Debata nad produkcja Tilliga w kontekście PKP

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
BarTTek
Posty: 828
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Debata nad produkcja Tilliga w kontekście PKP

Post autor: BarTTek »

Nie będę się rozpisywał co myślę o tym pomyśle* mnie zastanawia co innego, mniejsza o to. Warto przeczytać co napisał Charakterek o proponowaniu Tilligowi produkcji oznaczeń- że ma (przyajmniej narazie) jego w głębokim poszanowaniu. http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=2921 Co do setu owszem zrobili ale jako kolejny po czeskim i węgierskim.



*jestem za
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Debata nad produkcja Tilliga w kontekście PKP

Post autor: DBv »

Y-ki nie są złe! :mrgreen: Skrętoszczęki to nie wiem w czym Wam w ogóle przeszkadzają... odstępy międzywagonowe można zmniejszyć nawet bez pomocy Peho KKK... najgorsze jest to że są za wysokie i za szerokie i do niczego innego w efekcie nie pasują... Dopóki nie pojawi się tania alternatywa jak np wagony pasażerskie PIKO H0, tak długo te Y-ki będą się cieszyć powodzeniem.
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Debata nad produkcja Tilliga w kontekście PKP

Post autor: brovarek »

Jesli juz Y-ki to lepiej by było żeby ktos nam pomalował te które już mamy w domach. Koszt mniejszy i jako takie wykorzystanie staroci by było...
Ewentualnie dorzucić sprzęgi z Peho , pewnie przy większym zamówieniu rabat byłby ok.
Co do większych zmian na TT Board.de w jednym z wątków forumowicze "dopracowują" prawidłowe blachy do Y-ków, ale to juz jest skomplkowana przeróbka.
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Debata nad produkcja Tilliga w kontekście PKP

Post autor: Witek M. »

Ale moze jednak zaproponowac jakies wagony, ktore reprezentuja wyzszy poziom techniczny i odwzorowania oryginalu (chocby przywolane powyzej donnery lub elizugi - poprawne wymiarowo, z kks-em), a nie ulatwiac Tilligowi oproznienie magazynow z archaicznego wyrobu nie podobnego do niczego (niezgodna z oryginalem ilosc przedzialow, wagon za krotki i za szeroki, przedzialy - te co pozostaly - za szerokie, brak kks, skretopyski, brak czterech wywietrznikow dachowych, za to jakies kraty wentylacji na dachu zamiast na burcie itd itp). Czy ciagle musimy byc raczeni zabawkami?
Awatar użytkownika
Gdyniak
Moderator
Posty: 579
Rejestracja: 09 kwie 2006, 14:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Debata nad produkcja Tilliga w kontekście PKP

Post autor: Gdyniak »

Nie jest to żart z tymi Y-kami. Dobrze wiemy, że nie ma co liczyć na opracowania wagonu Y przez Tilliga od nowa w najbliższym czasie. A było by dobrze wykorzystać już posiadane przez Tilliga materiały do poszerzenia oferty polskich wagonów. W rozmowach na targach była sugestia aby właśnie na podstawie malowania osobowych do skali H0 opracować malowanie do TT. Wagony Y faktem jest, że są już przestarzałą formą ale jest to też i zaleta że koszt tego wagonu nie będzie wysoki. Rokuje to w miare dobry jego zbyt, podobnie jak miało to miejsce z wagonem pocztowym, który to wogóle nie był zgodny z oryginałem. Sami widzimy, że Tillig na nasz rynek i tak robi same przemalowanki więc niech choć będzie następna w ofercie w miarę dobrze opracowana. Oferta Tilliga to praktycznie są zabawki, bo prawdziwe modele znależć można i w ofercie rodzimych producentów ale to juz inna półka cenowa.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2007, 12:39 przez Gdyniak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10999
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Debata nad produkcja Tilliga w kontekście PKP

Post autor: ArturSchŁ »

pamelar pisze:.... chłopaki z tymi Y to żart?
Jak by było zainteresowanie na poziomie 200/250 szt to byłyby najszybciej.

Przy mniejszej ilości zamówień, nie będzie uruchamiana produkcja - mówimy TYLKO o malowaniu.
W przypadku nowej formy, musi być zbyt na 2000/5000 egzemplarzy.
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Debata nad produkcja Tilliga w kontekście PKP

Post autor: brovarek »

A może nowe donnerki udałoby sie przemalować ? W grę wchodzą epoki III i IV oraz muzealna V. Oznaczenia można by od biedy " odgapić" z wagonów HO lub pokombinować na forum. Może tez pocztowy by sie do tego nadawał ? Ewentualnie jako uzupełnienie poczta z PL Modell art 36006.
No i jakos nie odpuszczałbym elizugów, co prawda jeden wagon wypuscł nam Tillig, ale aż sie proszą o ładne czerwone orzełki w III epoce?
Awatar użytkownika
pamelar
Posty: 290
Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
Lokalizacja: ściana wschodnia
Kontakt:

Re: Debata nad produkcja Tilliga w kontekście PKP

Post autor: pamelar »

tja tak samo przemalowanie BR120 i BR 52 w polskie barwy nie uczyni z nich ST44 i Ty2.

Ej , chłopaki z tymi Y to żart? Prawda?
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Debata nad produkcja Tilliga w konteks´cie PKP

Post autor: Witek M. »

ArturSch pisze: [...] PRAWIE poprawnie/dobrze. [...]
Zupelnie jak w tej reklamie piwa znanej marki... :mrgreen:
A tak serio - o ile rozwazanie nad wagonami towarowymi ma jakis sens, o tyle sugerowanie przemalowywania Y, w ktorym spierniczone jest wszystko, mija sie kompletnie z celem.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2007, 12:31 przez Witek M., łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Debata nad produkcja Tilliga w kontekście PKP

Post autor: Marcin »

O wagonach tez napisałem :mrgreen:
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Debata nad produkcja Tilliga w kontekście PKP

Post autor: Mariusz »

Lepszy rydz niż nic.
Ja napiszę tak: jeśli pokażą się Y-ki w PKP to chętnie kupię, choc ich nie lubię /Y/, a sprzedam stare złomy BTTB.
Jeden skład PKP, czemu nie !!
Poczta i sypialny już są i czekają na klasy !!
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10999
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Debata nad produkcja Tilliga w kontekście PKP

Post autor: ArturSchŁ »

Marcin pisze:... potrzeba nam gagara w naszym malowaniu i Ty2.
Ty mówisz o lokach, a my o wagonach.
Widzisz różnicę ??

PS: zgadzam się z Tobą co do loków...
:lol:
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Debata nad produkcja Tilliga w kontekście PKP

Post autor: Marcin »

Ech, wracamy do tematu.
Ja zdecydowanie nadal twierdzę, że potrzeba nam gagara w naszym malowaniu i Ty2. I to już byłby sukces. Y greki owszem ale do ich modernizacji Tillig nie dojrzeje przez najbliższe dwa lata o ile ich w ogóle nie wywali z oferty.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10999
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Debata nad produkcja Tilliga w kontekście PKP

Post autor: ArturSchŁ »

oelka pisze:To ciekawe do jakich wnioskow doszliscie w efekcie tej debaty nad produkcja Tilliga.
1.
Oczywiście nie chodzi o DOKŁADNIE WIERNE MODELE, lecz o wagony, które po odpowiednim przygotowaniu malowania wyglądały by PRAWIE poprawnie/dobrze.
;)

2.
Z naszej dyskusji wywnioskowaliśmy, że w grę wchodzą 3 grupy wagonów:
:arrow: praktycznie wszystkie kryte:
- Oppeln (już było),
- G10 (już było),
- Kassel G - będzie w 01420,
- Dresden,
- Bromberg,
- i nawet Gbs,
:arrow: platformy:
- Rm,
- Rgs,
:arrow: osobowe Y-ki:
- 2 klasa,
- 1/2 klasa,
- 1 klasa,
- pocztowy/bagażowy (było),
- sypialny/restauracyjny (było).

3.
Podczas TRAKO wielką furrorę odniosły Y-ki Erniego malowane w PKP (tu Tilligi w H0):
Obrazek Obrazek Obrazek

To, że Tillig już opracował malowanie dla H0 jest bardzo dużą zaletą, bo nie trzeba szukać materiałów dot. malowania, a tylko przeskalować. Dzięki temu jest bardzo duża szansa, że Y-ki w takim malowaniu mogą się pojawić w TT.
No tak - Y-ki z ich wszystkimi wadami (skrócenie, skrętopyski, niewłaściwa ilość okien itd) ale za to wagony PKP i porządnym malowaniu.

Ciekawią nas Wasze opinie o powyższym pomyśle.
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Debata nad produkcja Tilliga w kontekście PKP

Post autor: miki »

Witek M. pisze:Pewnie upili sie na smutno z rozpaczy... Obrazek
Mnie tam było wesoło :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 13 paź 2007, 10:13 przez miki, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości