Bi

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
PiasTT
Posty: 400
Rejestracja: 15 maja 2007, 14:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Bi

Post autor: PiasTT »

O ile się nie mylę takie trawionki oferował całkiem niedawno Fred.
Awatar użytkownika
Karol
Moderator
Posty: 594
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Grybów / Limanowa
Kontakt:

Re: Bi

Post autor: Karol »

Jak chodzi o te trawionki to bliższych informacji udzieli Ci Ranger
BarTT
Posty: 294
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Re: Bi

Post autor: BarTT »

Bardzo ładne wagoniki! Jaki ciągnik ze spalinówek by się nadawał do tego?

Te trawionki (poręcze) robione we własnym zakresie czy gdzieś takie dostać można?
Awatar użytkownika
sTTaszek
Posty: 306
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:01
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Bi

Post autor: sTTaszek »

Super przeróbka, typowo polskie klimaty. Obejrzałem wszystkie zdjęcia z zaciekawieniem i uwagą ponieważ sam przymierzam się do podobnego przedsięwzięcia. Mam pytanie, czy wagony były malowane czy jest to oryginalny lakier, jeżeli były malowane to jakim kolorem (oczywiście jeżeli nie jest to tajemnica warsztatowa).
I na koniec jeszcze mała uwaga odnośnie oznaczenia, gdyż widzę tu pewną niekonsekwencję.
Kształt pudła wagonu i układ okien sugeruje, że jest to Ci, również numer inwentarzowy wagonu 026 456 jest numerem wagonu Ci, natomiast oznaczenie literowe jest Bi.
Na dokładkę z jednego końca wagonu jest cyfra 2, a z drugiego 3 co by oznaczało BCi ;)

Staszek
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3967
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Bi

Post autor: Ranger »

Karol pisze:Oczywiście montaż orzełków był pod lupą
Prawda, normalnie nie widać ich za dobrze. Zresztą większość modelu była robiona pod lupą aby było tak jak jest.
Ostatnio zmieniony 07 lut 2008, 21:14 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Karol
Moderator
Posty: 594
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Grybów / Limanowa
Kontakt:

Re: Bi

Post autor: Karol »

Oczywiście montaż orzełków był pod lupą
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3967
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Bi

Post autor: Ranger »

Pomosty trawione, natomiast orzełki to ręcznie robione tabliczki, pomalowane na czerwono i z naklejona kalką orzełka. Na końcu zabezpieczone warstwą lakieru bezbarwnego.
Furia
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
Kontakt:

Re: Bi

Post autor: Furia »

Bajeczne ;) Właśnie pracuje nad swoimi, mam nadzieje że choć troszkę dorównają ;) mam tylko pytanie co do pomostów - są to trawionki? i tak samo orzełki, też trawione?
Awatar użytkownika
Karol
Moderator
Posty: 594
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Grybów / Limanowa
Kontakt:

Re: Bi

Post autor: Karol »

Zapomniałem, przecie tez są filmiki :mrgreen:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 06 lut 2008, 18:20 przez Karol, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Karol
Moderator
Posty: 594
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Grybów / Limanowa
Kontakt:

Bi

Post autor: Karol »

Leżały sobie bidulki parę lat w szafie w stanie wskazującym na kompletne zużycie. Nawet nie myślałem że z nich coś sensownego kiedyś będzie. Ranger zdeklarował sie na ich odnowienie i przemalowanie na PKP za symboliczną opłatą. Wagony dostały nowe filigranowe pomosty, metalowe koła, parę warstw lakieru, poprawne oznaczenia i orzełki które faktycznie widać.
Musze przyznać że rośnie nam drugi Drakula ale w TT


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 06 lut 2008, 18:13 przez Karol, łącznie zmieniany 3 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], T_Domagalski i 2 gości