Tylko teraz zorientowałem się, że przecież sam dworzec ma długość 70cm, a powiadasz, że chcesz mieć 6 hal, czyli około 1,2m długości... więc tor będzie nie osłonięty od strony budynku na długości około 50cm, ale można dosztukować perony na bokach...
torTT - ArturSch
Moderator: mod-Makieta
- kolejarz
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
- Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
Sama hala zadaszy 4 tory, 2 pod halą, i po sztuce z boku. Hala ma mały "wystający" daszek po bokach. Tak samo jest z budynkiem dworca. Ma daszek od strony torów. Więc 3-cia wiata jest nie potrzebna pod względem zadaszenia. Chyba, że chcesz tylko i wyłącznie mieć wiaty, ale wtedy tor na lewej skrajni nie jest pod wiatą. Dlatego tak wywnioskowałem, że może być małe zadaszenie.
Tylko teraz zorientowałem się, że przecież sam dworzec ma długość 70cm, a powiadasz, że chcesz mieć 6 hal, czyli około 1,2m długości... więc tor będzie nie osłonięty od strony budynku na długości około 50cm, ale można dosztukować perony na bokach...
Tylko teraz zorientowałem się, że przecież sam dworzec ma długość 70cm, a powiadasz, że chcesz mieć 6 hal, czyli około 1,2m długości... więc tor będzie nie osłonięty od strony budynku na długości około 50cm, ale można dosztukować perony na bokach...
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3251
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
Wariant pierwszy jest dobry - hala jest ok, same perony dworcowe po za hala mogą służyć linią podmiejskim (S-bahn itp). Rozwiazań jest sporo i domyślam się jak trudno wybrać własciwe, może poniższy schemat pozwoli zasugerować jakieś korzystne rozwianie:

Moim zdaniem skoro decydujesz się na budowę dużej stacji warto wykorzystać kilka czynników:
- duża różnica poziomów,
- możliwości układu torowego,
- tabor,
- charakter dworca,
Ciekawe jest też rozwiązanie nr 3, ale pomija architektoniczną ważność obiektu stacji - jego piękno zasłaniają hale. Skupiając się nad tym trzecim rozwiazaniem możesz perony stacji wykorzystać jako dojścia do tych dwóch torów - mogą to być dwa perony czołowe właśnie dla pociagów podmiejskich.

Może być wąsko ale ciekawie...


Moim zdaniem skoro decydujesz się na budowę dużej stacji warto wykorzystać kilka czynników:
- duża różnica poziomów,
- możliwości układu torowego,
- tabor,
- charakter dworca,
Ciekawe jest też rozwiązanie nr 3, ale pomija architektoniczną ważność obiektu stacji - jego piękno zasłaniają hale. Skupiając się nad tym trzecim rozwiazaniem możesz perony stacji wykorzystać jako dojścia do tych dwóch torów - mogą to być dwa perony czołowe właśnie dla pociagów podmiejskich.

Może być wąsko ale ciekawie...

Ostatnio zmieniony 17 cze 2007, 13:55 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10981
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- kolejarz
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
- Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
Z tego co wiem, budynek dworca ma swój własny peron wraz z daszkiem.
Wariant 1-wszy:
Każdy tor by miał zadaszenie. Tor od strony dworca miał by dach i od wiaty i od dworca.. Głupio to nie będzie wyglądało, sam mam zamiar tak zrobić. Chyba, że wstawić jeszcze jeden tor. Wtedy masz 7 torów z zadaszeniem. Ten tor od strony dworca co jest, przesunąć do wiaty.
Wariant 2-gi:
Powstanie dworzec jak w Piotrkowie Trybunalskim. Wiata kończy się na peronie przyciśniętym o budynku. Też nie głupio to wygląda... Ale dobre, jeżeli masz mało miejsca.
Wariant 3-ci:
Największa powierzchnia torowa, bardzo Ciekawa koncepcja. Chyba nigdzie nie spotykana. Tyle że dworzec mało widoczny od strony miasta. Coś za coś...
Osobiście bym się zastanawiał nad wersją 1-wszą i 3-cią. Jeżeli nie będzie przeszkadzał fakt, iż budynek dworca jest w środku, to 3-cia, jeśli obstawiamy tradycyjne ustawienie dworców, to wariant 1-wszy.
Wariant 1-wszy:
Każdy tor by miał zadaszenie. Tor od strony dworca miał by dach i od wiaty i od dworca.. Głupio to nie będzie wyglądało, sam mam zamiar tak zrobić. Chyba, że wstawić jeszcze jeden tor. Wtedy masz 7 torów z zadaszeniem. Ten tor od strony dworca co jest, przesunąć do wiaty.
Wariant 2-gi:
Powstanie dworzec jak w Piotrkowie Trybunalskim. Wiata kończy się na peronie przyciśniętym o budynku. Też nie głupio to wygląda... Ale dobre, jeżeli masz mało miejsca.
Wariant 3-ci:
Największa powierzchnia torowa, bardzo Ciekawa koncepcja. Chyba nigdzie nie spotykana. Tyle że dworzec mało widoczny od strony miasta. Coś za coś...
Osobiście bym się zastanawiał nad wersją 1-wszą i 3-cią. Jeżeli nie będzie przeszkadzał fakt, iż budynek dworca jest w środku, to 3-cia, jeśli obstawiamy tradycyjne ustawienie dworców, to wariant 1-wszy.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
Decyzja należy do właściciela i budowniczego. Podróżnym nic do tego
Ale pamiętajmy że podróżny ogląda dworzec z perpektywy małego ludzika na peronie lub w wagonie a nie z lotu samolotem.
Wiem trudny wybór.
Ty wiesz jaki.
[ArturSch : punkcik za podpowiedzi]
Ale pamiętajmy że podróżny ogląda dworzec z perpektywy małego ludzika na peronie lub w wagonie a nie z lotu samolotem.
Wiem trudny wybór.
Ty wiesz jaki.
[ArturSch : punkcik za podpowiedzi]
Ostatnio zmieniony 17 cze 2007, 21:17 przez Mariusz, łącznie zmieniany 2 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10981
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
Mam dylemat.
Po zakupie dworca przyzedł czas na przymiarki i ostateczne zpalnowanie układu torów na dworcu.
Jak do tej pory pojawiły się 3 warianty zabudowy:
Wariant 1-szy:

układ 6 torów, dworzec z boku.
Wariant 2-gi:

układ 5 torów, dworzec z boku.
Wariant 3-ci:

6 torów, dworzec pośrodku, na środku również poczta z jednym lub dwoma żeberkami poczty.
Czemu nie wariant 1-szy ?
- głupio wyglada JEDEN tor pomiedzy dworcem a halą.
- jest bardzo szeroki, gdy uwzględnimy ulicę przed dworcem to muszę schować tory po prawj w tunelu.
Wariant 2-gi jest "najskromniejszy" rezygnuję z 6-go toru, a tego chciałbym uniknąć.
Wariant 3-ci - bardzo ciekawy ze względu na umiejscowienie budynku dworca pośrodku, jest także stosunkowo wąski, ma jednak sporą wadę : budynek dworca jest z obu stron przesłonięty przez hale
Nie będzie go widać

Po zakupie dworca przyzedł czas na przymiarki i ostateczne zpalnowanie układu torów na dworcu.
Jak do tej pory pojawiły się 3 warianty zabudowy:

układ 6 torów, dworzec z boku.

układ 5 torów, dworzec z boku.

6 torów, dworzec pośrodku, na środku również poczta z jednym lub dwoma żeberkami poczty.
Czemu nie wariant 1-szy ?
- głupio wyglada JEDEN tor pomiedzy dworcem a halą.
- jest bardzo szeroki, gdy uwzględnimy ulicę przed dworcem to muszę schować tory po prawj w tunelu.
Wariant 2-gi jest "najskromniejszy" rezygnuję z 6-go toru, a tego chciałbym uniknąć.
Wariant 3-ci - bardzo ciekawy ze względu na umiejscowienie budynku dworca pośrodku, jest także stosunkowo wąski, ma jednak sporą wadę : budynek dworca jest z obu stron przesłonięty przez hale
-
Kilkujadek
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
Ano się ruszyło i to jak widać sporo. Brakuje mi wyobraźni aby ogarnąć cały ów projekt ale bardzo podobają mi się łagodne podjazdy 
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10981
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3251
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
Ja tam widze na planie Port
Tam się będzie działo - statki przy nabrzeżu - bunkierowiec i skład cystern przy nabrzeżu, a obok kontenerowiec i platformy czekające na załadunek. Gdyby dodać dźwig sterowany cyfrowo, można symulować załadunek
Można zbudować port rzeczny - barki z rudą żelaza i dłużycą
Artur ja to już widzę 
-
karolek
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 mar 2007, 17:33
- Lokalizacja: Łódź - Chojny
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
Na ForumTT wszyscy jesteśmy KOLEGAMI.
No to kolego: powodzenia.
P.S.
Parowozownia bez obrotnicy na takiej makiecie to by była bzdura...
Gratuluje dobrej decyzji. A jaka mogłaby być inna?!
Obrotnica!!!
No to kolego: powodzenia.
P.S.
Parowozownia bez obrotnicy na takiej makiecie to by była bzdura...
Gratuluje dobrej decyzji. A jaka mogłaby być inna?!
Obrotnica!!!
Ostatnio zmieniony 05 maja 2007, 18:20 przez karolek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jacekk
- Posty: 520
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:22
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 05 maja 2007, 12:38 przez Jacekk, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10981
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
Na ForumTT wszyscy jesteśmy KOLEGAMI. Punkt 16 Regulaminu.karolek pisze:... jąką Pan ....
Oczywiściekarolek pisze:A wracając do parowozowni ... wachlarzową z obrotnicą?.
Mam w planach pójście na łatwiznę, tzn obrotnica Fleischmanna 6680 i parowozownia Auhagena 13280.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2007, 12:12 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
karolek
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 mar 2007, 17:33
- Lokalizacja: Łódź - Chojny
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
Projekt godny Administratora!
Podoba mi się układ torowy. A wracając do parowozowni, to jąką Pan planuje (wachlarzową z obrotnicą?).
Podoba mi się układ torowy. A wracając do parowozowni, to jąką Pan planuje (wachlarzową z obrotnicą?).
Ostatnio zmieniony 05 maja 2007, 11:59 przez karolek, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10981
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
Jak zwykle nasze opinie o zabawie są rozbieżneGrzegorz TT pisze:... a gdzie podstawowa przyjemność - manewry na stacji![]()
Na rysunku oprócz linii "do jeżdżenia" jest niepozorna (biała) linia jednotorowa łącząca PORT z obszarem w prawym dolnym rogu rysunku. Tam, w pętli, planuję wybudować parowozownię z zapleczem. Ta część makiety ma być terenem górskim, więc powinno to wszystko razem dość malowniczo wygladać.
Na tej linii białej, która gdzieś powinna się łączyć z dwutorową (zieloną lub niebieską) można prowadzić manewry do upadłego, czy to w porcie, czy po stronie parowozowni.
W kolejnym etapie makiety, na rysunku po lewej, nie zaznaczyłem niczego, ale tam aż się prosi by linię dwutorową (zieloną, w środku lewego boku rysunku) wypełnić jakąś stacją. Na razie nie mam skonkretyzowanych planów co do tej stacji.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2007, 07:24 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
-
Kilkujadek
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: torTT - ArturSch
O intensywności prac świadczy zawartość wiaderka...
http://as.rumia.edu.pl/tt/makieta/piwni ... 4/fot2.jpg
Pojeździć sobie - fajna sprawa... a gdzie podstawowa przyjemność - manewry na stacji

http://as.rumia.edu.pl/tt/makieta/piwni ... 4/fot2.jpg
Pojeździć sobie - fajna sprawa... a gdzie podstawowa przyjemność - manewry na stacji
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

