ST44-3001
Moderator: mod-Tabor
- Ranger
- Posty: 3930
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: ST44-3001
No okienka nie wyglądaja tak jak powinny, ale już nacznie lepiej się prezentują w tej kolorystyce. Za późno zauważyłem to i szkoda było wszytko niszczyć. Może w ST44-3002 zrobię już z blaszkami w oknach ale marwi mnie fakt,że oszklenie nie bedzie pasować więc sprawa jest do przemyslania.
Co do epok to jednorodnosć na polskiej kolei jest tylko teorią, normalnie jeździ to co jest potrzebne.
Dziękuję!
Co do epok to jednorodnosć na polskiej kolei jest tylko teorią, normalnie jeździ to co jest potrzebne.
Dziękuję!
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: ST44-3001
No Panie, respect for You. Gratuluję zawzięcia.
- WojTTek
- Posty: 465
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: ST44-3001
Lokomotywa bardzo ładnie się prezentuje, wykonanie pierwsza klasa, jestem ciekaw czy zostawisz w spokoju czołowe okna ? bo w Tilligowych gagarinach wyglądają nie tak jak powinny. Na zdjęciach ze składem, hehe zarząd dobrany szkoda że epoki nie nadgoniły
Dobra robota.

- Ranger
- Posty: 3930
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: ST44-3001
ST44-3001 zostało w końcu złożone w całość. Co do malowania nie będę się rozpisywał bo widać na fotkach, mogę tylko dodać, że aby loko wyglądało dobrze specjalnie zakupiłem aerograf. Z tego co nie widać na zdjęciach (nie każdy zna to loko na pamięć) zostały zmienione praktycznie wsztstkie żaluzje włącznie z wyrzuceniem trójdzielnej i wstawieniem dwudzielnej, poręcze, stopnie manewrowe, "uPKPowienie" bocznych okien przy kabinach maszynisty, usunięcie zbędnych okien, przeniesienie drzwi i jeszcze więcej, więcej różnych drobnych rzeczy.
Na dachu też rewolucja - usunięcie tłumika i zabudowanie go, wentylator, dodatkowe żaluzje, przesunięcie trąbek sygnałowych.



W tej chwili loko czeka na oświetlenie ma bazie diód SMD lub czegoś co wymyślę.
Do założenia została jeszcze jedna żaluzja na boku i po kratce wentylacyjnej na które czekam, kratki na czoła loko. Oznaczenia i logo LHS zostaną zrobione wkrótce.
Jeśli chodzi o mechanikę to bez znaczących zmian. Natomiast buda poszła sporo do dołu co widać doskonale na fotkach. Dzięki podszlifowaniu masy w miejscu gdzie osiada buda spalinowóz wygląda mniej karykaturalnie. Pomimo sporego obniżenia buda nie wadzi o sprzęg. Lokomotywa oczywiście w DCC z dek. Silver Mini. Na ostatnich fotkach widać Spalinówkę PKP ze składem złożonym jedynie z wagonów PKP. Ostatnia fotka przedstawia prowizoryczne oświetlenie na światłowodach Tilliga.
W lokomotywie zostało jeszcze do zrobienie parę rzeczy i drobnych poprawek ale ogólny wygląd zostanie już niezmieniony.
W tym miejscu dziękuję za pomoc wszystkim osobom zaangażowanym w ten projekt a szczególnie: Wojtkowi Świątkowskiemu - Modart, Fredowi3rg, Grzegorzowi TT, Charakterkowi i wszystkim o których zapomniałem.
Na dachu też rewolucja - usunięcie tłumika i zabudowanie go, wentylator, dodatkowe żaluzje, przesunięcie trąbek sygnałowych.













W tej chwili loko czeka na oświetlenie ma bazie diód SMD lub czegoś co wymyślę.
Do założenia została jeszcze jedna żaluzja na boku i po kratce wentylacyjnej na które czekam, kratki na czoła loko. Oznaczenia i logo LHS zostaną zrobione wkrótce.
Jeśli chodzi o mechanikę to bez znaczących zmian. Natomiast buda poszła sporo do dołu co widać doskonale na fotkach. Dzięki podszlifowaniu masy w miejscu gdzie osiada buda spalinowóz wygląda mniej karykaturalnie. Pomimo sporego obniżenia buda nie wadzi o sprzęg. Lokomotywa oczywiście w DCC z dek. Silver Mini. Na ostatnich fotkach widać Spalinówkę PKP ze składem złożonym jedynie z wagonów PKP. Ostatnia fotka przedstawia prowizoryczne oświetlenie na światłowodach Tilliga.
W lokomotywie zostało jeszcze do zrobienie parę rzeczy i drobnych poprawek ale ogólny wygląd zostanie już niezmieniony.
W tym miejscu dziękuję za pomoc wszystkim osobom zaangażowanym w ten projekt a szczególnie: Wojtkowi Świątkowskiemu - Modart, Fredowi3rg, Grzegorzowi TT, Charakterkowi i wszystkim o których zapomniałem.
- Ranger
- Posty: 3930
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: ST44-3001
Lampy na SMD zalane imitacją szkła.
Farba Humbrol 18 gloss, kolorek PKP.
Farba Humbrol 18 gloss, kolorek PKP.
-
- Posty: 294
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: PL
- Kontakt:
Re: ST44-3001
Elegancko
Jak zrobisz lampy?
Jakiej firmy (jaki numerek) jest ten pomarańczowy?

Jak zrobisz lampy?
Jakiej firmy (jaki numerek) jest ten pomarańczowy?
- Ranger
- Posty: 3930
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- Ranger
- Posty: 3930
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: ST44-3001
Ponawiam prośbę z pierwszego postu o identyfikację odcienia niebieskiej farby naniesionej na lokomotywę na podstawie palety RAL.
- Ranger
- Posty: 3930
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: ST44-3001
Co do budy to dodatkowe elementy (żaluzje) zostaną wytrawione przez naszego kolegę z forum. Natomiast na dachu przeniosłem już trąbki sygnałowe na swoje miejsce. Loko otrzyma prawdziwy wentylator, oczywiście wytrawiony.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10804
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: ST44-3001
Same światła to LEDy SMD + rezystory SMD klejone (lutowane) do bardzo cienkiego laminatu.DBv pisze:... Od tyłu zrobić płytkę imitującą tą jaka jest w oryginale z zaznaczonym światłem białym (może je tam podłączyć to już nie problem) i czerwonym....
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: ST44-3001
Ja bym zrobił to tak:
wyciąć te prostokąty tylko dokładnie i odpowiednio dopieścić. Od tyłu zrobić płytkę imitującą tą jaka jest w oryginale z zaznaczonym światłem białym (może je tam podłączyć to już nie problem) i czerwonym. Teraz ta płytka będzie zagłębiona mniej więcej na grubość plastiku i to dobrze bo tak mniej więcej jest i w oryginale. Z zewnątrz natomiast aby imitować to szkło przygotowałbym rysunek prostokąta o odpowiednich wymiarach, o zaokrąglonych brzegach - tak mniej więcej jak w oryginale przebiega ta czarna obwódka. Po pomalowaniu całości, druknąłbym to na folie (może być i samoprzylepna), wyciął i umieścił w odpowiednim miejscu.
Nad budą bym jeszcze popracował, bo jest jeszcze sprawa dodatkowych żaluzji, których na zdjęciu nie uwzględniłeś, no i dachu. Nie ma się co śpieszyć...
wyciąć te prostokąty tylko dokładnie i odpowiednio dopieścić. Od tyłu zrobić płytkę imitującą tą jaka jest w oryginale z zaznaczonym światłem białym (może je tam podłączyć to już nie problem) i czerwonym. Teraz ta płytka będzie zagłębiona mniej więcej na grubość plastiku i to dobrze bo tak mniej więcej jest i w oryginale. Z zewnątrz natomiast aby imitować to szkło przygotowałbym rysunek prostokąta o odpowiednich wymiarach, o zaokrąglonych brzegach - tak mniej więcej jak w oryginale przebiega ta czarna obwódka. Po pomalowaniu całości, druknąłbym to na folie (może być i samoprzylepna), wyciął i umieścił w odpowiednim miejscu.
Nad budą bym jeszcze popracował, bo jest jeszcze sprawa dodatkowych żaluzji, których na zdjęciu nie uwzględniłeś, no i dachu. Nie ma się co śpieszyć...
- Ranger
- Posty: 3930
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: ST44-3001
Troszke pomierzyłem, policzyłem i wyszło tak:

Jest to narazie wstepna przymiarka rozmieszczenia reflektorów na czole lokomotywy.
Czekam na wszą opinię czy zgadzają się z oryginałem.


Jest to narazie wstepna przymiarka rozmieszczenia reflektorów na czole lokomotywy.
Czekam na wszą opinię czy zgadzają się z oryginałem.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2007, 15:14 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: ST44-3001
Najprościej było by wytrawić, a w budzie wiadomo dziura na gotowe światła.Ranger pisze:Mam tylko jeden problem, nie wiem dokładnie jak zrobić światła. Może ktoś z was ma jakiś dobry pomysł i chce się nim podzielić...
Ostatnio zmieniony 14 paź 2007, 15:13 przez BarTTek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ranger
- Posty: 3930
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: ST44-3001
Mam tylko jeden problem, nie wiem dokładnie jak zrobić światła. Może ktoś z was ma jakiś dobry pomysł i chce się nim podzielić...
- Ranger
- Posty: 3930
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: ST44-3001
My tu Gady-gadu a zakres prac wygląda nastepująco:
Buda:

Oznaczenia i napisy:

Jeśli ktoś z was jest w stanie zidentyfikować brakujące oznaczenie na podstawie fotografii to będę bardzo wdzięczny.
Na chwilę obecną postep prac wygląda następująco:

Buda:


Oznaczenia i napisy:



Jeśli ktoś z was jest w stanie zidentyfikować brakujące oznaczenie na podstawie fotografii to będę bardzo wdzięczny.
Na chwilę obecną postep prac wygląda następująco:



Ostatnio zmieniony 14 paź 2007, 15:12 przez Ranger, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości