Tilligowska V36
Moderator: mod-Tabor
- piottrw
- Posty: 806
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Tilligowska V36
Witam
Bo pozosatję przy standartowym analogowym zasilaniu z PIKO FZ.
Poza tym 80 loków przerabiać?
Pozdrwaiam
Bo pozosatję przy standartowym analogowym zasilaniu z PIKO FZ.
Poza tym 80 loków przerabiać?
Pozdrwaiam
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Tilligowska V36
Ja mam taki silnik w krokodylu, wracając do V36 - szkoda że Tillig zaniedbuje niektóre pojazdy (lokomotywy i wagony). Pomimo wszystko kusi przebudowa pod cyfrę i BR 107 i V36Marcin pisze: Nie wiem jak to możliwe ale ktoś musiał naprawdę rewelacyjnie złozyć silnik do mojej jeszcze w BTTB.
I chwała IM za to.

- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Tilligowska V36
Powiem Wam tak. Kupiłem V36 zieloną w roku bodajże 87 w składnicy harcerskiej w Nowym Tragu. Do dzisiaj nie potrafie uwierzyć w to że lok rusza z najmniejszych napięć, fakt że jednak mało była używana. Płynność jazdy jest niewiarygodna. Jeśłi Tillig do V36 montuje teraz takie silniki jak do BR 92 itp, to napewno nie kupię Tilligowskiej V36. Moja jest lepsza. Nie wiem jak to możliwe ale ktoś musiał naprawdę rewelacyjnie złozyć silnik do mojej jeszcze w BTTB.
I chwała IM za to.
I chwała IM za to.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10849
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Tilligowska V36
A czemu nie na jakiś 5-cio polowy (np od 110 lub Desiro) + dekoder i ..liczy podkładypiottrw pisze:Prawdopodobnie zmienię silnik na stary model BTTB może trochę zwolni.


- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Tilligowska V36
Ciekawe jak na cyfrze by chodziła



- piottrw
- Posty: 806
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Tilligowska V36
Witam
Jestem od niedawna posiadaczem V 36 werklok 90 veb leunawerke. Moje wrazenia są mieszane. Do zalet zaliczę obudową która ma poprawione zatrzaski, no i oczywiście napisy. Także koła z ażurami pomiedzy szprychami robią dobre wrażenie. Ale jazda!!!. Moje 30 i 20 paro letnie lokomotywy jeszzce Zeuke i BTTB jeżdzą lepiej i ciszej!. Poza tym predkość maksymalna osiągana jest na jakieś 5-6 V. dalej to rakieta kosmiczna. Prawdopodobnie zmienię silnik na stary model BTTB może trochę zwolni.
Pozdrawiam
Jestem od niedawna posiadaczem V 36 werklok 90 veb leunawerke. Moje wrazenia są mieszane. Do zalet zaliczę obudową która ma poprawione zatrzaski, no i oczywiście napisy. Także koła z ażurami pomiedzy szprychami robią dobre wrażenie. Ale jazda!!!. Moje 30 i 20 paro letnie lokomotywy jeszzce Zeuke i BTTB jeżdzą lepiej i ciszej!. Poza tym predkość maksymalna osiągana jest na jakieś 5-6 V. dalej to rakieta kosmiczna. Prawdopodobnie zmienię silnik na stary model BTTB może trochę zwolni.
Pozdrawiam
-
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
- Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
- Kontakt:
Re: Tilligowska V36
ehh... klasyka gatunku. Szkoda, ze jej Tillig nie chce wprowadzic z powrotem do produkcjilmb pisze:A na razie pomanewruję przy użyciu 107 BTTB

Jest warta kazdej zlotowki a cena porownywalna do V100. Moim zdaniem powinienes dorzucic jakies 120PLN i kupic V100/BR110 w zestawie, masz nowe tory i jeszcze 3 wagony Reko.lmb pisze:Będzie trzeba o tym V60 kiedyś pomyśleć. Chociaż do tanich nie należy...
V100/BR110 +/-530PLN
BR110 w zestawie +/- 650PLN
V60 +/-540PLN

-
- Posty: 34
- Rejestracja: 09 maja 2007, 08:38
- Lokalizacja: Piaseczno - Zalesie Dolne
- Kontakt:
Re: v36
Dzięki za te info.. Hmm.. będzie trzeba o tym V60 kiedyś pomyśleć. Chociaż do tanich nie należy...pepsigo2pl pisze:T334 - 81mm;lmb pisze:A V60 to wydaje mi się już troszkę większa (nie mówiąc o cenie).
V36 - 85mm;
V60 - 91mm;
V100 - 116mm.
Jak widzisz V60 az tak bardzo nie odstepuje wielkoscia od V36.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2007, 17:41 przez lmb, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 09 maja 2007, 08:38
- Lokalizacja: Piaseczno - Zalesie Dolne
- Kontakt:
Re: Tilligowska V36
Dzięki za info... Cóż, może masz rację. Jeszcze jedna wypłata i będzie 110 ;-) A na razie pomanewruję przy użyciu 107 BTTB ;-)... Zobaczymy czy V 36 rzeczywiście szybko udoskonalą...Charakterek pisze:Cena tej z nowym napędem nie będzie wcale taka bardzo wyższa, a to dlatego, że generalnie, to formy tych loków zwróciły się już ze 100 razy. A co do wymiany - nie spotkałem się jak dotąd z żadnymi problemami z reklamacją u Tilliga. Zawsze wszystko było wymieniane - trzeba tylko opisać dobrze usterkę. No i potem zwrot do sklepu w którym się zakupiło. I gra!
Ale według mnie - teraz warto kupić 110 (też wiem, z jakim zestawem, dobrze, że Tillig go reaktywował), a potem zmodernizowaną V 36. Naprawdę warto poczekać...
Ł.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2007, 17:40 przez lmb, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
- Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
- Kontakt:
Re: v36
T334 - 81mm;lmb pisze:A V60 to wydaje mi się już troszkę większa (nie mówiąc o cenie).
V36 - 85mm;
V60 - 91mm;
V100 - 116mm.
Jak widzisz V60 az tak bardzo nie odstepuje wielkoscia od V36.
Postaram sie wrzucic filmik w celu pokazania predkosci manewrowych V60.lmb pisze: Ot tyle żeby się manewrować na małej stacji dało.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2007, 17:40 przez pepsigo2pl, łącznie zmieniany 2 razy.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Tilligowska V36
Cena tej z nowym napędem nie będzie wcale taka bardzo wyższa, a to dlatego, że generalnie, to formy tych loków zwróciły się już ze 100 razy. A co do wymiany - nie spotkałem się jak dotąd z żadnymi problemami z reklamacją u Tilliga. Zawsze wszystko było wymieniane - trzeba tylko opisać dobrze usterkę. No i potem zwrot do sklepu w którym się zakupiło. I gra!
Ale według mnie - teraz warto kupić 110 (też wiem, z jakim zestawem, dobrze, że Tillig go reaktywował), a potem zmodernizowaną V 36. Naprawdę warto poczekać...
Ale według mnie - teraz warto kupić 110 (też wiem, z jakim zestawem, dobrze, że Tillig go reaktywował), a potem zmodernizowaną V 36. Naprawdę warto poczekać...
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 09 maja 2007, 08:38
- Lokalizacja: Piaseczno - Zalesie Dolne
- Kontakt:
Re: v36
No cóż.. wiem że warto mieć, ale gorzej bedzie gdy żona wyeksmityje mnie z całym tym taborem do garażu. Albo co gorsze do przydrożnego rowu... A V60 to wydaje mi się już troszkę większa (nie mówiąc o cenie). A i prędkości jakiś kosmicznie małych nie muszę osiągać. Ot tyle żeby się manewrować na małej stacji dało (a nie jak to co poniektórymi lokomotywkami BTTB - chociaz ostatnio po zabiegach pielęgnacyjnych już z nimi też tak źle nie jest...)pepsigo2pl pisze:To zalezy jak bardzo male te predkosci chcesz osiagnac. Ani V36, ani T334 Twojej potrzeby w 100% nie spelnia. Proponuje Tobie pozbierac jeszcze troszke i szarpnac sie na V60 - jezdzi tak wolno, ze wydawac by sie moglo, ze stoi w miejsculmb pisze:zależy mi na płynnej jeździe z małymi prędkościami.
Zgadzam sie z przedpiscami, ze te V36 i T334 maja w sobie to cos - warto je miec w swojej kolekcji, szkoda tylko, ze jakby ciutke zaniedbane przez Tilliga.
Pozdrawiam
Ł.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2007, 17:39 przez lmb, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 09 maja 2007, 08:38
- Lokalizacja: Piaseczno - Zalesie Dolne
- Kontakt:
Re: v36
Hmm.. tylko jeśli ceną zbliży się do 110ki po tej modernizacji to już nie będzie tak wesoło.. Chociaż że na tą ostatnią to warto zbierać to wiem. Nawet wiem w jakim zestawie ją sobie kupię ;-)Charakterek pisze:Oj nie! Silnik jest tam taki:krzysztof pisze: ale nie silnik, bo to w zasadzie ten sam co zeuke/bttb. moja akurat nie robi "kangura" przy starcie, ale taki silnik tilliga już też miałem.
http://www.ttclub.pl/img/testy/parowe/81/81_6.jpg
I teraz jak trafisz na taki z mocnymi magnesami - to trza wymieniać lokę - rusza od 45 km/h zrywem. I hamuje momentalnie. Ale jak kupisz z normalnym silnikiem, to jeździ pięknie. Z tego, co wiem, to te silne magnesy to już przeszłość. Ktoś niedawno sobie kupił 81 i jest bardzo zadowolony. ALE! W katalogu na 2007/2008 pojawiła się BR 92 z nowym napędem i gniazdem dekodera!!! Zatem po mojemu warto poczekać - V 36 też czeka ta modernizacja i to pewnie szybciej, niż się to nam wydaje. A na 110 warto zbierać...
A jak wygląda sprawa wymiany takiej z mocnymi magnesami? Orientujesz się może? Nie ma z tym problemów?
Pozdrawiam
Łukasz
Ostatnio zmieniony 01 cze 2007, 17:38 przez lmb, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
- Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
- Kontakt:
Re: v36
To zalezy jak bardzo male te predkosci chcesz osiagnac. Ani V36, ani T334 Twojej potrzeby w 100% nie spelnia. Proponuje Tobie pozbierac jeszcze troszke i szarpnac sie na V60 - jezdzi tak wolno, ze wydawac by sie moglo, ze stoi w miejsculmb pisze:zależy mi na płynnej jeździe z małymi prędkościami.

Zgadzam sie z przedpiscami, ze te V36 i T334 maja w sobie to cos - warto je miec w swojej kolekcji, szkoda tylko, ze jakby ciutke zaniedbane przez Tilliga.
Miejmy tylko nadzieje, ze za tymi modernizacjami nie zmieni sie tez cena lokomotywyCharakterek pisze:Zatem po mojemu warto poczekać - V 36 też czeka ta modernizacja i to pewnie szybciej, niż się to nam wydaje.

DOPISANE: Charakterku czyzbym cos przespal??


- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: v36
Oj nie! Silnik jest tam taki:krzysztof pisze: ale nie silnik, bo to w zasadzie ten sam co zeuke/bttb. moja akurat nie robi "kangura" przy starcie, ale taki silnik tilliga już też miałem.
http://www.ttclub.pl/img/testy/parowe/81/81_6.jpg
I teraz jak trafisz na taki z mocnymi magnesami - to trza wymieniać lokę - rusza od 45 km/h zrywem. I hamuje momentalnie. Ale jak kupisz z normalnym silnikiem, to jeździ pięknie. Z tego, co wiem, to te silne magnesy to już przeszłość. Ktoś niedawno sobie kupił 81 i jest bardzo zadowolony. ALE! W katalogu na 2007/2008 pojawiła się BR 92 z nowym napędem i gniazdem dekodera!!! Zatem po mojemu warto poczekać - V 36 też czeka ta modernizacja i to pewnie szybciej, niż się to nam wydaje. A na 110 warto zbierać...
Ostatnio zmieniony 01 cze 2007, 17:36 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość