Szczerze - bestia ma znaczne wpadki ale ma też to "coś". I to już nawet nie chodzi o naszą ST 44 - jest po prostu ruskim dieslem który nieźle się napracował (nie zawsze ekonomicznie) w naszym bloku wschodnim. Jest inna i za to ją kochamytuchol pisze:Tak, u Gagarka nic się nie zmieniło. Chyba dlatego że wciąż się nieźle sprzedaje.
BR 120/V200 "Gagarin"
Moderator: mod-Tabor
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3252
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR 120/V200 "Gagarin"
Ostatnio zmieniony 10 maja 2007, 17:46 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
-
tuchol
- Posty: 274
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR 120/V200 "Gagarin"
Tak, u Gagarka nic się nie zmieniło. Chyba dlatego że wciąż się nieźle sprzedaje.
Dzięki za link do tematu. Mam nadzieje, że pacjent wyzdrowiał na zwrotnicach?
Dzięki za link do tematu. Mam nadzieje, że pacjent wyzdrowiał na zwrotnicach?
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3252
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR 120/V200 "Gagarin"
Zapytaj Karola i GrzegorzaTT - z tego co pamiętam oni dokonywali przeróbek z pozytywnym skutkiem.tuchol pisze:Czy ktoś z Was próbował zamiast blaszek przewodzących prąd z wózków podlutować przewody? Mój gagar zatrzymuje się czasem na zwrotnicach i zastanawiam się czy by to nie pomogło.
-
ModelarzeTT
- Posty: 172
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 00:48
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Kontakt:
Re: BR 120/V200 "Gagarin"
My. I zrobiliśmy to już po 2 tygodniach eksploatacji (było już o tym tu ).tuchol pisze:Czy ktoś z Was próbował zamiast blaszek przewodzących prąd z wózków podlutować przewody? Mój gagar zatrzymuje się czasem na zwrotnicach i zastanawiam się czy by to nie pomogło.
My naszego gagara kupiliśmy w 1996 roku. Czyżby przez te 11 lat nic się nie zmianiło ?
P.S. W E44 jest tak samo daremne rozwiązanie z tymi blaszkami jak w BR120.
Pozdrowienia
ModelarzeTT - Krzysiek
Ostatnio zmieniony 09 maja 2007, 13:54 przez ModelarzeTT, łącznie zmieniany 1 raz.
-
tuchol
- Posty: 274
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR 120/V200 "Gagarin"
Czy ktoś z Was próbował zamiast blaszek przewodzących prąd z wózków podlutować przewody? Mój gagar zatrzymuje się czasem na zwrotnicach i zastanawiam się czy by to nie pomogło.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3252
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR 120/V200 "Gagarin"
Tak też uczyniłem, po zdjęciu buforów odniosłem wrażenie że sama się demontowała, kilka prostych zabiegów i szrot z niej został. Montaż łatwy, jedynie włożenie buforów nastręcza lekkich trudnosci - pudło przestawia się względem ciężarka. Ostatecznie złożona.Charakterek pisze:Ale obudowa to połowa sukcesu. Jeszcze trza podwozie ściągnąći wtedy dopiero uzyskasz dostęp do dekodera. Ale przed podwoziem wyjmij wózki. Czyli rozbierz lokę tak jak ja w teście...
Ostatnio zmieniony 09 maja 2007, 10:14 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: BR 120/V200 "Gagarin"
Ale obudowa to połowa sukcesu. Jeszcze trza podwozie ściągnąć
i wtedy dopiero uzyskasz dostęp do dekodera. Ale przed podwoziem wyjmij wózki. Czyli rozbierz lokę tak jak ja w teście...
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: BR 120/V200 "Gagarin"
Nie zawsze sama obudowa tak bezproblemowo schodzi. Ja bufory zdjąłem i mógłbym tym modelem zdrowo potrząsać a i tak obudowa nie chciałaby zejść. Nie wiem co Ci poradzić, ja po prostu delikatnie podważałem (pomiedzy obudowa a odlewem metalowym) od strony ściany czołowej. Przy okazji, jak już obudowę zdjąłem, to trochę metalowy odlew opiłowałem, także teraz problemy są już mniejsze
Ostatnio zmieniony 12 mar 2007, 16:55 przez DBv, łącznie zmieniany 2 razy.
- Ranger
- Posty: 3967
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: BR 120/V200 "Gagarin"
Wyciągasz bufory i obudowa sama schodzi, nie ma tam nieczego, co można uszkodzić.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3252
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR 120/V200 "Gagarin"
Jak bezpiecznie zdjąć budę od BR 120? Siedzi mocno nie chcę czegoś uszkodzić a dekoder już czeka na montaż 
- oelka
- Moderator
- Posty: 2219
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: BR 120/V200 "Gagarin"
Maja, ale np. w wagonach pasazerskich sprzegi typu SA3 sa montowane razem z buforami. A przez dobrych iles tam lat jeszcze chyba w latach 60. koegzystowaly w lokomotywach i wagonach towarowych.maciej_kolej pisze:Ja też czepaiłem się Tilliga że ma zbiornik pusty (nie mylić z paliwem), że pudło jakby za wysoko wzgledem wózków...a tymczasem jego konkurent choć o wiele tańszy też ma wpadki. To wersja kolei Rosji i oględziny zewnetrzne już coś nam mówią : zamontowane bufory (zderzaki), a tymczasem tam koleje mają sprzęg centralny.
![]()
A w kwestii wypuklosci tarcz zderzakow moge jeszcze dodac, ze promien wypuklosci tarczy nie moze byc mniejszy niz 1500mm. Srednica tarczy powinna wynosic co najmniej 370mm, a ewentulane sciecia tarczy pownny byc nie blizej niz 170mm od srodka zderzaka. Wysokosc osi zderzaka w wagonie proznym, ponizej 1065mm, a w ladownym powyzej 980mm W czasach kiedy dopuszczano stosowanie dwoch roznych tarcz zdrzakowych, lewa tarcza widziana od zewnatrz w kierunku czola wagonu musiala byc wypukla. Pojazdy budowane poczawszy od 1962 roku powinny miec juz obie tarcze jednakowe.
Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- krzysztof
- Posty: 1743
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: BR 120/V200 "Gagarin"
wiadomo... inne prędkości, inne łuki torowisk...oelka pisze:[Obecnie tarcze wszystkich buforow powinny byc jednakowe.
na ciasnych łukach takie bufory były nieodzowne, trochę geometrii, ot tyle!
Ostatnio zmieniony 08 mar 2007, 08:57 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3252
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR 120/V200 "Gagarin"
Mówisz dwa rodzaje zderzaków, zapodaj fotki jak możesz 
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR 120/V200 "Gagarin"
Pamiętam z Technikum Kolejowego, że z tymi buforami to był jakiś wymóg. Ale pamięć mnię zawodzi,,,,,,
W moich dwóch Gagarkach jeden ma czworokątne zderzaczki a drugi okrągłe. Nie patrzę na ich profil tylko na wygląd loka.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2007, 16:22 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3252
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR 120/V200 "Gagarin"
Też mi się tak wydaje, skoro zwraca się uwagę na detale napisów itp. no to bufory/zderzaki powinny mieć prawidłowy kształt zgodny z oryginałem. Oczywiście to kolejny drobiazg, ale jestoelka pisze: Obecnie tarcze wszystkich buforow powinny byc jednakowe.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości