torTT - ArturSch

Dyskusja, o naszych makietach, dioramach itd.

Moderator: mod-Makieta

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: Marcin »

No prosze jak ładnie. A ja nadal nie ruszam tematu bo mam strych do roboty . :evil:
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10806
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: ArturSchŁ »

Jedni na OPENERZE, drudzy na COSTERINIE, a ja siedzę w piwnicy i rzeźbię :(

Obrazek
Na zdjęciu powyżej żeberko pocztowe i miejsce pod dworzec. Więcej TU.
:mrgreen:
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10806
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: ArturSchŁ »

Fantomas pisze:Z tej strony nie tak dużo: http: // maps.google.com/maps?f=q&hl=pl&q=Am+Hauptbahnhof,+Zentrum+Bonn,...
BA !!

...ale czy ja gdziekolwiek powiedziałem, ze zamierzam odtworzyć rzeczywisty dworzec ??
:mrgreen:

PS:
Dzięki za fotki, bardzo fajne.
Awatar użytkownika
Fantomas
Posty: 705
Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: Fantomas »

ArturSch pisze:Jest tylko jeden problem : pomiędzy skrajnymi torami mamy ok 60 cm !! Ile trzeba metrów by to rozprowadzić / zebrać do 2 x 2 tory !!
Z tej strony nie tak dużo: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=pl&q ... &z=19&om=1
ale jeszcze kawałek dalej jest: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=pl&q ... iwloc=addr

Gorzej z drugiej strony dworca, tam najpierw schodzi się jedna strona: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=pl&q ... iwloc=addr
a potem to już trzeba sobie przezumować, bo jest więcej rozjazdów: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=pl&q ... iwloc=addr
aż dojdziemy do wiekiego węzła: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=pl&q ... iwloc=addr

Jakbyś sobie coś takiego strzelił...

O, jaka fajna "obrotnica": http://maps.google.com/maps?f=q&hl=pl&q ... iwloc=addr
Ostatnio zmieniony 18 cze 2007, 08:56 przez Fantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
michuchu
Posty: 321
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: michuchu »

Ja proponuję wariant drugi, plus dodatkowo dwa tory z żeberkiem jak w wariancie trzecim - to chyba też jest dość bliskie oryginałowi...
ArturSch pisze:Wariant 2-gi jest "najskromniejszy" rezygnuję z 6-go toru, a tego chciałbym uniknąć.
Owszem, rezygnujesz z szóstego toru, ale unikasz (lub zmniejszasz) tego problemu:
ArturSch pisze:Jest tylko jeden problem : pomiędzy skrajnymi torami mamy ok 60 cm !! Ile trzeba metrów by to rozprowadzić / zebrać do 2 x 2 tory !!
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: Mariusz »

Ale przyznasz, że wygląda majestatycznie. Na duży węzeł krzyżujący dwie magistralne linie.
Fakt, nawet w TT wymaga to dużo miejsca.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10806
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: ArturSchŁ »

Mariusz pisze:Rozważyłeś już te rozwiązania? Można tak zrobic?
Hmmmmm....
Obrazek
Robi się z tego STRASZNA kobyła: stacja 10 torowa (wliczając żeberka pocztowe / podmiejskie) i 6-cio peronowa !! :shock:

Jest tylko jeden problem : pomiędzy skrajnymi torami mamy ok 60 cm !! Ile trzeba metrów by to rozprowadzić / zebrać do 2 x 2 tory !!


Chyba jednak powrócę do pierwotnej koncepcji, tymbardziej, że BONN po bliższym przyjrzeniu się ma stronę z peronem i do ulicy.
:mrgreen:
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: Mariusz »

Rozważyłeś już te rozwiązania? Można tak zrobic?
Obrazek Obrazek
Bo się przekonam do rozwiązań których byłem kiedyś przeciwnikiem ;)
Ostatnio zmieniony 17 cze 2007, 22:46 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10806
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: ArturSchŁ »

DBv pisze:.. z której strony będzie oglądana makieta? Od strony torów czy dworca?
Z obu !
:mrgreen:

Punkcik za fotki, THX.
:P
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: DBv »

Proponuję zrobić jak w oryginale: hala przyłączona bezośrednio do budynku dworca a ewentualne tory/perony dodatkowe zlokalizować po przeciwnej stronie.

Stacja Bonn:

http://www.netzpunkt.de/projekte/bonn/f ... hnhof1.jpg
http://www.stefankoch.ch/bahnhof9.JPG
http://www.baureihe601.de/20.05.05/BonnHbfASE.jpg

Acha i jeszcze jedna sprawa: z której strony będzie oglądana makieta? Od strony torów czy dworca? Bo jeżeli od strony torów to rozwiązanie z torami "odkrytymi" zlokalizowanymi "od dworca" byłoby najlepsze.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3238
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: Maciej »

Masz rację - ale może tą grupę trzech torów będacych poza halami/halą przenieść na skraj a pierwszą halę przyłączyć do budynku - to często stosowane rozwiązanie w Niemczech
Obrazek
Ostatnio zmieniony 17 cze 2007, 19:59 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kolejarz
Posty: 412
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: kolejarz »

maciej_kolej pisze:[...] dać wąski peron z dachem.
O coś takiego mnie chodziło :)
Taki mały peronik wraz z daszkiem ma budynek dworca... Przynajmniej ten który mam w ręku ma...
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3238
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: Maciej »

ArturSch pisze:Obrazek[/URL]
...ale to by wymagało 3-ciej hali !! (a mają być docelowo po 2 wzdłuż czyli 6 szt !! ).
Niekoniecznie. Tor po za halą moze służyć pociągom towarowym lub manewrującym lokomotywom. Dwa tory przed budynkiem można przeznaczyć również dla pociągów nie zatrzymujących się na stacji lub S-bahnu :idea: To chyba najlepsze rozwiązanie. Zawsze możesz pomiędzy te dwa tory dać wąski peron z dachem.
Awatar użytkownika
kolejarz
Posty: 412
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: kolejarz »

No to w takim razie to co zaproponowałem ma sens :) Tylko bez hali, na samych daszkach.
Hala będzie dłuższa tylko o 10cm... a to nie problem...
Więc ja bym obstawiał za dodanie jednego toru, a jeżeli bez dodatkowego toru, to 3 projekt, w ostateczności 1-wszy...

A mam takie pytanko. Długość 2 hal to 80cm. Czy będziesz robił zdejmowalną halę, na wszelki wypadek od wykolejenia się składów pod nią ?? Jeśli tak, to w jaki sposób, bo ja chcę zrobić zdejmowalną, ale jeszcze nie mam żadnej koncepcji oprócz nie przymocowywania samego dachu do peronu. Tylko powstaje problem z jego chowaniem podczas składania mojej makiety na ścianę....
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10806
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: ArturSchŁ »

kolejarz pisze:... a powiadasz, że chcesz mieć 6 hal,
No właśnie NIE CHCĘ !!
Wystarczą 4, w kwadrat, czyli tylko 60 cm długości hali.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość