Pozdrawiam - Jacek
ER 20 od PIKO
Moderator: mod-Tabor
- Jacula
- Posty: 541
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: ER 20 od PIKO
O DCC na razie nie myślę - to duże koszty, a najpierw chciałbym mieć po czym jeździć - i czym. Myśl o makiecie chodzi za mną od 5 roku życia i dopiero teraz może się powoooli realizować. Wielkie dzięki za rady w sprawie docierania.

Pozdrawiam - Jacek
Pozdrawiam - Jacek
Ostatnio zmieniony 29 sty 2007, 23:31 przez Jacula, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ranger
- Posty: 3967
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: ER 20 od PIKO
Potwierdzam taki sposób docierania. Jeździsz parę dni tak na średnim napięciu po 25-30 min. w każdą stronę. Najlepiej zmierz sobie wybieg loka przed docieraniem i jak już będzie po to zauważysz dużą zmianę na + w zachowaniu. Zrobi się popierwsze cichsza a jej jazda będzie bardziej płynna. Zauważ, że teraz nie jestes w stanie ruszyć płynnie od najmniejszych napięć. Startujesz w przeliczeniu dopiero od ok. 40km/h. Po dotarciu powinno sie polepszyć przynajmniej o polowę. Resztę sprawy załatwia dekoder i oczywiście DCC 
- Karol
- Moderator
- Posty: 594
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Grybów / Limanowa
- Kontakt:
Re: ER 20 od PIKO
Tak w zasadzie to nie docierasz mechanizmów loka tylko silnik. Pojeździj w jedną strone jakieś 25 min druga kreseczka na fZ1 i to samo w drugą stronę( w żadnym wypadku nie dawaj maksymalnego napięcia). Loka powinna się dotrzeć gdzieś po paru dniach użytkowania.
- Jacula
- Posty: 541
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: ER 20 od PIKO
Koledzy, jak prawidłowo dotrzeć tego Herkuleska? Gdzieś to już było na Forum przed awarią, jak docierać nową lokomotywę, ale teraz coś nie mogę znaleźć. Napiszcie proszę.
J
J
- sTTaszek
- Posty: 306
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:01
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: ER 20 od PIKO
A to widziałeś: http://www.peho-kkk.de/pdf/Anleitung_7.pdfPS. Ja w swoim Taurusie kombinuję już od dłuższego czasu jak wydłużyć ramię sprzęgu o te brakujące 2-3mm, zobaczymy co z tego będzie.
- Ranger
- Posty: 3967
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: ER 20 od PIKO
A rzeczywiście jest, zwracam honor
Troszkę mi umkneło 
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: ER 20 od PIKO
O planowanych wersjach Herkules-a Kuehna było coś w tym (prawie już tygodniowym) poście KLIK
Ostatnio zmieniony 28 sty 2007, 15:12 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ranger
- Posty: 3967
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: ER 20 od PIKO
Przemku, mam dla Ciebie radę, kup sobie oba tak jak ja (mam juz odłożone pieniążki na oba) i zrób tandem. Za 500 zł będziesz miał Piko i Kuehn'a. Mnie najbardziej ciekawi kiedy będą dostepne to nowe malowania Herkulersa Piko. Żółto-srebrny pasowałby do mojego Taurusa, ta sama stajnia, ale mnie interesuje "LTE European Bulls" lub "Pressnitztalbahn". Z tego co wiem to Kuehn nie planuje w najbliższym czasie malowań innych niż "Siemens Dispolok".Przemek pisze:Czytając Wasze posty strwierdzam, że kuhn jest lepszy, bo chyba teraz same KK i oświetlenie biało czerwone to standard no ale cóż Piko tylko za 200 zł wole dołożyć i mieć lepszy
PS. Ja w swoim Taurusie kombinuję już od dłuższego czasu jak wydłużyć ramię sprzęgu o te brakujące 2-3mm, zobaczymy co z tego będzie.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2007, 14:16 przez Ranger, łącznie zmieniany 2 razy.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: ER 20 od PIKO
A kto mówi o łączeniu krótkim sztywnym nierozłącznym sprzęgiem? Jakoś ze 3 miesiące temu Tillig wypuścił krótkie, które są rozłączne jak najbardziejWrzoSS pisze:Piko nie jest zły.
- Oswietlenie można sobie przerobić na SMD we własnym zakresie, jeśli ktoś potrafi. (ja potrafie wiec dla mnie to czysta frajda)
- Jeśli masz zamiar łączyć wagony najnowszym typem sprzęgów, to faktycznie lepiej kupić Kuehn. Jeśli łączysz tj. ja starym typem to nie ma tematu, odpinasz skład od lokomotywy i tyleŁaczenie sztywnym sprzęgiem lokomotywy z pierwszym wagonem to dla mnie pomyłka - niepraktyczne to i niefunkcjonalne
Ostatnio zmieniony 28 sty 2007, 13:23 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
- WrzoSS
- Posty: 83
- Rejestracja: 25 cze 2006, 14:01
- Lokalizacja: Z Nienacka
- Kontakt:
Re: ER 20 od PIKO
Piko nie jest zły.
- Oswietlenie można sobie przerobić na SMD we własnym zakresie, jeśli ktoś potrafi. (ja potrafie wiec dla mnie to czysta frajda
)
- Jeśli masz zamiar łączyć wagony najnowszym typem sprzęgów, to faktycznie lepiej kupić Kuehn. Jeśli łączysz tj. ja starym typem to nie ma tematu, odpinasz skład od lokomotywy i tyle
Łaczenie sztywnym sprzęgiem lokomotywy z pierwszym wagonem to dla mnie pomyłka - niepraktyczne to i niefunkcjonalne 
- Oswietlenie można sobie przerobić na SMD we własnym zakresie, jeśli ktoś potrafi. (ja potrafie wiec dla mnie to czysta frajda
- Jeśli masz zamiar łączyć wagony najnowszym typem sprzęgów, to faktycznie lepiej kupić Kuehn. Jeśli łączysz tj. ja starym typem to nie ma tematu, odpinasz skład od lokomotywy i tyle
- Przemek
- Posty: 170
- Rejestracja: 11 maja 2006, 01:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: ER 20 od PIKO
Czytając Wasze posty strwierdzam, że kuhn jest lepszy, bo chyba teraz same KK i oświetlenie biało czerwone to standard no ale cóż Piko tylko za 200 zł wole dołożyć i mieć lepszy 
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: ER 20 od PIKO
Bo w oryginale, to w normalnej eksploatacji sa złożone. Tak samo w Taurusie, też w modelu, tak jak w oryginale sa złożone. W praktyce, z tego co zaobserwowałem to rozkłada się je tylko w miare potrzeby, np przy odjeździe pociągu ze stacji (ale i to nie zawsze).romek tt pisze:Lusterka-czemu są wszystkie złożone.
-
romek tt
- Posty: 137
- Rejestracja: 05 cze 2006, 09:19
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: ER 20 od PIKO
Sprzegi to porażka. Co do dekodera, włożyc tam golda 652 i dobrze zamknąc budę to jest to troche zabawy. Jest miejsce na dekoder, tylko kable się trudno mieszczą. Lusterka-czemu są wszystkie złożone. Moja się dociera, bo na razie to niestety jest b.powolna/góra 80.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2007, 12:20 przez romek tt, łącznie zmieniany 1 raz.
- WrzoSS
- Posty: 83
- Rejestracja: 25 cze 2006, 14:01
- Lokalizacja: Z Nienacka
- Kontakt:
Re: ER 20 od PIKO
Potwierdzam wszystko to co w teście się znalazło.
- Silnik wymaga dotarcia, mój tłucze się bardziej niż mój 6 miesięczny taurus który zrobił juz troche rundek na makiecie.
- żarówy to porażka w analogu, na tym polu E42 od Tilliga bije Piko na łeb, gdyż diody zaczynają dość mocno świecić nawet przy małym napięciu
- ten niby "KKS" to kontynuacja porażki. Piko na bank dostało informacje o jego wadliwym działaniu z KKS Tilliga i nadal nic nie zrobiło
- Koleś w kabinie wymiata
- Detali w porównaniu z Taurusem bardzo dużo.
Reasumując - 200 zł za ten model to coś wspaniałego...aż bym sobie kupił jeszcze jedną..gdyby nie fakt ze kusi mnie na kolejną E42
- Silnik wymaga dotarcia, mój tłucze się bardziej niż mój 6 miesięczny taurus który zrobił juz troche rundek na makiecie.
- żarówy to porażka w analogu, na tym polu E42 od Tilliga bije Piko na łeb, gdyż diody zaczynają dość mocno świecić nawet przy małym napięciu
- ten niby "KKS" to kontynuacja porażki. Piko na bank dostało informacje o jego wadliwym działaniu z KKS Tilliga i nadal nic nie zrobiło
- Koleś w kabinie wymiata
- Detali w porównaniu z Taurusem bardzo dużo.
Reasumując - 200 zł za ten model to coś wspaniałego...aż bym sobie kupił jeszcze jedną..gdyby nie fakt ze kusi mnie na kolejną E42
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: ER 20 od PIKO
Osobiście bym wolał sam pomacać kuehna, potem go podesłać do chłopaków i żeby ocenili. Ale no problem, coś się wymyśli 
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości