bbiek007 pisze:Daj kondensator elektrolityczny.
Jest tylko jedna uwaga:
NIE WOLNO DODAWAĆ SAMEGO ELEKTROLITU
Kondensatory elektrolityczną to są elementy polaryzowane, tzn można podłacząć tylko w jeden sposób do zasilania (plus do plusa, minus do minusa). Jeśli damy sam elektrolit do torów (poprzez koła wagonu), to nawet jeśli przypadkowo uda nam się zgrać polaryzację za pierwszym razem, to gdy wagon będzie jechał do tyłu (pociąg cofa albo obrócimy wagon) to kondensator elektrolityczny spolaryzowany odwrotnie zaczyna się grzać. W najlepszym wypadku wytopi nam dziurę w wagonie (mam Y-ka z taką właśnie dziurą w dachu) albo może wystąpić nawt WYBUCH kondensatora, wierzcie mi, kubek aluminiowy (obudowa) elektolitu potrafi zachować się jak granat albo rakieta
kolejarz pisze:Odpowiedz mi w takim razie dlaczego 25V

Ja stosuję 2200uF 10V,
Mówimy o kondensatorach podłączonych bezpośrednio do torów (przez Graetza) czy o kondensatorach równolegle z LEDami połaczonych przez Graetza i ..REZYSTORY.
Kamil bądź precyzyjny ! Możesz nawet dać kondensatory na 5 V ..do każdego LEDa równolegle

...ale chyba nie o to chodzi.
Układ eletryczny do oświetlenia wagonów (dla DCC i bez dekodera) przedstawiam
TU.