Widzę , że Jacek trochę się zagalopował z tymi opornikami. Powinny mieć wartość ok 30 omów a nie 300 bo lokomotywa raczej by nie ruszyła.
PS do Piotra
Wagony doszły zrobię pod koniec tygodnia
Prędkości lokomotyw Tillig/Piko/Kuehn
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 627
- Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
- Lokalizacja: Görlitz
- Kontakt:
Re: Prędkości lokomotyw Tillig/Piko/Kuehn
Decyzja jest krótka, jutro grzeję do elektronicznego sklepiku po oporniki i je właduję do lokomotyw Piko i Tilliga tak aby wszystkie jeździły tak samo, napięcie 12V, tak mi się zdawało że to rozwiązanie będzie najskuteczniejsze. Jak tylko uda mi się coś wykombinować to podeślę jakieś fotki jak to wygląda fizycznie na loku. DCC na pewno by ten problem rozwiązało ale to klient sobie wybrał jak ma to być sterowane i obsługiwane, a jak wiadomo klient nasz Pan. Dzięki za podpowiedzi i szczególnie uwagi nt nagrzewania się oporników bo znając życie zapędziłbym się i wpakował gdzie bądź a potem sie zastanowił - o shit co to sie stało.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Prędkości lokomotyw Tillig/Piko/Kuehn
DCC nie wchodzi w grę, bo nie
a rezystory można śmiało mocować pod spodem loki jest tam w diabły miejsca!

- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10876
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Prędkości lokomotyw Tillig/Piko/Kuehn
Coś pokręciłeś.
IMHO: lepszym rozwiązaniem jest DCC - dowolnie ustawiasz prędkość każdej loki.... a na rezystorach to zasze coś będzie kiepsko...
Spadek napięcia na R wyniesie 3 V, stąd : P = U*I => 3V * 0,12A = 0,36 W => wystarczy półwatowy rezystorCharakterek pisze: Silnik ciągnie ok 0.12A.
By ograniczyć z 12 do 9 V ...

IMHO: lepszym rozwiązaniem jest DCC - dowolnie ustawiasz prędkość każdej loki.... a na rezystorach to zasze coś będzie kiepsko...
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2007, 19:44 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 583
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Prędkości lokomotyw Tillig/Piko/Kuehn
Tylko to wydzielanie ciepła na rezystorach trzeba gdzieś zgubić!
I należy pamiętać że pod obudową będzie jeszcze cieplej, gdyż obudowa będzie przeszkadzała w odprowadzaniu temperatury ( może jakieś mocowanie rezystorów przy ciężarkach balastowych w celu odprowadzenia ciepła? )
No i wielkość rezystora - 1.5 W rezystorze o tej mocy to już i wielkość może być problemem aby coś dobrze upchnąć z dala od obudowy!
Generalnie - lepiej napięcie podwyższyć dla wszystkich loków
pozdrawiam
Paweł
I należy pamiętać że pod obudową będzie jeszcze cieplej, gdyż obudowa będzie przeszkadzała w odprowadzaniu temperatury ( może jakieś mocowanie rezystorów przy ciężarkach balastowych w celu odprowadzenia ciepła? )
No i wielkość rezystora - 1.5 W rezystorze o tej mocy to już i wielkość może być problemem aby coś dobrze upchnąć z dala od obudowy!
Generalnie - lepiej napięcie podwyższyć dla wszystkich loków

pozdrawiam
Paweł
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Prędkości lokomotyw Tillig/Piko/Kuehn
Piotr, podnieś tam napięcie do 12V. A prędkości w PIKO i Tilligu (z tego, co widziałem masz 218) ogranicz opornikami przed silnikiem. Wyższe napięcie, to większa pewność przejścia prądu pomiędzy kołami z nawet dość brudnymi blaszkami. Zatem podnieś napięcie w torach, a w lokomotywach je ograniczaj. Silnik ciągnie ok 0.12A. Napięcie 12 V, czyli moc około 1.5W. Takie mocowo oporniki musisz dobrać, by się nie nagrzewały. Oczywiście większa moc opornika - tym lepiej. By ograniczyć z 12 do 9 V będziesz potrzebował ok 200 - 300 omów w każdej loczce i będzie grało! A zasilacz masz 3.5A, to wszystko zniesie!
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2007, 15:38 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 627
- Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
- Lokalizacja: Görlitz
- Kontakt:
Prędkości lokomotyw Tillig/Piko/Kuehn
Mam pytanko, na makiecie jaka teraz powstaje będzie stałe napięcie 8-9 Volt. Loki Piko są dość szybkie, Tilliga zachowują się przy tym napięciu całkiem przyzwoicie, Kuehn natomiast jedzie jak na jeździe manewrowej, czy ma ktoś jakiś patent na ich "przyśpieszenie" bez podnoszenia napięcia, może mają jakieś oporniki obniżające prąd na silnik lub coś takiego? Jeśli nie to może od d... na 12 V Kuehn jeździ pięknie natomiast Piko to rakieta a Tillig i tak za szybko, może do nich powstawiać jakiś oporniki redukujące napięcie z 12 na np 8 V? tylko jakie?? Czasu mam mało i to wyszło w sumie na jaw dopiero teraz i jest całkiem upierdliwe.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2007, 14:39 przez makieciarz, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości