Szynobusy

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

ODPOWIEDZ
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Szynobusy

Post autor: miki »

Mariusz pisze:......nie my to ustalamy.....
ale robią to ci, któzy żyją z naszych podatków.....
Mariusz pisze:......trochę to chore,......
trochę to mało powiedziane
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Szynobusy

Post autor: Mariusz »

Było też coś uzależnione od ilości osi i nazwy serii pojazdu. Np. SN był droższy od SA, trochę to chore, ale nie my to ustalamy.
Dokładnie jak na szosach. Stawki coraz wyższe, a jakośc nawierzchni coraz gorsza.
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Szynobusy

Post autor: miki »

KrzyszTTof pisze:......chodzi tu o dużo niższe stawki za km za dostęp do infrastruktury płacony PLK. Za "szynobusy" płaci się o wiele mniej niż za pociągi prowadzone lokomotywami.
A to nie jest takie pewne, trzeba by sprawdzić ale akurat mi się nie chce......w zeszłym roku PLK planowało zlikwidować w cenniku 2007 pozycję "pojazd szynowy do 100 ton" - co de facto oznaczałoby, że za szynobus płąci się tyle co za "zwykły" pociąg - ale przestałem śledzić i nie wiem czy UTK zatwierdził to... ??
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Szynobusy

Post autor: KrzyszTTof »

drlukasz pisze:Zamiast bezużytecznie (z punktu widzenia pasażera i przewoźnika, który dodatkowo musi zapłacić Cargo za maszynę i obsługę) wysyłać na szlak 102 tony SU45 z jednym wagonem (ostatnio widziałem w Toruniu lokalny pociąg do Sierpca w zestawieniu SU45+Bh - wielce ekonomiczne) można wysłać w to miejsce będący własnością/w użytkowaniu PRki szynobus z doczepą.
Dodatkowo, a może przede wszystkim, chodzi tu o dużo niższe stawki za km za dostęp do infrastruktury płacony PLK. Za "szynobusy" płaci się o wiele mniej niż za pociągi prowadzone lokomotywami.
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2007, 13:51 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kolejka
Posty: 574
Rejestracja: 07 sie 2006, 19:23
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Szynobusy

Post autor: Kolejka »

W 2003r. jak byłem z moim bratem i tatą na naszej pierwszej wycieczce, to jechaliśmy nim jeszcze na trasie Inowrocław - Żnin (celem była Wenecja i tamtejsze muzeum kolei wąskotorowych).
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Szynobusy

Post autor: Maciej »

To co do niedawna stanowiło na grudziądzkich stacjach egzotykę, stało się normalnością - palnowy pociąg realcji Malbrok - Kwidzyn - Grudziądz - Toruń. 001 ciągle w fabrycznym szyku ;)
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2007, 12:19 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Szynobusy

Post autor: Maciej »

Mariusz pisze:Widzę, że udało Ci się upolować go :D
Też z żalem i tęsknotą wspominam ganze gdy jadę do Ciebie. Wszak wychowałem się na nich i w naszych stronach.
Z tym polowaniem to róznie bywa - jak mam aparat pod ręką to go nie ma, a jak przypadkowo go spotykam to znowu brakuje aparatu :lol: Najpiękniej prezentuje się na trasie przed Chełmżą - łuki i szerokie plenery okolicznych pól - po prostu bajka ;)
Ostatnio zmieniony 06 maja 2007, 15:37 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Szynobusy

Post autor: Mariusz »

Widzę, że udało Ci się upolować go :D
Też z żalem i tęsknotą wspominam ganze gdy jadę do Ciebie. Wszak wychowałem się na nich i w naszych stronach.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Szynobusy

Post autor: Maciej »

drlukasz pisze:Świetne zdjęcia z ostatniej wycieczki do Torunia na taki zestaw ma nasz forumowy kolega TKt48-151.

Co do zużycia paliwa. Nie uwierzę, że 500kW, nowoczesny, efektywnie sterowany, silnik szynobusu (przystosowanego do współpracy z doczepą) jest w stanie spalić tyle samo co pochodzący z lat 70 silnik SU45 (1250kW mocy, pojemność 96,6l)

Dane SA106 http://www.transportszynowy.pl/sa106.php
No cóż to są słowa kolejarzy, maszynistów. Być może sceptycznie podchodza do tego typu pojazdów. Trudno mi powiedzieć. Moim zdaniem - gdyby 106 nawet spalały tyle co Su 45 z takim obciążeniem to i wagon silnikowy (106) i doczepny przewozi pasażerów, a Su 45 jest w tej konfiguracji tylko lokomotywą. Zasadne jest doczepienie przynajmniej dwóch wagonów piętrowch do SU 45 a z jednym to strata (bywają takie na szlakach PKP, zresztą w byłej NRD 118 ki też tak kursowały). Tu podkreślam że producent przwidział prace z wagonem osobowym, mnie natomiast zaskakuje piętrowy
:D
Ostatnio zmieniony 06 maja 2007, 11:27 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1040
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Szynobusy

Post autor: drlukasz »

BarTTek pisze:Obawiam się ze takie składy nie będą egzotyczne, z tego co obsrewuję są albo pietrusy albo osobówki podpięte do szynobusa w zamian za suczki i inne ropniaki
I bardzo dobrze.
Zamiast bezużytecznie (z punktu widzenia pasażera i przewoźnika, który dodatkowo musi zapłacić Cargo za maszynę i obsługę) wysyłać na szlak 102 tony SU45 z jednym wagonem (ostatnio widziałem w Toruniu lokalny pociąg do Sierpca w zestawieniu SU45+Bh - wielce ekonomiczne) można wysłać w to miejsce będący własnością/w użytkowaniu PRki szynobus z doczepą.

Świetne zdjęcia z ostatniej wycieczki do Torunia na taki zestaw ma nasz forumowy kolega TKt48-151.

Co do zużycia paliwa. Nie uwierzę, że 500kW, nowoczesny, efektywnie sterowany, silnik szynobusu (przystosowanego do współpracy z doczepą) jest w stanie spalić tyle samo co pochodzący z lat 70 silnik SU45 (1250kW mocy, pojemność 96,6l)

Dane SA106 http://www.transportszynowy.pl/sa106.php
Ostatnio zmieniony 06 maja 2007, 11:26 przez drlukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Szynobusy

Post autor: Maciej »

BarTTek pisze:Obawiam się ze takie składy nie będą egzotyczne
No właśnie taka konfiguracja powoduje egzotyczność - szynobus to czy wagon motorowy. Szynobus ma być pojazdem samodzielnym a 106 to raczej wagon motorowy - może pracowac samodzielnie lub z wagonami i takie jest założenie producenta. Jest to chyba jedyna taka jednostka wśród szynobusów w Polsce która może ciągnąć wagony osobowe.
Ostatnio zmieniony 06 maja 2007, 11:26 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
BarTTek
Posty: 825
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Szynobusy

Post autor: BarTTek »

Obawiam się ze takie składy nie będą egzotyczne, z tego co obsrewuję są albo pietrusy albo osobówki podpięte do szynobusa w zamian za suczki i inne ropniaki
Ostatnio zmieniony 05 maja 2007, 20:03 przez BarTTek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Szynobusy

Post autor: Maciej »

Od dłuższego czasu w Grudziądzu widać ciekawe połaczenie taboru SA 106 z wagonem piętrowym. Ze łzą w oku przypomina mi się SN 61 który także ciągnął wagony. Ciągle poluje na lepsze ujęcie na otarcie łez na razie takie
Obrazek
Taki skład wygląda ciekawie jeśli nie egzotycznie. Niestety wagon w takim układzie podobno spala tyle paliwa co SU 45.
Ostatnio zmieniony 06 maja 2007, 11:24 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości