Sprzeg zgodny z norma NEM !!ciekawostka!!

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
twardy
Posty: 125
Rejestracja: 02 lip 2007, 22:15
Lokalizacja: Wa=wa
Kontakt:

Re: Sprzeg zgodny z norma NEM !!ciekawostka!!

Post autor: twardy »

80101 Kurzkupplungsdeichseln, 4 Stück 9,95
80111 Kurzkupplungsköpfe nach NEM, 10 Stück 14,95
Awatar użytkownika
Ciamosław
Posty: 493
Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:08
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Sprzeg zgodny z norma NEM !!ciekawostka!!

Post autor: Ciamosław »

twardy pisze:Czyżby ?
Popatrz dokładnie i porównaj .
Napisałem że to ten sam TYP, a nie że są identyczne. Możliwe, że lepiej się sprawują, ale wygląd podobny a zasada działania ta sama.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2007, 21:22 przez Ciamosław, łącznie zmieniany 1 raz.
ArJu
Posty: 488
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Kontakt:

Re: Sprzeg zgodny z norma NEM !!ciekawostka!!

Post autor: ArJu »

twardy pisze:Panowie , proponował bym zainteresować się sprzęgami eNkowymi
np. z firmy "Hammerschmid"
Ciekawe te sprzęgi, szczególnie te nierozłączne. Dobrze znalazłem, że ich cena to ok. 2,20EUR?
Ostatnio zmieniony 04 gru 2007, 21:17 przez ArJu, łącznie zmieniany 1 raz.
twardy
Posty: 125
Rejestracja: 02 lip 2007, 22:15
Lokalizacja: Wa=wa
Kontakt:

Re: Sprzeg zgodny z norma NEM !!ciekawostka!!

Post autor: twardy »

:| Przecież taki typ sprzęgu już wszyscy dobrze znamy.
Czyżby ?
Popatrz dokładnie i porównaj .
Ten od powszechnie używanego w TT jest kilka razy mniejszy i smuklejszy
wykonany jest z metalu z dwóch elementów ,
jeden jest odlewany drugi trawiony,
a wytrzymałością nie ustępuje i nie rozsprzęga się samoczynnie .
zdjęcia z linków to oczywiście tabor eNkowy ;)
Awatar użytkownika
Ciamosław
Posty: 493
Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:08
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Sprzeg zgodny z norma NEM !!ciekawostka!!

Post autor: Ciamosław »

twardy pisze:Panowie , proponował bym zainteresować się sprzęgami eNkowymi
np. z firmy "Hammerschmid"
http://www.hammerschmid.de/n-kupplungmagnetfront.jpg
http://www.hammerschmid.de/n-kupplungmagnet.jpg
http://www.hammerschmid.de/n-kupplmagneteinbau.jpg
:| Przecież taki typ sprzęgu już wszyscy dobrze znamy.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2007, 21:16 przez Ciamosław, łącznie zmieniany 1 raz.
twardy
Posty: 125
Rejestracja: 02 lip 2007, 22:15
Lokalizacja: Wa=wa
Kontakt:

Re: Sprzeg zgodny z norma NEM !!ciekawostka!!

Post autor: twardy »

Panowie , proponował bym zainteresować się sprzęgami eNkowymi
np. z firmy "Hammerschmid"
http://www.hammerschmid.de/n-kupplung.jpg
http://www.hammerschmid.de/n-kupplung2.jpg
http://www.hammerschmid.de/n-kupplungmagnetfront.jpg
http://www.hammerschmid.de/n-kupplungmagnet.jpg
http://www.hammerschmid.de/n-kupplmagneteinbau.jpg
sztywny do zwartych składów - realistyczny przypominający sprzęg śrubowy
oraz rozłączalny bardzo mały - jedyna jego wada ciężko się rozłącza
jeżeli mamy magnes lub rozsprzęgacz dolny , problemu nie ma .
Pozdrawiam
ArJu
Posty: 488
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Kontakt:

Re: Sprzeg zgodny z norma NEM !!ciekawostka!!

Post autor: ArJu »

Dzięki serdeczne za informacje.

Pozdrawiam,
Artur
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Sprzeg zgodny z norma NEM !!ciekawostka!!

Post autor: oelka »

DBv pisze:Takie z resztą zdaje sie sprzęgi montował w swoich modelach TT Arnold
TT-model tez w pewnym okresie czasu dodawal do wagonow te sprzegi, obok typowych dla TT.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 26 lis 2007, 07:49 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Sprzeg zgodny z norma NEM !!ciekawostka!!

Post autor: DBv »

Wygląda jak sprzęg eNkowy...

...albo (prawie-)TeTetkowy ;) :

http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/-bttb/n_93/003.jpg

Takie z resztą zdaje sie sprzęgi montował w swoich modelach TT Arnold
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1703
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sprzeg zgodny z norma NEM !!ciekawostka!!

Post autor: Misiek »

sprzeg eNkowy (znaczy do wielkości/skali N), zwykły, najzwyklejszy
z możliwością mocowania w gniazdach NEM, czyli tak jak sprzęgi flajśmana poprzednio pokazywane

w eNce montuje się odwrotnie niż pokazane na zdjęciu - "bolcem" do dołu
ArJu
Posty: 488
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Kontakt:

Re: Sprzeg zgodny z norma NEM !!ciekawostka!!

Post autor: ArJu »

oelka pisze:
Rzuccie okiem na dol strony tutaj. Mialy byc dostepne od kwietna (i tu uwaga) 1993 Ale chyba cos im nie wyszlo.
To byla proba zastosowania klasycznych sprzegow od N w TT. Zreszta kilku producentow je stosowalo: m. in. TT-model i Arnold w modelu Köf'a w TT.Krzysztof
Witam!
Pamiętałem, że było kiedyś na forum już o "dziwnych" sprzęgach, postanowiłem więc poszukać i okazało się to strzałem w dziesiątkę. O ile przedstawione w wątku sprzęgi Fleischmann'a - z racji raczej niepochlebnych opinii - nie wzbudziły mojego zainteresowania (a na marginesie dodam, że wczoraj zakupiłem w Parowoziku parę na próbę), o tyle te "drugie" zostały przeze mnie całkowicie zignorowane z racji ich minimalnego i to wątpliwego stosowania przez producentów taboru. Tak było do wczoraj, czyli do czasu odebrania przeze mnie E95 Brawy, do której załączone były właśnie te "drugie". Czy ktoś jest w stanie napisać coś więcej na temat tych sprzęgów dla zaspokojenia mojej (i nie tylko mojej) ciekawości? Szczerze mówiąc, nawet nie wiem, jak je zamontować. Na rysunku jest bolcem do dołu, ale w przypadku chłodni Tilliga lepiej było owym trzpieniem do góry, bo wówczas sprzęg nie przybierał dziwnej pozy. Poniżej wklejam dwie fotki. Sorki za jakość zdjęć, ale mój nominalny sprzęt się zbuntował.

Obrazek Obrazek

Pozdrawiam,
Artur
Ostatnio zmieniony 25 lis 2007, 21:16 przez ArJu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Sprzeg zgodny z norma NEM !!ciekawostka!!

Post autor: Charakterek »

No to jest tak, że jak ten sprzęg jest na ostatnim łączeniu wagonów - wszystko gra. Jednak jeśli za sprzęgiem są dwa lub więcej wagonów - kicha. No i dojeżdżać trzeba naprawdę delikatnie. W zasadzie na analogu potrafią to tylko z moich loków 52, 132, 42 i 110. Reszcie to jakoś mało wychodzi. Po zcyfrzeniu każda loka sobie radzi ze sprzęgiem. ważne jest także, by wagony miały naprawdę doskonałe właściwości jezdne. W zasadzie to nawet m wageny z racji swej masy mają kilka nieudanych prób. Jutro postaram się nakręcić parę filmików i podrzucić na youtube, to bardzo ciekawy materiał.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2007, 16:27 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: Sprzeg zgodny z norma NEM !!ciekawostka!!

Post autor: pepsigo2pl »

ArturSch pisze:Jakbyś mógł ten aspekt rozwinąć. :mrgreen:
Arturze, wlasnie przyszlo mi na mysl, a jak bez mocniejszego pchniecia podlaczysz wagon do skladu?? Ja rozumiem, ze mozna to zrobic wtaczajac na gorke rozrzadowa, z ktorej wagon samemu zjedzie i podepnie do odpowiedniego skladu, ale w wypadku manewrow... sam nie wiem.

Wagon A mam byc podlaczony do skladu X. I tak, calo i zdrowo dopchasz wagon A do wspomnianego skladu, ale jak chcesz go podlaczyc bez podczepiania manewrowej lokomotywy?? Mozna to zrobic lokomotywa ze skladu X delikatnie cofajac po odstawieniu lokomotywy manewrowej.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2007, 16:25 przez pepsigo2pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10876
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Sprzeg zgodny z norma NEM !!ciekawostka!!

Post autor: ArturSchŁ »

Charakterek pisze:... te sprzęgi też mi się zatrzaskiwały momentalnie :| aż byłem zdziwiony. Trzeba naprawdę delikatnie popychać,
Właśnie z powodu POPYCHANIA bez zatrzaskiwania te sprzęgi są brane pod uwagę i dlatego ten wątek został założony.
Jakbyś mógł ten aspekt rozwinąć.
:mrgreen:
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2007, 15:39 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: Sprzeg zgodny z norma NEM !!ciekawostka!!

Post autor: pepsigo2pl »

Charakterku, wierze Ci na slowo, ze Ci sie zaczepia. Moze nie tyle jest to kwestia ustawien DCC a kultury pracy samej lokomotywy - ale to nie miejsce na te rozmowy.
:arrow: Ludmilka + Hbbilns = sprzeg sie zatrzasnal :?
:arrow: Ludmilka + Rgs/Sdgmns = sprzeg sie nie zatrzasnal :D

Jak widac, duze znaczenie ma tez masa samego wagonu jak i jego wlassciwosci jezdne. Chcialbym to samo zrobic przy uzyciu V60, ale ta niestety nie ma gniazda NEM :/ a wlasciwosci jezdne nawet na analogu sa oszalamiajace (jeszcze nie ucyfrowiona :/ ).
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2007, 14:59 przez pepsigo2pl, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość