Znowu pytaniem - sprzęgi

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
malyGlod
Posty: 26
Rejestracja: 05 cze 2007, 20:56
Lokalizacja: Gorzów
Kontakt:

Re: Znowu pytaniem - sprzęgi

Post autor: malyGlod »

Witajcie

Bardziej wyczerpujaco sie nie dalo :mrgreen:

Zauwazylem tylko rozne sposoby mocowania i pracy sprzegow ale to tojuz wyjdzie "w praniu"

Wielkie dzieki wszystkim :lol:
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Znowu pytaniem - sprzęgi

Post autor: Charakterek »

Sprzęgi długie miały zasadniczo lokomotywy startowe. Reszta - sprzęgi któtkie za wyjątkiem E 499 i T 443, które miały sprzęgi nie wiadomo jakie. Też takie frykaśne miała 118 z początków produkcji, pod koniec kat 70 - tych ją unormalnili.

A teraz? Jeśli chcesz mieć tabor z nowymi sprzęgami - kup te:
Obrazek

Tillig i tak tylko te robi - do E 499 i T 334 będziesz musiał podocinać i pokleić.

A co do KKS - Nie wykazują żadnych ujemnych tendencji na łukach rurkowych

Obrazek
a tak wyglądają wagony spięte krótkimi sprzęgami KKS


Obrazek
Gniazda sprzęgów - od lewej normalny BTTB, KKS ze sprzęgiem standardowym, KKS ze sprzęgiem krótkim (teraz doszły krótkie szybkorozłączne, czyli takie z wyglądu, jakie Ci podałem na linku powyżej). Wszystko go gniazda NEM 358.

Obrazek
Sprzęgi normalne

Obrazek
KKS sprzęgi normalne

Obrazek
KKS sprzęgi krótkie

Obrazek
KKS na łuku

Obrazek
Wagony osobowe - sprzęgi normalne

Obrazek
osobowe - sprzęgi krótkie i KKS

Obrazek
I to samo KKS na łuku


Wszystko chyba
Ostatnio zmieniony 14 cze 2007, 13:42 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1742
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Znowu pytaniem - sprzęgi

Post autor: krzysztof »

witam,
ja mam wszędzie sprzęgi krótkie i nic się złego nie dzieje, nawet na "wygibasach" zrobionych z rurek, czyli torów bttb.
jak już ktoś napisał, sprzęgi długie stosowano w czteroosiowych lodówkach, brombergu i (chyba) dwuosiowych platformach.
a sprawa kółek?
no cóż... plastiki miały 8,3 mm, natomiast w katalogu tilliga znajdziesz jedynie 8 mm oraz 7,5 mm. te ostatnie są stosowane w wózkach czteroosiowych wagonów towarowych.
tak naprawdę nie spotkałem nigdzie w oficjalnych katalogach kół metalowych 8,3 mm.
ale ponieważ w moich wagonach wymieniałem wszystkie koła, a dostawców było ze trzech, to mówiąc prawdę kołka z jednego ze źródeł miały 8,1 mm!!! taki w tej kwestii spotkałem bałagan.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Znowu pytaniem - sprzęgi

Post autor: Marcin »

Koła metal 8,3 mm widziałem wczoraj na ebay.de. Tyle że dość drogie.
BarTTek
Posty: 825
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Znowu pytaniem - sprzęgi

Post autor: BarTTek »

Jeśli masz na myśli sprzęgi długie i krótkie do taboru BTTB to są dwie opcje
:arrow: http://www.modelmania.com.pl/product_in ... ts_id=7408 długi
:arrow: http://www.modelmania.com.pl/product_in ... ts_id=4632 krótki

Na zdjęciach nawet widać różnicę w długości. Najprawdobodobniej BTTB miały sprzęgi długie lecz jeśli kupisz przypadkiem krótkie nic się nie stanie, możesz nawet skorzystać bo odległości między wagonami minimalnie skrócą się. Koła nie grają razej żadnej większej roli ;)
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 812
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Znowu pytaniem - sprzęgi

Post autor: piottrw »

Witaj
Sprzęgi mają różnicę kilku milimetrów w długości dyszla który jest wkładany w gnizdo. Z tego co pamiętam sprzęg długi stosowany był w BTTB do wagonów 4 osiowych i długich 2 osiowych. Ja wszystkie wymieniłem na krótkie, wtedy dziura między wagonami jest ciut mniejsza.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 cze 2007, 23:23 przez piottrw, łącznie zmieniany 1 raz.
malyGlod
Posty: 26
Rejestracja: 05 cze 2007, 20:56
Lokalizacja: Gorzów
Kontakt:

Znowu pytaniem - sprzęgi

Post autor: malyGlod »

A tak jakos wyszlo ze poki co poszukuje i podpytuje...

Tym razem padlo na sprzęgi a dokladnie zastanawiam sie czym sie rozni sprzęg dlugi od krotkiego i jak to pieronstwo sie mierzy by okreslic z jakim akurat ma sie do czynienia :roll:

Temat walkowany pewnie od dawna przy okazji BTTB i renowacji taboru.
Jakie sprzęgi mialy lokomotywy i wagony BTTB - musze sie jakos odnieść - i w zwiazku z uzupelnianiem brakow, ktore z nich nalezaloby zakupic??

A moze pojsc dalej i posluchac rad kolegow bardziej zaawansowanych w eksploatacji, ktore sprzegi sa wg nich lepsze...

I jak to ma sie do wymienianych kolek ze starych plastikow BTTB 8,3 mm na nowe metalowe 8 mm (bo 8,3 w metalu nie znalazlem) - czy owe sprzegi przy mniejszej srednicy kol nie beda sie rozczepiac na rozjazdach i tym podobnych?

Dobra dość pytan... ;) Mialo byc o sprzegach i wlazlo na kola... :P

Ale co ja poradze zawsze staram sie myslec o wszystkim...

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość