „ode mnie”
Ad.1
Ilość taboru jaka może się pojawić na każdej imprezie znacząco przewyższa przepustowość naszych szlaków i pojemność stacji. Dodatkowo, zazwyczaj panuje w tym zakresie pełny bajzel – kto co przywiózł, to to stawia na tory i jeździ. Skutki (poza czysto estetycznymi – np. tabor DB Cargo za elektrolokiem OBB z Grabiami Starymi w tle) są takie, że nie można zapanować nad poruszającymi się po makiecie składami – dobrym przykładem był Radom, gdzie w pewnym momencie Platerów był zapchany, Grabie też, a Gemolewo i Żabi Róg nadal miały ochotę coś wysłać w trasę...
Wprowadzenie rejestracji taboru, (z wymogiem opracowania czegoś w rodzaju karty wagonowej) zapewniłoby:
a) możliwość sensownego zestawienia składów z taboru różnych osób
b) ład na szlaku
c) ograniczenie ilości taboru (ilości poruszających się składów) co urealniłoby prowadzenie ruchu na makiecie
W przypadku loków sterowanych cyfrowo, wcześniejsza „przedimprezowa” rejestracja loków, wraz z ustaleniem numeracji jest praktycznie nieodzowna. W innym wypadku konflikt adresów jest 100% pewny.
Zgłoszenie taboru polegałoby na:
a) przygotowanie (w publicznie dostępnym programie/arkuszu) uproszczonych kart wagonów (zawierających dane o: zarządzie, typie wagonu, numerze wagonu, skrócony opis – typu np. „platforma 2 osiowa do przewozu kontenerów”, właścicielu, dodatkowe cechy – np. oświetlenie, dekodery funkcyjne z adresem itp.)
b) przesłanie pow. wykazu do organizatorów na min. 2 tyg. przed imprezą
c) wydrukowanie i przywiezienie ze sobą kart i wykazu
d) w przypadku lokomotyw, dane jak dla wagonów, dodatkowo informacja o systemie sterowania, w przypadku DCC adres dekodera
e) po „deadline” zgłoszeń, organizator zbiera „do kupy” informacje o taborze, sprawdza konflikty adresów dekoderów itp. Na tej podstawie można zacząć planowanie rozkładów jazdy itp. No i oczywiście nadzielić adresy w przypadku konfliktów
REASUMUJĄC
Na makiecie znajduje się wyłącznie tabor zgłoszony wcześniej
Podczas jazdy "cyfrowej" obowiązują adresy lokomotyw nadane przez organizatorów, i BEZWZGLĘDNY zakaz programowania dekoderów na makiecie (PoM i tp. wymysłów nie dopuszczamy)
każdy wagon/lokomotywa posiada swoją kartę na podstawie której jest identyfikowany i wstawiany do określonego składu
w interesie posiadacza taboru jest oznakowanie go jakąś inną metodą (np. mój tabor będzie miał na podwoziach tabliczki z moimi inicjałami) by szybko mógł go zidentyfikować
Ad. 2
Godząc się na punkt pierwszy, praktycznie załatwiamy sobie (w pewnym stopniu oczywiście) kwestie podstawowej kwitologii Fremo.
Właściciele stacji, powinni opracować SADy, czyli opisy stacji.
Myślę, że tu nie ma co mędrkować, tylko od razu zrobić je zgodnie z Fremo...
Roboty nie ma dużo, myślę, że będzie ona nawet dość sympatyczna.
SADy powinny trafić do organizatorów mniej więcej w tym samym czasie co dane o taborze, lub zostać podwieszone gdzieś na forum, do wglądu publicznego.
Na podstawie SADów można będzie opracować dane do skonstruowania składów przewożących konkretne towary między stacjami...
Zwracamy się z prośbą o przywiezienie ze sobą: manipulatorów DCC, ew. boosterów+zasilaczy.
Co prawda martinezowska "pięcioamperówka" powinna dać sobie sama radę, ale w sytuacji idealnej - każda stacja miałaby swój booster...
Ze względu na chęć "zamknięcia kółka" potrzebny będzie również moduł pętlowy DCC. Zakładamy, że pętla zwrotna będzie w niego wyposażona
Piszę o tym czego nie ma, ponieważ nie jesteśmy w posiadaniu wystarczającej ilości sprzętu by móc w pełni zaspokoić wszystkie pojawiające się potrzeby.
Proszę nie martwić się o dccboxy, okablowanie magistrali, zaciskarkę itp.
Przykładowy SAD przedstawił whosho w wątku o Grabiach Starych
Karty wagonowe - myślę, że na początek skorzystajmy z arkuszy N-ormy http://www.norma.martel.pl/viewtopic.php?t=1084
Polecam również przejrzenie
http://www.norma.martel.pl/viewtopic.php?t=1007
Jak piszę - jest to li tylko propozycja, ale sądzę, że warta rozważenia...
Dodam tylko, że planujemy kilka niespodzianek dla zwiedzających i mały medialny show
1. Wprowadzić rejestrację taboru biorącego udział w imprezie – dzięki temu unikniemy sytuacji, gdy „każdy stawia co chce i jedzie”. Szczególnie ważne dla „ciągników” sterowanych cyfrowo.
2. Praktycznie spróbować jazdy w stylu fremo – może na razie bez pełnej kwitologii, ale z jej namiastką w postaci:
- SADów dla stacji
- Jazdy składów nie tylko po to by „się przejechać”, ale by na podstawie SADów stacji rozwieźć „towary” – dochodzi więc zabawa w manewrowanie
- Zakaz stosowania „ręki boga” poza sytuacjami uzasadnionymi – wykolejenia, zabrudzone szyny itp.
- Prowadzenie pociągu przez jedną osobę od początku do końca przejazdu – daje to większą frajdę, niż przeprowadzenie składu od punktu A do B objętego sekcją elektryczną sterowaną „ode mnie”
Ad.1
Ilość taboru jaka może się pojawić na każdej imprezie znacząco przewyższa przepustowość naszych szlaków i pojemność stacji. Dodatkowo, zazwyczaj panuje w tym zakresie pełny bajzel – kto co przywiózł, to to stawia na tory i jeździ. Skutki (poza czysto estetycznymi – np. tabor DB Cargo za elektrolokiem OBB z Grabiami Starymi w tle) są takie, że nie można zapanować nad poruszającymi się po makiecie składami – dobrym przykładem był Radom, gdzie w pewnym momencie Platerów był zapchany, Grabie też, a Gemolewo i Żabi Róg nadal miały ochotę coś wysłać w trasę...
Wprowadzenie rejestracji taboru, (z wymogiem opracowania czegoś w rodzaju karty wagonowej) zapewniłoby:
a) możliwość sensownego zestawienia składów z taboru różnych osób
b) ład na szlaku
c) ograniczenie ilości taboru (ilości poruszających się składów) co urealniłoby prowadzenie ruchu na makiecie
W przypadku loków sterowanych cyfrowo, wcześniejsza „przedimprezowa” rejestracja loków, wraz z ustaleniem numeracji jest praktycznie nieodzowna. W innym wypadku konflikt adresów jest 100% pewny.
Zgłoszenie taboru polegałoby na:
a) przygotowanie (w publicznie dostępnym programie/arkuszu) uproszczonych kart wagonów (zawierających dane o: zarządzie, typie wagonu, numerze wagonu, skrócony opis – typu np. „platforma 2 osiowa do przewozu kontenerów”, właścicielu, dodatkowe cechy – np. oświetlenie, dekodery funkcyjne z adresem itp.)
b) przesłanie pow. wykazu do organizatorów na min. 2 tyg. przed imprezą
c) wydrukowanie i przywiezienie ze sobą kart i wykazu
d) w przypadku lokomotyw, dane jak dla wagonów, dodatkowo informacja o systemie sterowania, w przypadku DCC adres dekodera
e) po „deadline” zgłoszeń, organizator zbiera „do kupy” informacje o taborze, sprawdza konflikty adresów dekoderów itp. Na tej podstawie można zacząć planowanie rozkładów jazdy itp. No i oczywiście nadzielić adresy w przypadku konfliktów
REASUMUJĄC
Ad. 2
Godząc się na punkt pierwszy, praktycznie załatwiamy sobie (w pewnym stopniu oczywiście) kwestie podstawowej kwitologii Fremo.
Właściciele stacji, powinni opracować SADy, czyli opisy stacji.
Myślę, że tu nie ma co mędrkować, tylko od razu zrobić je zgodnie z Fremo...
Roboty nie ma dużo, myślę, że będzie ona nawet dość sympatyczna.
SADy powinny trafić do organizatorów mniej więcej w tym samym czasie co dane o taborze, lub zostać podwieszone gdzieś na forum, do wglądu publicznego.
Na podstawie SADów można będzie opracować dane do skonstruowania składów przewożących konkretne towary między stacjami...
Zwracamy się z prośbą o przywiezienie ze sobą: manipulatorów DCC, ew. boosterów+zasilaczy.
Co prawda martinezowska "pięcioamperówka" powinna dać sobie sama radę, ale w sytuacji idealnej - każda stacja miałaby swój booster...
Ze względu na chęć "zamknięcia kółka" potrzebny będzie również moduł pętlowy DCC. Zakładamy, że pętla zwrotna będzie w niego wyposażona
Piszę o tym czego nie ma, ponieważ nie jesteśmy w posiadaniu wystarczającej ilości sprzętu by móc w pełni zaspokoić wszystkie pojawiające się potrzeby.
Proszę nie martwić się o dccboxy, okablowanie magistrali, zaciskarkę itp.
Przykładowy SAD przedstawił whosho w wątku o Grabiach Starych
Karty wagonowe - myślę, że na początek skorzystajmy z arkuszy N-ormy http://www.norma.martel.pl/viewtopic.php?t=1084
Polecam również przejrzenie
http://www.norma.martel.pl/viewtopic.php?t=1007
Jak piszę - jest to li tylko propozycja, ale sądzę, że warta rozważenia...
Dodam tylko, że planujemy kilka niespodzianek dla zwiedzających i mały medialny show
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości