
torTT - ArturSch
Moderator: mod-Makieta
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
No prosze jak ładnie. A ja nadal nie ruszam tematu bo mam strych do roboty . 

- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10805
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
Jedni na OPENERZE, drudzy na COSTERINIE, a ja siedzę w piwnicy i rzeźbię

Na zdjęciu powyżej żeberko pocztowe i miejsce pod dworzec. Więcej TU.



Na zdjęciu powyżej żeberko pocztowe i miejsce pod dworzec. Więcej TU.

- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10805
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
BAFantomas pisze:Z tej strony nie tak dużo: http: // maps.google.com/maps?f=q&hl=pl&q=Am+Hauptbahnhof,+Zentrum+Bonn,...

...ale czy ja gdziekolwiek powiedziałem, ze zamierzam odtworzyć rzeczywisty dworzec


PS:
Dzięki za fotki, bardzo fajne.
- Fantomas
- Posty: 705
- Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
Z tej strony nie tak dużo: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=pl&q ... &z=19&om=1ArturSch pisze:Jest tylko jeden problem : pomiędzy skrajnymi torami mamy ok 60 cmIle trzeba metrów by to rozprowadzić / zebrać do 2 x 2 tory
ale jeszcze kawałek dalej jest: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=pl&q ... iwloc=addr
Gorzej z drugiej strony dworca, tam najpierw schodzi się jedna strona: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=pl&q ... iwloc=addr
a potem to już trzeba sobie przezumować, bo jest więcej rozjazdów: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=pl&q ... iwloc=addr
aż dojdziemy do wiekiego węzła: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=pl&q ... iwloc=addr
Jakbyś sobie coś takiego strzelił...
O, jaka fajna "obrotnica": http://maps.google.com/maps?f=q&hl=pl&q ... iwloc=addr
Ostatnio zmieniony 18 cze 2007, 08:56 przez Fantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
- michuchu
- Posty: 321
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
Ja proponuję wariant drugi, plus dodatkowo dwa tory z żeberkiem jak w wariancie trzecim - to chyba też jest dość bliskie oryginałowi...
Owszem, rezygnujesz z szóstego toru, ale unikasz (lub zmniejszasz) tego problemu:ArturSch pisze:Wariant 2-gi jest "najskromniejszy" rezygnuję z 6-go toru, a tego chciałbym uniknąć.
ArturSch pisze:Jest tylko jeden problem : pomiędzy skrajnymi torami mamy ok 60 cmIle trzeba metrów by to rozprowadzić / zebrać do 2 x 2 tory
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
Ale przyznasz, że wygląda majestatycznie. Na duży węzeł krzyżujący dwie magistralne linie.
Fakt, nawet w TT wymaga to dużo miejsca.
Fakt, nawet w TT wymaga to dużo miejsca.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10805
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
Hmmmmm....Mariusz pisze:Rozważyłeś już te rozwiązania? Można tak zrobic?

Robi się z tego STRASZNA kobyła: stacja 10 torowa (wliczając żeberka pocztowe / podmiejskie) i 6-cio peronowa


Jest tylko jeden problem : pomiędzy skrajnymi torami mamy ok 60 cm


Chyba jednak powrócę do pierwotnej koncepcji, tymbardziej, że BONN po bliższym przyjrzeniu się ma stronę z peronem i do ulicy.

- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
Rozważyłeś już te rozwiązania? Można tak zrobic?

Bo się przekonam do rozwiązań których byłem kiedyś przeciwnikiem


Bo się przekonam do rozwiązań których byłem kiedyś przeciwnikiem

Ostatnio zmieniony 17 cze 2007, 22:46 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10805
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
Z obu !DBv pisze:.. z której strony będzie oglądana makieta? Od strony torów czy dworca?

Punkcik za fotki, THX.

- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
Proponuję zrobić jak w oryginale: hala przyłączona bezośrednio do budynku dworca a ewentualne tory/perony dodatkowe zlokalizować po przeciwnej stronie.
Stacja Bonn:
http://www.netzpunkt.de/projekte/bonn/f ... hnhof1.jpg
http://www.stefankoch.ch/bahnhof9.JPG
http://www.baureihe601.de/20.05.05/BonnHbfASE.jpg
Acha i jeszcze jedna sprawa: z której strony będzie oglądana makieta? Od strony torów czy dworca? Bo jeżeli od strony torów to rozwiązanie z torami "odkrytymi" zlokalizowanymi "od dworca" byłoby najlepsze.
Stacja Bonn:
http://www.netzpunkt.de/projekte/bonn/f ... hnhof1.jpg
http://www.stefankoch.ch/bahnhof9.JPG
http://www.baureihe601.de/20.05.05/BonnHbfASE.jpg
Acha i jeszcze jedna sprawa: z której strony będzie oglądana makieta? Od strony torów czy dworca? Bo jeżeli od strony torów to rozwiązanie z torami "odkrytymi" zlokalizowanymi "od dworca" byłoby najlepsze.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3238
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
Masz rację - ale może tą grupę trzech torów będacych poza halami/halą przenieść na skraj a pierwszą halę przyłączyć do budynku - to często stosowane rozwiązanie w Niemczech


Ostatnio zmieniony 17 cze 2007, 19:59 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- kolejarz
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
- Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
O coś takiego mnie chodziłomaciej_kolej pisze:[...] dać wąski peron z dachem.

Taki mały peronik wraz z daszkiem ma budynek dworca... Przynajmniej ten który mam w ręku ma...
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3238
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
Niekoniecznie. Tor po za halą moze służyć pociągom towarowym lub manewrującym lokomotywom. Dwa tory przed budynkiem można przeznaczyć również dla pociągów nie zatrzymujących się na stacji lub S-bahnuArturSch pisze:Obrazek[/URL]
...ale to by wymagało 3-ciej hali(a mają być docelowo po 2 wzdłuż czyli 6 szt
).

- kolejarz
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
- Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
No to w takim razie to co zaproponowałem ma sens
Tylko bez hali, na samych daszkach.
Hala będzie dłuższa tylko o 10cm... a to nie problem...
Więc ja bym obstawiał za dodanie jednego toru, a jeżeli bez dodatkowego toru, to 3 projekt, w ostateczności 1-wszy...
A mam takie pytanko. Długość 2 hal to 80cm. Czy będziesz robił zdejmowalną halę, na wszelki wypadek od wykolejenia się składów pod nią
Jeśli tak, to w jaki sposób, bo ja chcę zrobić zdejmowalną, ale jeszcze nie mam żadnej koncepcji oprócz nie przymocowywania samego dachu do peronu. Tylko powstaje problem z jego chowaniem podczas składania mojej makiety na ścianę....

Hala będzie dłuższa tylko o 10cm... a to nie problem...
Więc ja bym obstawiał za dodanie jednego toru, a jeżeli bez dodatkowego toru, to 3 projekt, w ostateczności 1-wszy...
A mam takie pytanko. Długość 2 hal to 80cm. Czy będziesz robił zdejmowalną halę, na wszelki wypadek od wykolejenia się składów pod nią

- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10805
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
No właśnie NIE CHCĘkolejarz pisze:... a powiadasz, że chcesz mieć 6 hal,

Wystarczą 4, w kwadrat, czyli tylko 60 cm długości hali.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości