ER 20 od PIKO

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jacula
Posty: 541
Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: ER 20 od PIKO

Post autor: Jacula »

O DCC na razie nie myślę - to duże koszty, a najpierw chciałbym mieć po czym jeździć - i czym. Myśl o makiecie chodzi za mną od 5 roku życia i dopiero teraz może się powoooli realizować. Wielkie dzięki za rady w sprawie docierania.

:)


Pozdrawiam - Jacek
Ostatnio zmieniony 29 sty 2007, 23:31 przez Jacula, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: ER 20 od PIKO

Post autor: Ranger »

Potwierdzam taki sposób docierania. Jeździsz parę dni tak na średnim napięciu po 25-30 min. w każdą stronę. Najlepiej zmierz sobie wybieg loka przed docieraniem i jak już będzie po to zauważysz dużą zmianę na + w zachowaniu. Zrobi się popierwsze cichsza a jej jazda będzie bardziej płynna. Zauważ, że teraz nie jestes w stanie ruszyć płynnie od najmniejszych napięć. Startujesz w przeliczeniu dopiero od ok. 40km/h. Po dotarciu powinno sie polepszyć przynajmniej o polowę. Resztę sprawy załatwia dekoder i oczywiście DCC ;)
Awatar użytkownika
Karol
Moderator
Posty: 594
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Grybów / Limanowa
Kontakt:

Re: ER 20 od PIKO

Post autor: Karol »

Tak w zasadzie to nie docierasz mechanizmów loka tylko silnik. Pojeździj w jedną strone jakieś 25 min druga kreseczka na fZ1 i to samo w drugą stronę( w żadnym wypadku nie dawaj maksymalnego napięcia). Loka powinna się dotrzeć gdzieś po paru dniach użytkowania.
Awatar użytkownika
Jacula
Posty: 541
Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: ER 20 od PIKO

Post autor: Jacula »

Koledzy, jak prawidłowo dotrzeć tego Herkuleska? Gdzieś to już było na Forum przed awarią, jak docierać nową lokomotywę, ale teraz coś nie mogę znaleźć. Napiszcie proszę.

J
Awatar użytkownika
sTTaszek
Posty: 299
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:01
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: ER 20 od PIKO

Post autor: sTTaszek »

PS. Ja w swoim Taurusie kombinuję już od dłuższego czasu jak wydłużyć ramię sprzęgu o te brakujące 2-3mm, zobaczymy co z tego będzie.
A to widziałeś: http://www.peho-kkk.de/pdf/Anleitung_7.pdf
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: ER 20 od PIKO

Post autor: Ranger »

A rzeczywiście jest, zwracam honor !! Troszkę mi umkneło :P
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: ER 20 od PIKO

Post autor: DBv »

O planowanych wersjach Herkules-a Kuehna było coś w tym (prawie już tygodniowym) poście KLIK
Ostatnio zmieniony 28 sty 2007, 15:12 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: ER 20 od PIKO

Post autor: Ranger »

Przemek pisze:Czytając Wasze posty strwierdzam, że kuhn jest lepszy, bo chyba teraz same KK i oświetlenie biało czerwone to standard no ale cóż Piko tylko za 200 zł wole dołożyć i mieć lepszy :D
Przemku, mam dla Ciebie radę, kup sobie oba tak jak ja (mam juz odłożone pieniążki na oba) i zrób tandem. Za 500 zł będziesz miał Piko i Kuehn'a. Mnie najbardziej ciekawi kiedy będą dostepne to nowe malowania Herkulersa Piko. Żółto-srebrny pasowałby do mojego Taurusa, ta sama stajnia, ale mnie interesuje "LTE European Bulls" lub "Pressnitztalbahn". Z tego co wiem to Kuehn nie planuje w najbliższym czasie malowań innych niż "Siemens Dispolok".

PS. Ja w swoim Taurusie kombinuję już od dłuższego czasu jak wydłużyć ramię sprzęgu o te brakujące 2-3mm, zobaczymy co z tego będzie.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2007, 14:16 przez Ranger, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: ER 20 od PIKO

Post autor: Charakterek »

WrzoSS pisze:Piko nie jest zły.
- Oswietlenie można sobie przerobić na SMD we własnym zakresie, jeśli ktoś potrafi. (ja potrafie wiec dla mnie to czysta frajda ;) )
- Jeśli masz zamiar łączyć wagony najnowszym typem sprzęgów, to faktycznie lepiej kupić Kuehn. Jeśli łączysz tj. ja starym typem to nie ma tematu, odpinasz skład od lokomotywy i tyle ;) Łaczenie sztywnym sprzęgiem lokomotywy z pierwszym wagonem to dla mnie pomyłka - niepraktyczne to i niefunkcjonalne :P
A kto mówi o łączeniu krótkim sztywnym nierozłącznym sprzęgiem? Jakoś ze 3 miesiące temu Tillig wypuścił krótkie, które są rozłączne jak najbardziej :) I o takie sprzęgi jest teraz wojna :)
Ostatnio zmieniony 28 sty 2007, 13:23 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
WrzoSS
Posty: 83
Rejestracja: 25 cze 2006, 14:01
Lokalizacja: Z Nienacka
Kontakt:

Re: ER 20 od PIKO

Post autor: WrzoSS »

Piko nie jest zły.
- Oswietlenie można sobie przerobić na SMD we własnym zakresie, jeśli ktoś potrafi. (ja potrafie wiec dla mnie to czysta frajda ;) )
- Jeśli masz zamiar łączyć wagony najnowszym typem sprzęgów, to faktycznie lepiej kupić Kuehn. Jeśli łączysz tj. ja starym typem to nie ma tematu, odpinasz skład od lokomotywy i tyle ;) Łaczenie sztywnym sprzęgiem lokomotywy z pierwszym wagonem to dla mnie pomyłka - niepraktyczne to i niefunkcjonalne :P
Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 170
Rejestracja: 11 maja 2006, 01:44
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: ER 20 od PIKO

Post autor: Przemek »

Czytając Wasze posty strwierdzam, że kuhn jest lepszy, bo chyba teraz same KK i oświetlenie biało czerwone to standard no ale cóż Piko tylko za 200 zł wole dołożyć i mieć lepszy :D
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: ER 20 od PIKO

Post autor: DBv »

romek tt pisze:Lusterka-czemu są wszystkie złożone.
Bo w oryginale, to w normalnej eksploatacji sa złożone. Tak samo w Taurusie, też w modelu, tak jak w oryginale sa złożone. W praktyce, z tego co zaobserwowałem to rozkłada się je tylko w miare potrzeby, np przy odjeździe pociągu ze stacji (ale i to nie zawsze).
romek tt
Posty: 137
Rejestracja: 05 cze 2006, 09:19
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: ER 20 od PIKO

Post autor: romek tt »

Sprzegi to porażka. Co do dekodera, włożyc tam golda 652 i dobrze zamknąc budę to jest to troche zabawy. Jest miejsce na dekoder, tylko kable się trudno mieszczą. Lusterka-czemu są wszystkie złożone. Moja się dociera, bo na razie to niestety jest b.powolna/góra 80.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2007, 12:20 przez romek tt, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
WrzoSS
Posty: 83
Rejestracja: 25 cze 2006, 14:01
Lokalizacja: Z Nienacka
Kontakt:

Re: ER 20 od PIKO

Post autor: WrzoSS »

Potwierdzam wszystko to co w teście się znalazło.
- Silnik wymaga dotarcia, mój tłucze się bardziej niż mój 6 miesięczny taurus który zrobił juz troche rundek na makiecie.
- żarówy to porażka w analogu, na tym polu E42 od Tilliga bije Piko na łeb, gdyż diody zaczynają dość mocno świecić nawet przy małym napięciu !! !!
- ten niby "KKS" to kontynuacja porażki. Piko na bank dostało informacje o jego wadliwym działaniu z KKS Tilliga i nadal nic nie zrobiło :/
- Koleś w kabinie wymiata :D
- Detali w porównaniu z Taurusem bardzo dużo.

Reasumując - 200 zł za ten model to coś wspaniałego...aż bym sobie kupił jeszcze jedną..gdyby nie fakt ze kusi mnie na kolejną E42 :mrgreen:
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: ER 20 od PIKO

Post autor: Charakterek »

Osobiście bym wolał sam pomacać kuehna, potem go podesłać do chłopaków i żeby ocenili. Ale no problem, coś się wymyśli :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość