Właśnie sprawdziłem w instrukcji i już sam nie wiem. Wiem, że dziwnie była ustawiana prędkość; przyspieszenie i opóźnienie chyba jednak jest zrobione normalnie.
Ostatnio po dwuletniej przerwie znów wgryzam się w dokumenty DCC, z wiadomego powodu. Trochę się tam przez ten czas pozmieniało, m.in. zasady określania wartości zmiennych uległy uelastycznieniu i jest więcej CV do dowolnego użytku.
Interpretacja CV3 i CV4
Moderator: mod-Elektryka i DCC
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 15 paź 2006, 20:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- gbbsoft
- Moderator
- Posty: 2027
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: Interpretacja CV3 i CV4
A z ciekawości spytam... jak?Blue pisze:ma to zrobione ciutkę inaczej.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 15 paź 2006, 20:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Interpretacja CV3 i CV4
Powyższe jest prawdą, o ile dekoder jest zgodny z normą DCC NMRA. Taki na ten przykład dekoder używany w lokomotywach Trixa klasy Hobby ma to zrobione ciutkę inaczej.
- gbbsoft
- Moderator
- Posty: 2027
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Interpretacja CV3 i CV4
Kiedyś ktoś mnie spytał, co oznacza wpisanie liczby np: 5 do CV3/4 (przyspieszanie i zwalnianie lokomotywy). Albo: jak wymyśleć, co mam wpisać do CV3/4...
No więc wymyśliłem:
"Jeżeli wpisaną liczbę przemnożysz przez .896, to otrzymasz czas w sekundach w jakim lok przyspieszy od 0 do 28 bądź zwolni z 28 do 0. (Można przyjąć mnożnik jako 0.9 dla ułatwienia :-) "
Więc wpisanie liczby 5 oznacza, że lok zatrzyma się z prędkości 28 w ciągu 4.5 sekundy.
A wpisanie liczby 50 oznacza, że lok zatrzyma się z prędkości 28 w ciągu 45 sekund.
PS. Jeżeli jest używane 128 kroków prędkości, to jest to czas przyspieszenia od 0 do 128 (czyli do maksymalnej prędkości) i zwolnienia od 128 do 0.
PS2. Oczywiście za pomocą myszki trzeba to symulować w ten sposób, że w momencie, gdy lokomotywa jedzie z prędkością 28 trzeba jak najszybciej przekręcić pokrętło na 0... :-)
PS3. Oczywiście to jest teoria opisana w standarcie DCC, a jak z praktyką... sami sprawdźcie...
No więc wymyśliłem:
"Jeżeli wpisaną liczbę przemnożysz przez .896, to otrzymasz czas w sekundach w jakim lok przyspieszy od 0 do 28 bądź zwolni z 28 do 0. (Można przyjąć mnożnik jako 0.9 dla ułatwienia :-) "
Więc wpisanie liczby 5 oznacza, że lok zatrzyma się z prędkości 28 w ciągu 4.5 sekundy.
A wpisanie liczby 50 oznacza, że lok zatrzyma się z prędkości 28 w ciągu 45 sekund.
PS. Jeżeli jest używane 128 kroków prędkości, to jest to czas przyspieszenia od 0 do 128 (czyli do maksymalnej prędkości) i zwolnienia od 128 do 0.
PS2. Oczywiście za pomocą myszki trzeba to symulować w ten sposób, że w momencie, gdy lokomotywa jedzie z prędkością 28 trzeba jak najszybciej przekręcić pokrętło na 0... :-)
PS3. Oczywiście to jest teoria opisana w standarcie DCC, a jak z praktyką... sami sprawdźcie...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości