Obawiam się, że jeżeli blacha jest "wymiętoszona" to nie ma metody na jej przyzwoite wyprostowanie. I tu jest kolejna zaleta nowego srebra, bo ze względu na sztywność nie załamuje się tak łatwo jak zwykły mosiądz.Papcio pisze:[...] Niestety jest bardzo nierówna, ale będę próbował coś z tym zrobić. Jak się nie uda to nowe blaszki i tyle, bo nic innego nie wymyślę
Lokomotywa spalinowa SM03 PKP (409Da) - Bartek
Moderator: mod-Tabor
- Witek M.
- Posty: 976
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: Lokomotywa spalinowa SM03 PKP (409Da) - Bartek
Ostatnio zmieniony 09 sty 2009, 16:09 przez Witek M., łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:28
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Lokomotywa spalinowa SM03 PKP (409Da) - Bartek
Wystapił drobny błąd w linku. Poniżej poprawiony
http://www.piottr_tt.republika.pl/fototr4.htm
http://www.piottr_tt.republika.pl/fototr4.htm
-
- Posty: 294
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: PL
- Kontakt:
Re: Lokomotywa spalinowa SM03 PKP (409Da) - Bartek
Gdzieś w necie czasem się takie info przewinęło (np. http://www.piottr_tt.republika.pl/fototr4.htm ), ale skoro tak piszesz to być może spróbuję już niedługo.Witek M. pisze:A kto Ci takich bzdur naopowiadał?Trawiłem w domu, kuwecie pożyczonej od kota
zwykły mosiądz i wysokoniklowy tez - większych różnic nie zauważyłem. Natomiast jakość elementów z ns przewyższa znacząco jakość zwykłego mosiądzu - przede wszystkim ze względu na sztywność.
Mam z tego co pamiętam blachę grubości 0,2mm i 0,3mm (miedź i mosiądz). Niestety jest bardzo nierówna, ale będę próbował coś z tym zrobić. Jak się nie uda to nowe blaszki i tyle, bo nic innego nie wymyślęJakiej grubości masz te taśmy, ja z kolegą kupujemy 0,3 mm z kręgu i jest równa jak stół, przycinamy, bach między klisze docisk szybką 8 mm i do naświetlarki, naszej na 4min. służbowa naświetla w 7s.

Ostatnio zmieniony 09 sty 2009, 16:07 przez BarTT, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 17 cze 2006, 19:12
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Lokomotywa spalinowa SM03 PKP (409Da) - Bartek
Jedyna wada blachy z "nowego srebra" to cena, trawi się tak samo jak mosiądz.Witek M. pisze:... jakość elementów z ns przewyższa znacząco jakość zwykłego mosiądzu - przede wszystkim ze względu na sztywność.
Jakiej grubości masz te taśmy, ja z kolegą kupujemy 0,3 mm z kręgu i jest równa jak stół, przycinamy, bach między klisze docisk szybką 8 mm i do naświetlarki, naszej na 4min. służbowa naświetla w 7s.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2009, 07:33 przez N3mo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Witek M.
- Posty: 976
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: Lokomotywa spalinowa SM03 PKP (409Da) - Bartek
A kto Ci takich bzdur naopowiadał?Papcio pisze:[...]Nowe srebro odpada - nie tyle ze względu na koszty co trudniejsze trawienie w warunkach domowych[...]


Ostatnio zmieniony 06 sty 2009, 11:45 przez Witek M., łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 294
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: PL
- Kontakt:
Re: Lokomotywa spalinowa SM03 PKP (409Da) - Bartek
Blachy w "taśmie" mam u siebie, zarówno miedziane jak i z mosiądzu i zapewniam, że w żaden sposób nie udało mi się ich wyprostować - próbowałem jak mogłem i nic z tego. Blacha jest zawinięta w jakby rulonik i ma mnóstwo nierówności. Swego czasu pytałem chyba nawet z dwie osoby na naszym forum odnośnie sposobu na taką blachę, ale zostało jak jest. Jeśli jest sposób na zrobienie z nich prostych arkusików to z chęcią spróbuję.
Z chęcią też dowiem się, gdzie można zakupić takie płaskie arkusiki użyteczne w fototrawieniu
Nowe srebro odpada - nie tyle ze względu na koszty co trudniejsze trawienie w warunkach domowych, wolałbym zaczynać od miedzi/mosiądzu.
po prostu oferta cenowa wspomnianej firmy wydała mi się dość korzystna, szczególnie przy tak symbolicznym zamówieniu jak moje (w gruncie rzeczy zmieściłbym się na arkusiku 10x10cm). Jak widać dużo tego nie muszę drukować.
Z chęcią też dowiem się, gdzie można zakupić takie płaskie arkusiki użyteczne w fototrawieniu
Nowe srebro odpada - nie tyle ze względu na koszty co trudniejsze trawienie w warunkach domowych, wolałbym zaczynać od miedzi/mosiądzu.
Może demonizuję, osobiście uważam, że jednak nieN3mo pisze:Co do kalkomanii też demonizujesz czy to jedyna firma w Polsce, w Łodzi kalkomanie można zamówić w kilku firmach nie związanych z modelarstwem, wybacz ale gdyby Ci zależało pokonałbyś trudności.

Ostatnio zmieniony 06 sty 2009, 08:49 przez BarTT, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ranger
- Posty: 3930
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Lokomotywa spalinowa SM03 PKP (409Da) - Bartek
Dokładnie. Kalki możesz zamówić nawet u kol. Gemola a blaszki u mnie i to nie tylko same blachy a gotowe części.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 17 cze 2006, 19:12
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Lokomotywa spalinowa SM03 PKP (409Da) - Bartek
To już nie to, ponieważ tam nie ma otworu który mogłaby imitować kropka jeno przegroda pozioma z blachy, poniżej poziomu kominka, z której wystaje "komin" rura wydechowa.Papcio pisze:Może wiertełkiem 0,05mm udałoby się rzeczony wylot wywiercić, ale w sytuacji obecnej pozostałoby jedynie "ciapnięcie" czarnej kropki pędzelkiem
Z niemożliwością zakupu prostej blachy trochę przesadzasz, jest mnóstwo taśm z mosiądzu które po zwinięciu w drugą stronę się prostują, trawiłem detale do 0-ki i lekka krzywizna nie sprawiała kłopotu, w TT to już zjawisko pomijalne.
A blacha z tzw. "nowego srebra" jest w arkuszach i jest prosta.
Co do kalkomanii też demonizujesz czy to jedyna firma w Polsce, w Łodzi kalkomanie można zamówić w kilku firmach nie związanych z modelarstwem, wybacz ale gdyby Ci zależało pokonałbyś trudności.
Ostatnio zmieniony 05 sty 2009, 20:38 przez N3mo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 294
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: PL
- Kontakt:
Re: Lokomotywa spalinowa SM03 PKP (409Da) - Bartek
Jakichś szczególnych newsów brak niestety. Do dziś nie udało mi się wydrukować kalek (mimo kilkunastu maili do kuchmodel), do tego problemy z dostaniem niektórych materiałów (chociażby prostej(!) blachy, nie w rolce czy coś, bo takie mam i są bezużyteczne), brak czasu, a w następstwie wszystkiego i chęci - z tego powodu zabawa z SM03 (choć tu akurat postanowiłem, że miała być bez udziału elementów fototrawionych, ot tak, jako sprawdzian dla siebie) stanęła w miejscu, podobnie inne plany, których miałem sporo.
Zdjęcia są gdzieś z marca bodajże (niestety kolory przekłamane, zły balans bieli ustawiony był):


Pozdrawiam!
Zdjęcia są gdzieś z marca bodajże (niestety kolory przekłamane, zły balans bieli ustawiony był):


Może wiertełkiem 0,05mm udałoby się rzeczony wylot wywiercić, ale w sytuacji obecnej pozostałoby jedynie "ciapnięcie" czarnej kropki pędzelkiemN3mo pisze:A dlaczegóż to w modelu swym kolego zaślepiłeś kominek z przodu do budki przytulony, w którym w oryginale tłumik i wylot spalin znajduje się.

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 05 sty 2009, 17:00 przez BarTT, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 17 cze 2006, 19:12
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Lokomotywa spalinowa SM03 PKP (409Da) - Bartek
A dlaczegóż to w modelu swym kolego zaślepiłeś kominek z przodu do budki przytulony, w którym w oryginale tłumik i wylot spalin znajduje się.
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
- Kontakt:
Re: Lokomotywa spalinowa SM03 PKP (409Da) - Bartek
Jakieś newsy w temacie SM 03 ?
- Tomas Rejl
- Posty: 1146
- Rejestracja: 12 kwie 2006, 11:29
- Lokalizacja: Hradec Kralowe / Mieroszów
- Kontakt:
Re: Lokomotywa spalinowa SM03 PKP (409Da) - Bartek
Co nowego slychać u SM03 

-
- Posty: 294
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: PL
- Kontakt:
Re: Lokomotywa spalinowa SM03 PKP (409Da) - Bartek
Zdjęcie po malowaniu (sprzed jakichś 4 tygodni):

Fotka jest jaka jest, ale innej nie ma.
Przy okazji tylko powiem, że używam kompresora MA-1000 i sprawuje się bez najmniejszego zarzutu. Oczywiście razem z reduktorem.
Podjąłem już decyzję co do oznaczenia: będzie to SM03, numer 057. O wyborze zadecydowały m.in. odpowiednie dla mnie malowanie oraz kształt czołownic i buforów 57-ki. Wspomniany egzemplarz prawdopodobnie w realu już nie istnieje.
W chwili obecnej prawie wszystko jest skończone. Jak dostanę kalki to kilka godzin i już. Potem już czasu mniej, bo do kwietnia mam wolny czas wycięty przez wielki egzamin, do którego się przygotowuję. W międzyczasie sesja, ale to już norma.

Fotka jest jaka jest, ale innej nie ma.
Przy okazji tylko powiem, że używam kompresora MA-1000 i sprawuje się bez najmniejszego zarzutu. Oczywiście razem z reduktorem.
Podjąłem już decyzję co do oznaczenia: będzie to SM03, numer 057. O wyborze zadecydowały m.in. odpowiednie dla mnie malowanie oraz kształt czołownic i buforów 57-ki. Wspomniany egzemplarz prawdopodobnie w realu już nie istnieje.
W chwili obecnej prawie wszystko jest skończone. Jak dostanę kalki to kilka godzin i już. Potem już czasu mniej, bo do kwietnia mam wolny czas wycięty przez wielki egzamin, do którego się przygotowuję. W międzyczasie sesja, ale to już norma.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2008, 11:12 przez BarTT, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 294
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: PL
- Kontakt:
Re: Lokomotywa spalinowa SM03 PKP (409Da) - Bartek
No i stop. Wszystkie poręcze gotowe i pomalowane, buda zielona, daszek szary. Całość się błyszczy i czeka na kalki, a zdobycie tych ostatnich jeszcze potrwa.
Tutaj fotka sprzed jakiegoś czasu (sa tu juz rynienki nad oknami)

Teraz, jak już wspomnialem, buda jest pomalowana i polakierowana pod kalki, są też otworki pod poręcze, szybki, światła. Napęd praktycznie skończony. Mam nadzieję, że uda mi się z kalkomaniami, bo chcę coś innego zacząć póki mam choć trochę czasu wolnego.
Tutaj fotka sprzed jakiegoś czasu (sa tu juz rynienki nad oknami)

Teraz, jak już wspomnialem, buda jest pomalowana i polakierowana pod kalki, są też otworki pod poręcze, szybki, światła. Napęd praktycznie skończony. Mam nadzieję, że uda mi się z kalkomaniami, bo chcę coś innego zacząć póki mam choć trochę czasu wolnego.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2007, 20:30 przez BarTT, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 294
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: PL
- Kontakt:
Re: Lokomotywa spalinowa SM03 PKP (409Da) - Bartek
Rynienki i poręcze dam radę zrobić we właśnym zakresie - próbowałem już i (jak na razie) efekt jest zadowalający. Są jednak elementy (na szczęście SM03 nie ma ich bardzo wiele), które trzeba mieć trawione - będę polował, bo sam nie mam możliwości by je zrobićWitek M. pisze:Bez trawienia ani rusz... Najbardziej jestem ciekaw rozwiązania napędu.

Napęd to dość prosta sprawa. Z silnika na ślimak, skąd zębatkami pójdzie prosto na oś. Napędzana będzie oś przednia, tylna za pośrednictwem wiązarów. Chciałem by było jak w 1:1 (przez ślepaka), ale jest za mało miejsca.
Otóż to. Kasa odłożona. Szkoda nerwów i własnej pracy by efekt zepsuć pędzlem.Ranger pisze:Do malowania tylko aerograf.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2007, 18:23 przez BarTT, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], krzysztof i 2 gości