BR 86

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
romek tt
Posty: 137
Rejestracja: 05 cze 2006, 09:19
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: BR 86

Post autor: romek tt »

EW 1.,IBW.W moim przypadku dotyczy to 3-4 zwrotnic na 40 wszystkich.Znaczenie ma tez predkość i kierunek jazdy.
Awatar użytkownika
Tempest
Posty: 34
Rejestracja: 06 lis 2007, 22:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Re: BR 86

Post autor: Tempest »

Wadą jest zanik prądu/reset na niektórych zwrotnicach
Czy mógłbyś sprecyzować na jakich ?
Ostatnio zmieniony 10 lis 2007, 08:37 przez Tempest, łącznie zmieniany 1 raz.
romek tt
Posty: 137
Rejestracja: 05 cze 2006, 09:19
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: BR 86

Post autor: romek tt »

Mam ja od dwóch dni.Ma dekoder gold mini.Cóż ,jest fajna,oswietlenie naprawdę swieci,to co o dżwieku napisał Artur to się zgadza.Dzwięk nie jest drazniący,powiedziałbym jedwabisty.Na dekoderze zachowuje się super,nie ma zadnych szarpań,od najmniejszych predkość jedzie bardzo czysto.Prędkośc maksymalna ustawiona bardzo realistycznie.Wykonanie ładne,choć może drażnic tłusty czerwony plastik podwozia.Wadą jest zanikprądu/reset na niektórych zwrotnicach.Ogólnie myslę .ze warto ja polecic.PZDR
Awatar użytkownika
carman
Posty: 356
Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: BR 86

Post autor: carman »

Hmm... Więc już może za około dwa miesiące, BR86 DB Ep. III (02171), będzie na moim tapczanowym owalu :D
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10804
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR 86

Post autor: ArturSchŁ »

1.
BR86 DRG, Ep. II (02173):
Obrazek Obrazek Obrazek
Wyjęta z pudełka, niedotarta, analogowa czyli bez dekodera.

2.
W obie strony rusza od 0,5 na Fz1 - ledwo zaczynają się żarzyć LEDy, a już widać ruch kół, choć stoi praktycznie w miejscu, po chwil jednak stoi już w innym miejscu :lol:
Po prawdzie, to zdarza się czasem, że nie rusza (tylko stoi - przy 0,5 na Fz1).

3.
Do ok 2 na Fz1 obserwuję, że pracuje jakby mimośrodowo (szybciej/wolniej) myślę, że ten objaw zaniknie po dotarciu się loka, a spowodowany jest nierównomiernym oporem (wiązary ?).

4.
Co do dźwięku wydawanego podczas jazdy to jest on identyczny zarówno w przód jak i w tył, cichy i miły dla ucha, lekko w stronę wiertarki dentystycznej (przy wysokich obrotach), a na małych nastawach trafa loka porusza się prawie bezszelestnie.

Mogę ją z czystym sumieniem polecić. Zobaczymy jak będzie się zachowywać w dalszej eksploatacji, na razie jednak nie mam czasu zajmować się taborem.
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2015, 09:51 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
carman
Posty: 356
Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: BR 86

Post autor: carman »

Właśnie jestem w trakcie zbierania funduszy na nową lokomotywę. Na liście mam również BR 86. Chciałbym zapytać się, czy wszystkie te wady, jakie występowały w tym modelu zostały definitywnie usunięte ?? Trochę kosztuje, lecz jeśli jest już z nią ok, to... :)
Arek
Posty: 261
Rejestracja: 31 sty 2007, 18:29
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Re: BR 86

Post autor: Arek »

No tak.
Kilka dni temu dotarła do mnie "nowa" BR86.
Spostrzeżenia kol. IBM 100% trafne. Po włożeniu "GOLDA"- Do tyłu jazda - lux.
Do przodu kołysze. Nieznacznie. Właściwości trakcyjne 100% lepsze od tendrzaka ROCO.
Zaślepka rzeczywiście nie ma kabelków. Zmienili to. Silnik japoński. Mashima.
średnio "na jeża" - głośny. Ogólnie fajna.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: BR 86

Post autor: Charakterek »

To zmienili tą zaślepkę. A co do kabelków. Normalnie silnik lutowany jest do płytki pod spodem, a z kół kabelki idą do spodu płytki. Ich nie widać, ale one są. Oświetlenie załatwione jest na płytce na diodach. W tendrzaku siłą rzeczy musi być inaczej. Silnika nie dasz pod płytką, tylko obok. Jakoś ten silnik trzeba podłączyć. Z kolei lampy. Albo dajesz ledy na płytce i światłowody (to przerobiło Roco w modelu 80 i przednie latarnie świecą tak: http://www.ttclub.pl/img/testy/parowe/80/09.jpg ) albo dajesz diody w latarnie. I wtedy jakoś zasilanie doprowadzić do nich musisz. Zatem reasumując. Masz kabelki do silnika (niezbędne) i do zasilania diod (niezbędne). Nie wiem jak pobór prędu jest w nowym modelu. W starym blaszki były przymocowane do płytki.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2007, 15:28 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
ibm
Posty: 123
Rejestracja: 19 sie 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR 86

Post autor: ibm »

zaslepka nie ma żadnych kabelków, jest zupełnie normalna.
Awatar użytkownika
WojTTek
Posty: 465
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: BR 86

Post autor: WojTTek »

chodzi o to że zaślepka analogowa ma przylutowane te kabelki do kondensatora. Przypatrz się fotografii Charakterka i wyjmij zaślepkę (żeby włożyć dekoder). i jak kumasz ?
ibm
Posty: 123
Rejestracja: 19 sie 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR 86

Post autor: ibm »

zaciekawiła mnie ta BR 52. na rano sobie zamówiłem. Zobaczymy czy dostarczą. ma być z gniazdem i czeska wersja. Jakoś jest mi bliżej do południowych sąsiadów. Jestem ciekaw
ibm
Posty: 123
Rejestracja: 19 sie 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR 86

Post autor: ibm »

Dalej z tymi kabelkami nic nie kumam. Teraz jest ja w kuehnie. Zwykła płytka z dławikami i C. Dekoder trza mocno docisnąć - gniazdo jest kiepskiej jakosci (10-15 razy mozna wkładać a potem ruletka - za komuny lepsze gniazda robili). A co do właściwości jezdnych to chyba jest nowe loko - bo do tyłu gna lepiej niz do przodu.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: BR 86

Post autor: Charakterek »

http://www.ttclub.pl/img/vademecum/DCC/86digi/8607.jpg te dwa czarne znikają. A jak wspomniałem do tyłu oświetlenie jest na drutach. I to lepsze rozwiązanie, niż jakby mieli ciągnąć jak w 52 poprzez laminat. Zwłaszcza, że jednak przy ciągnięciu wagonów jakieś tam siły na ramę działają. A światełka - faktycznie są sympatyczne! Dotrzyj loczkę i potem porozmawiamy o jej właściwościach jezdnych i uciągu!
ibm pisze:Jeszcze raz przyglądnąłem się reflektorom z przodu. takiego czegoś nigdy nie widziałem. ledy są wtopione w tworzywo. Miałem kiedys BR 86 BTTB - nie ma porównania. To jakieś dwiescie lat różnicy. No i z każda minutą jeździ lepiej. Nie przerywa.
Te z tyłu także :)

No i 52 tak miała od bardzo dawna...

http://ttclub.pl/j/index.php?option=com ... Itemid=167

Fakt, może i za jasne, ale za to ładnie oświetlają drogę...
Ostatnio zmieniony 16 cze 2007, 07:58 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
ibm
Posty: 123
Rejestracja: 19 sie 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR 86

Post autor: ibm »

Jeszcze raz przyglądnąłem się reflektorom z przodu. takiego czegoś nigdy nie widziałem. ledy są wtopione w tworzywo. Miałem kiedys BR 86 BTTB - nie ma porównania. To jakieś dwiescie lat różnicy. No i z każda minutą jeździ lepiej. Nie przerywa.
ibm
Posty: 123
Rejestracja: 19 sie 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR 86

Post autor: ibm »

Nie mam pojęcia jak kable moga zniknąć po włożeniu dekodera. One sa dalej na swoim miejscu. Kondensatory i dławiki sa na płytce drukowanej ala dekoder. moim zdaniem do tyłu jeździ lepiej niz do przodu, bo sie nie kołysze. Nie rzęzi, przynajmniej ja tego ni słyszę. Niesamowiecie sa zrobione lampy. To jest cudo techniki jezeli chodzi o przód.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość