ED-74 dla połączenia Łódź - Warszawa

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 99
Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: ED-74 dla połączenia Łódź - Warszawa

Post autor: Krzysiek »

No i przyjechał! Oficjalnie oczywiście :P
Z pięciominutowym opóźnieniem pojawił się w Łodzi.

Wjeżdża:
Obrazek Obrazek

Wjechał... i wysiadają pierwsi pasażerowie:
Obrazek

Niestety tak od razu nie można było wejść do środka i obejrzeć wnętrze, bo SOK-iści szczelnym kordonem zagrodzili dostęp do dalszej części peronu, bo zaczęły się uroczystości przekazania taboru do PR. Z pierwszego peronu widać było na przykład stół:
Obrazek
Oj maskowali się... :mrgreen:

Były jeszcze przemówienia i inne bajery.

I jeszcze widok ogólny:
Obrazek

Zdjęcia wykonała moja koleżanka z pracy Agnieszka.
Dziękuję jej za zgodę na umieszczenie tutaj tych zdjęć.

Pozdrawiam wszystkich

Krzysiek
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Nowy tabor w PKP

Post autor: oelka »

Krzysztof F pisze:Polecam wizytę na www.pesa.pl i zakładka elektryczne zespoły trakcyjne.
A przy okazji EN95 kursujacy na WKD po ostatniej wizycie w Bydgoszczy, wrocil z klimatyzacja.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 23 sie 2007, 12:27 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzysztof F
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2007, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Nowy tabor w PKP

Post autor: Krzysztof F »

Polecam wizytę na www.pesa.pl i zakładka elektryczne zespoły trakcyjne.
Pozdrawiam Krzysztof
phaedra
Posty: 13
Rejestracja: 30 mar 2007, 22:01
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: ED-74 dla połączenia Łódź - Warszawa

Post autor: phaedra »

Bardzo ładnie prezentują sie te pociągi. Mam nadzieję, że będzie ich więcej i kiedyś się przejadę. :P
Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 99
Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: ED-74 dla połączenia Łódź - Warszawa

Post autor: Krzysiek »

A nawet nie wiedziałem, że ma się nazywać jakoś tak Bydgostia. Ale jeśli tak, to uważam, że to bardzo niewdzięczna nazwa. Acatus też pięknie nie brzmi, ale przynajmniej jakoś da się to wymówić :/
Uważam więc, że to zły pomysł, ale to nie ja decyduję... :(

Dodam jeszcze tylko, że ED74-001 ma na pudle wymalowaną datę 19.07.07, a ED74-002 datę 30.07.07.

Z tego co pisze kolega Oelka wynika, że do 23-go będziemy jeszcze mieć ED74-003 :D
Awatar użytkownika
Adamczewski
Posty: 569
Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
Lokalizacja: Pomorskie/UK
Kontakt:

Re: ED-74 dla połączenia Łódź - Warszawa

Post autor: Adamczewski »

oelka pisze:A my mamy Bydgostie... bo tak ma byc nazwana ta seria.
Faktycznie, nie doczytałem... skojarzyło mi się że Bydgostia to nazwa pociągu, a nie jednostki... tak to jest jak się człowiek nie wyśpi :)

Z dwojga złego, lepiej Bydgostia niż np. Irasiad :D
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: ED-74 dla połączenia Łódź - Warszawa

Post autor: DBv »

A może ta nazwa pochodzi od "Gosia", za jego zasługi dla rozwoju polskiego kolejnictwa? ;)
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10856
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: ED-74 dla połączenia Łódź - Warszawa

Post autor: ArturSchŁ »

oelka pisze:A my mamy Bydgostie...
A ta nazwa to od Bydgoszczy czy od Gościa ??
:mrgreen:
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: ED-74 dla połączenia Łódź - Warszawa

Post autor: oelka »

Ichu pisze:Śliczny! :) Aż nie chce się wierzyć że powstał w Polsce. No i nareszcie coś od podstaw (a przynajmniej mam taką nadzieję) a nie kolejna przeróbka EN57. Gdyby jeszcze nadali temu jakąś bardziej romantyczną nazwę niż 15WE/16WE. Wszak Niemcy mają swoje Desiro...
A my mamy Bydgostie... bo tak ma byc nazwana ta seria.

15WE, 16WE to okreslenie typu stosowane przez "Tabor" przy rejestracji konstrukcji. Obowiazujace jak na razie oznaczenie serii to ED74.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 14 sie 2007, 13:10 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Adamczewski
Posty: 569
Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
Lokalizacja: Pomorskie/UK
Kontakt:

Re: ED-74 dla połączenia Łódź - Warszawa

Post autor: Adamczewski »

Śliczny! :) Aż nie chce się wierzyć że powstał w Polsce. No i nareszcie coś od podstaw (a przynajmniej mam taką nadzieję) a nie kolejna przeróbka EN57. Gdyby jeszcze nadali temu jakąś bardziej romantyczną nazwę niż 15WE/16WE. Wszak Niemcy mają swoje Desiro...

BTW. Mogliby zastosować sprzęgi modelowe, bo te są ciut za długie!!! :D
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: ED-74 dla połączenia Łódź - Warszawa

Post autor: oelka »

Krzysiek pisze:Podobno 23-go sierpnia ma być oficjalne przekazanie pierwszych zespołów do Przewozów Regionalnych.
Maja byc dwa przejazdy do Lodzi "Bydgostia" bo tak w odroznieniu od Acatusa (EN59) ochrzczono te EZT.
Dla przeprowadzenia jazd promocyjnych składów ED74, w dniu 23 sierpnia 07r. przeprowadzić nw. pociagi nadzwyczajne wg indywidualnego rozkładu jazdy:

1. Poc. SWJr nr 229714/5 RKSJr nr 22714/5 nadzw, w rel. Wwa
Szczęśliwice (Wwa Centralna) - Łódź Fabryczna:
Wwa Szczęśliwice odjazd 9:42; Wwa Czyste WCZ1 9:44; Wwa Czyste 9:45; Wwa
Zachodnia 9:50/10:19; Wwa Centralna 10:24/11:35 (preron 4, tor 6); Wwa
Zachodnia 11:39; Wwa Włochy 11:43; Józefinów 11:46; Pruszków 11:49; Grodzisk
Maz. 12:00/12:02; Żyrardów 12:11; Radziwiłłów Maz. 12:18; Miedniewice
12:22; Skierniew. SKA 12:28; Skierniewice pt 12:34/12:40; Skierniew. Park
12:48.5; Płyćwia 13:04; Rogów 13:17; Koluszki 13:24; Pękowice 13:28;
Gałkówek 13:36; Bedoń 13:41; Łódź Andrzejów 13:45; Łódź Widzew 13:50; Łódź
Fabryczna przyjazd 13:57.

Prędkość max: od Wwy Szczęśliwice - 40km/h, od Wwy Zach. R110 - 60km/h, od
km 0,704 linii 1 - 70km/h, od km 7,05 - 120km/h, od Pruszkowa - 100km/h,
od Grodz. Maz. - 120km/h, od Miedniewic - 40km/h, od Skierniewic R406 -
60km/h, od Skierniewic - 120km/h, od km 67,7 - 60km/h, od km 81,55 -
120km/h, od km 94,5 - 60km/h, od km 96,8 - 120km/h, od Koluszek - 100km/h.

Dane techniczne:
Zestawienie - 2ED74, masa brutto pociągu - 340ton, długość poc. - 158m.
Wymagany procent masy ham./V max - 105/120.

2. Poc. SPJr nr 22920/1, w rel. Wwa Szczęśliwice - Łódź Kaliska:
Wwa Szczęśliwice odjazd 9:22; Wwa Czyste WCZ1 9:24; Wwa Czyste 9:25;
Wwa Zach. Szczęśl. 9:28; Wwa Gdańska WGA 9:40; Wwa Gdańska Os. pt 9:43/9:51;
Jagiellonka 9:56; Targówek 9:59.5; Michałów 10:03.5; Wwa Wschodnia pt
10:08/10:17; Wwa Centralna pt 10:24/13:55 (peron 4, tor 8 ); Wwa Zachodnia
13:59; Wwa Włochy 14:03; Józefinów 14:06; Pruszków 14:09; Grodzisk Maz.
14:18; Żyrardów 14:27; Radziwiłłów Maz. 14:35; Miedniewice 14:40;
Skierniew. SKA 14:47; Skierniewice pt 14:52/15:02; Skierniew. Park 15:12.5;
Płyćwia 15:29.5; Rogów 15:44; Koluszki pt 15:53/16:15; Pękowice 16:19;
Gałkówek 16:25; Bedoń 16:35; Łódź Ol. ŁOC 16:42; Łódź Ol. ŁOA 16:44.5; Łódź
Chojny 16:51; Łódź Kaliska ŁKT 16:58; Łódź Kaliska przyjazd 17:01.

Prędkość max: od Wwy Szczęśliwice - 40km/h, od Jagiellonki - 60km/h, od km
0,704 linii 1 - 70km/h, od km 7,05 - 120km/h, od Miedniewic - 40km/h, od
Skierniewic R406 - 60km/h, od Skierniewic - 120km/h, od km 67,7 - 60km/h, od
km 81,55 - 120km/h, od km 94,5 - 60km/h, od km 96,8 - 120km/h, od Koluszek -
100km/h, od Gałkówka - 60km/h, od km 16,44 linii 25 - 80km/h, od km
7,8 - 60km/h.

Dane techniczne:
Zestawienie - ED74, masa brutto pociągu - 135ton, długość poc. - 79m.
Wymagany procent masy ham. /V max - 105/120.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 14 sie 2007, 11:59 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 99
Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

ED-74 dla połączenia Łódź - Warszawa

Post autor: Krzysiek »

Dnia 10-go sierpnia na dworcu Łódź Fabryczna udało mi się spotkać skład nowych zespołów trakcyjnych ED74-001+ED74-002 podczas jazd testowych. Są to całkowicie nowe jednostki wybudowane przez PESĘ z Bydgoszczy za unijną kasę dla obsługi przebudowywanego połaczenia Łódż - Warszawa. Ich prędkość to 160 km/h.

Czoło jednostki:
Obrazek Obrazek
Na drugiej fotce widać "tradycyjny" pociąg do Warszawy zapięty w dwa konie.

Kilka szczegółów:
Obrazek Obrazek Obrazek

Szczególnie ładnie prezentuje się połączenie dwóch jednostek:
Obrazek

Po pewnym czasie skład odjechał na dalsze testy:
Obrazek

Podobno 23-go sierpnia ma być oficjalne przekazanie pierwszych zespołów do Przewozów Regionalnych.

Pozdrawiam wszystkich.
Krzysiek
Ostatnio zmieniony 14 sie 2007, 11:15 przez Krzysiek, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości