Tilligowska V36

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 806
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tilligowska V36

Post autor: piottrw »

Witam
Bo pozosatję przy standartowym analogowym zasilaniu z PIKO FZ.
Poza tym 80 loków przerabiać?
Pozdrwaiam
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Tilligowska V36

Post autor: Maciej »

Marcin pisze: Nie wiem jak to możliwe ale ktoś musiał naprawdę rewelacyjnie złozyć silnik do mojej jeszcze w BTTB.
I chwała IM za to.
Ja mam taki silnik w krokodylu, wracając do V36 - szkoda że Tillig zaniedbuje niektóre pojazdy (lokomotywy i wagony). Pomimo wszystko kusi przebudowa pod cyfrę i BR 107 i V36 :roll:
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Tilligowska V36

Post autor: Marcin »

Powiem Wam tak. Kupiłem V36 zieloną w roku bodajże 87 w składnicy harcerskiej w Nowym Tragu. Do dzisiaj nie potrafie uwierzyć w to że lok rusza z najmniejszych napięć, fakt że jednak mało była używana. Płynność jazdy jest niewiarygodna. Jeśłi Tillig do V36 montuje teraz takie silniki jak do BR 92 itp, to napewno nie kupię Tilligowskiej V36. Moja jest lepsza. Nie wiem jak to możliwe ale ktoś musiał naprawdę rewelacyjnie złozyć silnik do mojej jeszcze w BTTB.
I chwała IM za to.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10849
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Tilligowska V36

Post autor: ArturSchŁ »

piottrw pisze:Prawdopodobnie zmienię silnik na stary model BTTB może trochę zwolni.
A czemu nie na jakiś 5-cio polowy (np od 110 lub Desiro) + dekoder i ..liczy podkłady !!
:mrgreen:
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Tilligowska V36

Post autor: Maciej »

Ciekawe jak na cyfrze by chodziła ?? :idea:
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 806
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tilligowska V36

Post autor: piottrw »

Witam
Jestem od niedawna posiadaczem V 36 werklok 90 veb leunawerke. Moje wrazenia są mieszane. Do zalet zaliczę obudową która ma poprawione zatrzaski, no i oczywiście napisy. Także koła z ażurami pomiedzy szprychami robią dobre wrażenie. Ale jazda!!!. Moje 30 i 20 paro letnie lokomotywy jeszzce Zeuke i BTTB jeżdzą lepiej i ciszej!. Poza tym predkość maksymalna osiągana jest na jakieś 5-6 V. dalej to rakieta kosmiczna. Prawdopodobnie zmienię silnik na stary model BTTB może trochę zwolni.
Pozdrawiam
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: Tilligowska V36

Post autor: pepsigo2pl »

lmb pisze:A na razie pomanewruję przy użyciu 107 BTTB
ehh... klasyka gatunku. Szkoda, ze jej Tillig nie chce wprowadzic z powrotem do produkcji :cry:
lmb pisze:Będzie trzeba o tym V60 kiedyś pomyśleć. Chociaż do tanich nie należy...
Jest warta kazdej zlotowki a cena porownywalna do V100. Moim zdaniem powinienes dorzucic jakies 120PLN i kupic V100/BR110 w zestawie, masz nowe tory i jeszcze 3 wagony Reko.
V100/BR110 +/-530PLN
BR110 w zestawie +/- 650PLN
V60 +/-540PLN :D
lmb
Posty: 34
Rejestracja: 09 maja 2007, 08:38
Lokalizacja: Piaseczno - Zalesie Dolne
Kontakt:

Re: v36

Post autor: lmb »

pepsigo2pl pisze:
lmb pisze:A V60 to wydaje mi się już troszkę większa (nie mówiąc o cenie).
T334 - 81mm;
V36 - 85mm;
V60 - 91mm;
V100 - 116mm.
Jak widzisz V60 az tak bardzo nie odstepuje wielkoscia od V36.
Dzięki za te info.. Hmm.. będzie trzeba o tym V60 kiedyś pomyśleć. Chociaż do tanich nie należy...
Ostatnio zmieniony 01 cze 2007, 17:41 przez lmb, łącznie zmieniany 1 raz.
lmb
Posty: 34
Rejestracja: 09 maja 2007, 08:38
Lokalizacja: Piaseczno - Zalesie Dolne
Kontakt:

Re: Tilligowska V36

Post autor: lmb »

Charakterek pisze:Cena tej z nowym napędem nie będzie wcale taka bardzo wyższa, a to dlatego, że generalnie, to formy tych loków zwróciły się już ze 100 razy. A co do wymiany - nie spotkałem się jak dotąd z żadnymi problemami z reklamacją u Tilliga. Zawsze wszystko było wymieniane - trzeba tylko opisać dobrze usterkę. No i potem zwrot do sklepu w którym się zakupiło. I gra!

Ale według mnie - teraz warto kupić 110 (też wiem, z jakim zestawem, dobrze, że Tillig go reaktywował), a potem zmodernizowaną V 36. Naprawdę warto poczekać...
Dzięki za info... Cóż, może masz rację. Jeszcze jedna wypłata i będzie 110 ;-) A na razie pomanewruję przy użyciu 107 BTTB ;-)... Zobaczymy czy V 36 rzeczywiście szybko udoskonalą...

Ł.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2007, 17:40 przez lmb, łącznie zmieniany 1 raz.
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: v36

Post autor: pepsigo2pl »

lmb pisze:A V60 to wydaje mi się już troszkę większa (nie mówiąc o cenie).
T334 - 81mm;
V36 - 85mm;
V60 - 91mm;
V100 - 116mm.
Jak widzisz V60 az tak bardzo nie odstepuje wielkoscia od V36.
lmb pisze: Ot tyle żeby się manewrować na małej stacji dało.
Postaram sie wrzucic filmik w celu pokazania predkosci manewrowych V60.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2007, 17:40 przez pepsigo2pl, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Tilligowska V36

Post autor: Charakterek »

Cena tej z nowym napędem nie będzie wcale taka bardzo wyższa, a to dlatego, że generalnie, to formy tych loków zwróciły się już ze 100 razy. A co do wymiany - nie spotkałem się jak dotąd z żadnymi problemami z reklamacją u Tilliga. Zawsze wszystko było wymieniane - trzeba tylko opisać dobrze usterkę. No i potem zwrot do sklepu w którym się zakupiło. I gra!

Ale według mnie - teraz warto kupić 110 (też wiem, z jakim zestawem, dobrze, że Tillig go reaktywował), a potem zmodernizowaną V 36. Naprawdę warto poczekać...
lmb
Posty: 34
Rejestracja: 09 maja 2007, 08:38
Lokalizacja: Piaseczno - Zalesie Dolne
Kontakt:

Re: v36

Post autor: lmb »

pepsigo2pl pisze:
lmb pisze:zależy mi na płynnej jeździe z małymi prędkościami.
To zalezy jak bardzo male te predkosci chcesz osiagnac. Ani V36, ani T334 Twojej potrzeby w 100% nie spelnia. Proponuje Tobie pozbierac jeszcze troszke i szarpnac sie na V60 - jezdzi tak wolno, ze wydawac by sie moglo, ze stoi w miejscu :shock:

Zgadzam sie z przedpiscami, ze te V36 i T334 maja w sobie to cos - warto je miec w swojej kolekcji, szkoda tylko, ze jakby ciutke zaniedbane przez Tilliga.
No cóż.. wiem że warto mieć, ale gorzej bedzie gdy żona wyeksmityje mnie z całym tym taborem do garażu. Albo co gorsze do przydrożnego rowu... A V60 to wydaje mi się już troszkę większa (nie mówiąc o cenie). A i prędkości jakiś kosmicznie małych nie muszę osiągać. Ot tyle żeby się manewrować na małej stacji dało (a nie jak to co poniektórymi lokomotywkami BTTB - chociaz ostatnio po zabiegach pielęgnacyjnych już z nimi też tak źle nie jest...)


Pozdrawiam

Ł.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2007, 17:39 przez lmb, łącznie zmieniany 1 raz.
lmb
Posty: 34
Rejestracja: 09 maja 2007, 08:38
Lokalizacja: Piaseczno - Zalesie Dolne
Kontakt:

Re: v36

Post autor: lmb »

Charakterek pisze:
krzysztof pisze: ale nie silnik, bo to w zasadzie ten sam co zeuke/bttb. moja akurat nie robi "kangura" przy starcie, ale taki silnik tilliga już też miałem.
Oj nie! Silnik jest tam taki:

http://www.ttclub.pl/img/testy/parowe/81/81_6.jpg

I teraz jak trafisz na taki z mocnymi magnesami - to trza wymieniać lokę - rusza od 45 km/h zrywem. I hamuje momentalnie. Ale jak kupisz z normalnym silnikiem, to jeździ pięknie. Z tego, co wiem, to te silne magnesy to już przeszłość. Ktoś niedawno sobie kupił 81 i jest bardzo zadowolony. ALE! W katalogu na 2007/2008 pojawiła się BR 92 z nowym napędem i gniazdem dekodera!!! Zatem po mojemu warto poczekać - V 36 też czeka ta modernizacja i to pewnie szybciej, niż się to nam wydaje. A na 110 warto zbierać...
Hmm.. tylko jeśli ceną zbliży się do 110ki po tej modernizacji to już nie będzie tak wesoło.. Chociaż że na tą ostatnią to warto zbierać to wiem. Nawet wiem w jakim zestawie ją sobie kupię ;-)

A jak wygląda sprawa wymiany takiej z mocnymi magnesami? Orientujesz się może? Nie ma z tym problemów?

Pozdrawiam

Łukasz
Ostatnio zmieniony 01 cze 2007, 17:38 przez lmb, łącznie zmieniany 1 raz.
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: v36

Post autor: pepsigo2pl »

lmb pisze:zależy mi na płynnej jeździe z małymi prędkościami.
To zalezy jak bardzo male te predkosci chcesz osiagnac. Ani V36, ani T334 Twojej potrzeby w 100% nie spelnia. Proponuje Tobie pozbierac jeszcze troszke i szarpnac sie na V60 - jezdzi tak wolno, ze wydawac by sie moglo, ze stoi w miejscu :shock:

Zgadzam sie z przedpiscami, ze te V36 i T334 maja w sobie to cos - warto je miec w swojej kolekcji, szkoda tylko, ze jakby ciutke zaniedbane przez Tilliga.
Charakterek pisze:Zatem po mojemu warto poczekać - V 36 też czeka ta modernizacja i to pewnie szybciej, niż się to nam wydaje.
Miejmy tylko nadzieje, ze za tymi modernizacjami nie zmieni sie tez cena lokomotywy :/

DOPISANE: Charakterku czyzbym cos przespal?? :oops: Masz na mysli nowy silnik ten kwadratowy - czy calkiem nowy naped? Widzialem juz kilka postow, w ktorych bylo wspomniane o nowym napedzie. Gdzie mozna znalezc wiecej info na ten temat - najlepiej nie po niemiecku :/
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: v36

Post autor: Charakterek »

krzysztof pisze: ale nie silnik, bo to w zasadzie ten sam co zeuke/bttb. moja akurat nie robi "kangura" przy starcie, ale taki silnik tilliga już też miałem.
Oj nie! Silnik jest tam taki:

http://www.ttclub.pl/img/testy/parowe/81/81_6.jpg

I teraz jak trafisz na taki z mocnymi magnesami - to trza wymieniać lokę - rusza od 45 km/h zrywem. I hamuje momentalnie. Ale jak kupisz z normalnym silnikiem, to jeździ pięknie. Z tego, co wiem, to te silne magnesy to już przeszłość. Ktoś niedawno sobie kupił 81 i jest bardzo zadowolony. ALE! W katalogu na 2007/2008 pojawiła się BR 92 z nowym napędem i gniazdem dekodera!!! Zatem po mojemu warto poczekać - V 36 też czeka ta modernizacja i to pewnie szybciej, niż się to nam wydaje. A na 110 warto zbierać...
Ostatnio zmieniony 01 cze 2007, 17:36 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: kula i 2 gości