torTT - ArturSch

Dyskusja, o naszych makietach, dioramach itd.

Moderator: mod-Makieta

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kolejarz
Posty: 412
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: kolejarz »

Sama hala zadaszy 4 tory, 2 pod halą, i po sztuce z boku. Hala ma mały "wystający" daszek po bokach. Tak samo jest z budynkiem dworca. Ma daszek od strony torów. Więc 3-cia wiata jest nie potrzebna pod względem zadaszenia. Chyba, że chcesz tylko i wyłącznie mieć wiaty, ale wtedy tor na lewej skrajni nie jest pod wiatą. Dlatego tak wywnioskowałem, że może być małe zadaszenie.
Tylko teraz zorientowałem się, że przecież sam dworzec ma długość 70cm, a powiadasz, że chcesz mieć 6 hal, czyli około 1,2m długości... więc tor będzie nie osłonięty od strony budynku na długości około 50cm, ale można dosztukować perony na bokach... :mrgreen:
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: Maciej »

Wariant pierwszy jest dobry - hala jest ok, same perony dworcowe po za hala mogą służyć linią podmiejskim (S-bahn itp). Rozwiazań jest sporo i domyślam się jak trudno wybrać własciwe, może poniższy schemat pozwoli zasugerować jakieś korzystne rozwianie:
Obrazek
Moim zdaniem skoro decydujesz się na budowę dużej stacji warto wykorzystać kilka czynników:
- duża różnica poziomów,
- możliwości układu torowego,
- tabor,
- charakter dworca,
Ciekawe jest też rozwiązanie nr 3, ale pomija architektoniczną ważność obiektu stacji - jego piękno zasłaniają hale. Skupiając się nad tym trzecim rozwiazaniem możesz perony stacji wykorzystać jako dojścia do tych dwóch torów - mogą to być dwa perony czołowe właśnie dla pociagów podmiejskich.
Obrazek
Może być wąsko ale ciekawie...
Obrazek
Ostatnio zmieniony 17 cze 2007, 13:55 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10876
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: ArturSchŁ »

kolejarz pisze:Chyba, że wstawić jeszcze jeden tor. Wtedy masz 7 torów z zadaszeniem. Ten tor od strony dworca co jest, przesunąć do wiaty.
Coś takiego ?
Obrazek

...ale to by wymagało 3-ciej hali !! (a mają być docelowo po 2 wzdłuż czyli 6 szt !! ).
Awatar użytkownika
kolejarz
Posty: 412
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: kolejarz »

Z tego co wiem, budynek dworca ma swój własny peron wraz z daszkiem.
Wariant 1-wszy:
Każdy tor by miał zadaszenie. Tor od strony dworca miał by dach i od wiaty i od dworca.. Głupio to nie będzie wyglądało, sam mam zamiar tak zrobić. Chyba, że wstawić jeszcze jeden tor. Wtedy masz 7 torów z zadaszeniem. Ten tor od strony dworca co jest, przesunąć do wiaty.
Wariant 2-gi:
Powstanie dworzec jak w Piotrkowie Trybunalskim. Wiata kończy się na peronie przyciśniętym o budynku. Też nie głupio to wygląda... Ale dobre, jeżeli masz mało miejsca.
Wariant 3-ci:
Największa powierzchnia torowa, bardzo Ciekawa koncepcja. Chyba nigdzie nie spotykana. Tyle że dworzec mało widoczny od strony miasta. Coś za coś...

Osobiście bym się zastanawiał nad wersją 1-wszą i 3-cią. Jeżeli nie będzie przeszkadzał fakt, iż budynek dworca jest w środku, to 3-cia, jeśli obstawiamy tradycyjne ustawienie dworców, to wariant 1-wszy.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: Mariusz »

Decyzja należy do właściciela i budowniczego. Podróżnym nic do tego :mrgreen:
Ale pamiętajmy że podróżny ogląda dworzec z perpektywy małego ludzika na peronie lub w wagonie a nie z lotu samolotem.
Wiem trudny wybór.
Ty wiesz jaki.


[ArturSch : punkcik za podpowiedzi]
Ostatnio zmieniony 17 cze 2007, 21:17 przez Mariusz, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10876
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: ArturSchŁ »

Mam dylemat.

Po zakupie dworca przyzedł czas na przymiarki i ostateczne zpalnowanie układu torów na dworcu.
Jak do tej pory pojawiły się 3 warianty zabudowy:

:arrow: Wariant 1-szy:
Obrazek
układ 6 torów, dworzec z boku.

:arrow: Wariant 2-gi:
Obrazek
układ 5 torów, dworzec z boku.

:arrow: Wariant 3-ci:
Obrazek
6 torów, dworzec pośrodku, na środku również poczta z jednym lub dwoma żeberkami poczty.

Czemu nie wariant 1-szy ?
- głupio wyglada JEDEN tor pomiedzy dworcem a halą.
- jest bardzo szeroki, gdy uwzględnimy ulicę przed dworcem to muszę schować tory po prawj w tunelu.

Wariant 2-gi jest "najskromniejszy" rezygnuję z 6-go toru, a tego chciałbym uniknąć.

Wariant 3-ci - bardzo ciekawy ze względu na umiejscowienie budynku dworca pośrodku, jest także stosunkowo wąski, ma jednak sporą wadę : budynek dworca jest z obu stron przesłonięty przez hale !! Nie będzie go widać !!
:/
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: Kilkujadek »

Ano się ruszyło i to jak widać sporo. Brakuje mi wyobraźni aby ogarnąć cały ów projekt ale bardzo podobają mi się łagodne podjazdy :D
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10876
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: ArturSchŁ »

Coś się ruszyło:
Obrazek

Więcej szczegółów TU, zapraszam.
:mrgreen:
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: Maciej »

Ja tam widze na planie Port ;) Tam się będzie działo - statki przy nabrzeżu - bunkierowiec i skład cystern przy nabrzeżu, a obok kontenerowiec i platformy czekające na załadunek. Gdyby dodać dźwig sterowany cyfrowo, można symulować załadunek ;) Można zbudować port rzeczny - barki z rudą żelaza i dłużycą :roll: Artur ja to już widzę :idea:
karolek
Posty: 16
Rejestracja: 30 mar 2007, 17:33
Lokalizacja: Łódź - Chojny
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: karolek »

Na ForumTT wszyscy jesteśmy KOLEGAMI.

No to kolego: powodzenia.

P.S.
Parowozownia bez obrotnicy na takiej makiecie to by była bzdura... :P
Gratuluje dobrej decyzji. A jaka mogłaby być inna?!
Obrotnica!!!
Ostatnio zmieniony 05 maja 2007, 18:20 przez karolek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jacekk
Posty: 520
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:22
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: Jacekk »

ArturSch pisze:Mam w planach pójście na łatwiznę, tzn obrotnica Fleischmanna 6680 i parowozownia Auhagena 13280.
:mrgreen:
:D Świetnie, uwielbiam takie klimaty, oby prace postępowały jak najszybciej :D



Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 05 maja 2007, 12:38 przez Jacekk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10876
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: ArturSchŁ »

karolek pisze:... jąką Pan ....
Na ForumTT wszyscy jesteśmy KOLEGAMI. Punkt 16 Regulaminu.
:)
karolek pisze:A wracając do parowozowni ... wachlarzową z obrotnicą?.
Oczywiście !!
Mam w planach pójście na łatwiznę, tzn obrotnica Fleischmanna 6680 i parowozownia Auhagena 13280.
:mrgreen:
Ostatnio zmieniony 05 maja 2007, 12:12 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
karolek
Posty: 16
Rejestracja: 30 mar 2007, 17:33
Lokalizacja: Łódź - Chojny
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: karolek »

Projekt godny Administratora!
Podoba mi się układ torowy. A wracając do parowozowni, to jąką Pan planuje (wachlarzową z obrotnicą?).
Ostatnio zmieniony 05 maja 2007, 11:59 przez karolek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10876
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: ArturSchŁ »

Grzegorz TT pisze:... a gdzie podstawowa przyjemność - manewry na stacji ??
Jak zwykle nasze opinie o zabawie są rozbieżne :)
Na rysunku oprócz linii "do jeżdżenia" jest niepozorna (biała) linia jednotorowa łącząca PORT z obszarem w prawym dolnym rogu rysunku. Tam, w pętli, planuję wybudować parowozownię z zapleczem. Ta część makiety ma być terenem górskim, więc powinno to wszystko razem dość malowniczo wygladać. :P
Na tej linii białej, która gdzieś powinna się łączyć z dwutorową (zieloną lub niebieską) można prowadzić manewry do upadłego, czy to w porcie, czy po stronie parowozowni.

W kolejnym etapie makiety, na rysunku po lewej, nie zaznaczyłem niczego, ale tam aż się prosi by linię dwutorową (zieloną, w środku lewego boku rysunku) wypełnić jakąś stacją. Na razie nie mam skonkretyzowanych planów co do tej stacji.
:mrgreen:
Ostatnio zmieniony 05 maja 2007, 07:24 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: torTT - ArturSch

Post autor: Kilkujadek »

O intensywności prac świadczy zawartość wiaderka... :>
http://as.rumia.edu.pl/tt/makieta/piwni ... 4/fot2.jpg
Pojeździć sobie - fajna sprawa... a gdzie podstawowa przyjemność - manewry na stacji ?? :P
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość