Interpretacja CV3 i CV4

Prąd i elektronika na makiecie

Moderator: mod-Elektryka i DCC

ODPOWIEDZ
Blue
Posty: 33
Rejestracja: 15 paź 2006, 20:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Interpretacja CV3 i CV4

Post autor: Blue »

Właśnie sprawdziłem w instrukcji i już sam nie wiem. Wiem, że dziwnie była ustawiana prędkość; przyspieszenie i opóźnienie chyba jednak jest zrobione normalnie.

Ostatnio po dwuletniej przerwie znów wgryzam się w dokumenty DCC, z wiadomego powodu. Trochę się tam przez ten czas pozmieniało, m.in. zasady określania wartości zmiennych uległy uelastycznieniu i jest więcej CV do dowolnego użytku.
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Interpretacja CV3 i CV4

Post autor: gbbsoft »

Blue pisze:ma to zrobione ciutkę inaczej.
A z ciekawości spytam... jak?
Blue
Posty: 33
Rejestracja: 15 paź 2006, 20:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Interpretacja CV3 i CV4

Post autor: Blue »

Powyższe jest prawdą, o ile dekoder jest zgodny z normą DCC NMRA. Taki na ten przykład dekoder używany w lokomotywach Trixa klasy Hobby ma to zrobione ciutkę inaczej.
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Interpretacja CV3 i CV4

Post autor: gbbsoft »

Kiedyś ktoś mnie spytał, co oznacza wpisanie liczby np: 5 do CV3/4 (przyspieszanie i zwalnianie lokomotywy). Albo: jak wymyśleć, co mam wpisać do CV3/4...

No więc wymyśliłem:

"Jeżeli wpisaną liczbę przemnożysz przez .896, to otrzymasz czas w sekundach w jakim lok przyspieszy od 0 do 28 bądź zwolni z 28 do 0. (Można przyjąć mnożnik jako 0.9 dla ułatwienia :-) "

Więc wpisanie liczby 5 oznacza, że lok zatrzyma się z prędkości 28 w ciągu 4.5 sekundy.
A wpisanie liczby 50 oznacza, że lok zatrzyma się z prędkości 28 w ciągu 45 sekund.

PS. Jeżeli jest używane 128 kroków prędkości, to jest to czas przyspieszenia od 0 do 128 (czyli do maksymalnej prędkości) i zwolnienia od 128 do 0.

PS2. Oczywiście za pomocą myszki trzeba to symulować w ten sposób, że w momencie, gdy lokomotywa jedzie z prędkością 28 trzeba jak najszybciej przekręcić pokrętło na 0... :-)

PS3. Oczywiście to jest teoria opisana w standarcie DCC, a jak z praktyką... sami sprawdźcie...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i DCC”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość