EW58 projektowano na potrzeby ruchu na terenie WWK a nie SKM w Trojmiescie. Stad troje wejsc do kazdego wagonu. I predkosc maksymalna 120km/h, ktora byla by wykorzystana w przypadku odleglosci miedzyprzystankowych na obszarze WWK. Przyspieszenie rozruchu wynosi 0,9m/s2^. Brak rozruchu impulsowego powoduje, ze jednostki sa drogie w eksploatacji. Jednak w Polsce przez wiele lat nie udalo sie skonstruowac wlasnego dzialajacego ukladu rozruchowego impulsowego.maciej_kolej pisze:To raczej wada, skoro taki pojazd ma obsługiwać masowe przewozy, a w Waszym przypadku tak jest, powinni przewidzieć cztery wejścia. Wydaję mi się że trzy to stanowczo za mało
Na potrzeby SKM, zaprojektowano (trwalo to 12 lat: 1980-1992) i zbudowano w 1992 roku dwie jednostki EW60, ktore mialy cztery wejscia do kazdego wagonu. I mniejsza predkosc maksymalna: 100km/h, przyspieszenie 0,6m/s2^. W zalozeniu mialy one zastapic EW58, jednak nie rozpoczeto seryjnej produkcji.
Zrzadzenie losu jest o tyle pokretne, ze EW60 zostal sprzedany w ubieglym roku przez SKM do Kolei Mazowieckich, ktore wyslaly obie jednostki EW60 w celu odbudowy i modernizacji do ZNTK Minsk Mazowiecki. Zapewne w tym roku wiec bedzie mozna je zobaczyc w zielonym malowaniu KM na terenie WWK.
Krzysztof