EU07, MTB

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1265
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: EU07, MTB

Post autor: wlodar »

Obie są na stronie Petra:
    https://www.hobby-shop.cz/pl/katalog/68 ... 054-TT-45)
      https://www.hobby-shop.cz/pl/katalog/68 ... 170-TT-45)
      natomiast tam, gdzie przede wszystkim powinny być, czyli na stronie producenta https://mtb-model.com/index.php?page=pr ... meritko=TT jak na razie nie ma o nich ani słowa. Marketing i reklama leży, a potem powiedzą że nie ma zainteresowania (jak było z pierwszą wrzutką o SM52). :evil:
      adrian pander
      Posty: 459
      Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
      Lokalizacja: Chorzów
      Kontakt:

      Re: EU07, MTB

      Post autor: adrian pander »

      Lokomotywa w realu wygląda lepiej niż na zdjęciach.
      Kupiłem ja w Lipsku w sobotę.
      Gniazdo Plux16 z miejscem na dekoder dźwiękowy.
      Musi przejść przegląd zerowy i wymianę pantografów.
      Na imprezie w Czechach w listopadzie ją przetestuje. Wstawię potem fotki i opinię.
      Aby się nie wykolejały produkty MTB to trzeba ośki wyjąć i ustawić rozstaw. Często są za szeroko, a czasami za wąsko i dlatego na rozjazdach się wykolejają. Należy również je przesmarować lub wyczyścić bo są suche lub zalane oliwą.
      Na imprezach są to najlepsze "konie pociągowe" bez gumek więc nie brudzą toru, nie oblepiają się gumki, a są na tyle ciężkie że się nie ślizgają, nie ma też problemu z odbiorem prądu.
      Sprawy estetyczne to inna kwestia.
      Mam 07 od Kamila i w niej jest odwieczny problem zbierania brudu z torów co wynika z błędów konstrukcyjnych dawcy Tilliga czyli BR218, loka bez czyszczenia nie przejeździ jednego pełnego dnia na imprezie.
      Ja się cieszę że ten model niskobudżetowy wyszedł za 160 euro, włoży się do niego trochę pracy i będzie przyzwoity. Wiadomo piękny jak w H0 to on nie będzie. To taki kompromis. Napęd był stworzony do innej loki prawdopodobnie do 163 która się tez ukazała.
      Na początku temat wyglądu Rumunów wzbudzał duże emocje, a dziś się przyzwyczailiśmy.
      Każdy podejmie decyzję czy sobie ją kupi czy tez nie.

      Adrian
      TT SILESIA
      Awatar użytkownika
      lycanananas
      Posty: 32
      Rejestracja: 02 gru 2023, 16:33
      Lokalizacja: Warszawa
      Kontakt:

      Re: EU07, MTB

      Post autor: lycanananas »

      Fotki z Lipska no wyglądają już lepiej. Jednak nadal mam poczucie, że to zabawka, a nie model.
      Awatar użytkownika
      Adamczewski
      Posty: 584
      Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
      Lokalizacja: Pomorskie/UK
      Kontakt:

      Re: EU07, MTB

      Post autor: Adamczewski »

      Jedno co trzeba przyznać, to że reflektory w końcu wyglądają dużo lepiej niż np. w EP05 i SU45.
      cichonęk
      Posty: 512
      Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
      Lokalizacja: Łódź
      Kontakt:

      Re: EU07, MTB

      Post autor: cichonęk »

      Warto zajrzeć na Ilostan Pojazdów Trakcyjnych - są zdjęcia obydwu numerów - 054 i 170. Można porównać oryginały z modelami ale tylko posiadając dokładne zdjęcia tych ostatnich z obydwu stron. Każda strona w oryginale 4E ma inne długości okien bocznych w kabinie maszynisty i zaokrąglone bądź prostokątne okna w drzwiach. Nie znam się na wersjach budy 4E ale takie są spostrzeżenia na pierwszy rzut oka.
      Awatar użytkownika
      wlodar
      Posty: 1265
      Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
      Lokalizacja: Łódź
      Kontakt:

      Re: EU07, MTB

      Post autor: wlodar »

      Przepraszam za posta obok posta, ale wydaje mi się że EU07 na tych zdjęciach z Lipska wyglądają znacznie lepiej niż na tych pierwszych. Myślę, że na makiecie ze składem może wyglądać całkiem fajnie.
      Ciekaw jestem jak często MTB stronę aktualizuje. O EU07 nie ma ani słowa (a podobno reklama jest dźwignią handlu), natomiast na dawcę napędu dla SM31 (T669) czekam od ponad miesiąca mimo, że od dłuższego czasu świeci na zielono. :evil:
      Awatar użytkownika
      wlodar
      Posty: 1265
      Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
      Lokalizacja: Łódź
      Kontakt:

      Re: EU07, MTB

      Post autor: wlodar »

      Jest lustrzanym odbiciem, bo sam znalazłem w sieci zdjęcie modelu Piko pod w miarę podobnym kątem i użyłem funkcji "przerzuć w pionie" żeby pokazać, że niby model tej samej lokomotywy, a wygląda diametralnie inaczej.
      Mój post dotyczył czoła modelu (kątów, obłości, krzywizn), a nie bocznych detali.
      Awatar użytkownika
      przemcol
      Posty: 441
      Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
      Lokalizacja: Łódź
      Kontakt:

      Re: EU07, MTB

      Post autor: przemcol »

      wlodar pisze: 03 paź 2025, 08:30 Wracając jeszcze do EU07: porównanie czoła MTB TT i PIKO H0. ....ale kształt okien, ...
      Zdjęcie modelu piko jest "lustrzanym odbiciem" i wprowadza w błąd. Wystarczy popatrzeć na oznakowanie lokomotywy.
      Patrząc na lokomotywę z boku lewe okno jest małe a prawe większe. Nie twierdzę, że MTB zrobiło to dobrze.
      Załączniki
      Zdjęcie pokazujące różnie w oknach.
      Zdjęcie pokazujące różnie w oknach.
      Marecki
      Posty: 17
      Rejestracja: 26 kwie 2021, 11:27
      Lokalizacja: Olbrachtów
      Kontakt:

      Re: EU07, MTB

      Post autor: Marecki »

      EU07 były dzisiaj dostępne w Lipsku. W załączniku znajdziecie zrobione tam fotki.
      Rewizje:
      04.08.85 ta na pierwszym planie
      22.10.76 ta na drugim
      Załączniki
      1.jpg
      2.jpg
      3.jpg
      4.jpg
      Awatar użytkownika
      wlodar
      Posty: 1265
      Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
      Lokalizacja: Łódź
      Kontakt:

      Re: EU07, MTB

      Post autor: wlodar »

      A to dziwne, ja mam zarówno EU05, jak i EP05 od lat i jeszcze od około roku 141 (CD) i wszystkie trzy jeżdżą bezawaryjnie (bez zacięć, bez wykolejeń, bez gubienia składu). Ja myślę, że spartaczenie wymodelowania czoła wynika właśnie ze spartaczenia (przy okazji, ciekawe ile słowo "spartaczenie" ma wspólnego ze starożytną Spartą :lol: ), a nie z dostosowania do napędu. Albo mieli kiepską dokumentację, albo kiepskiego modelera 3D (szukałem słowa pochodnego od modelowania 3D, ale lepszego nie znalazłem. Grafik zdecydowanie brzmi zbyt artystycznie :lol: ), albo uznali że jak wyszło, tak wyszło, Polacy w TT nie mają specjalnego wyboru (manufaktury siłą rzeczy robią niewielkie serie, a duże firmy ograniczają się głównie do przemalowanek. O ofercie takiej jak mają hazerowcy od Piko na razie możemy pomarzyć), więc i tak kupią. Przecież nawet jeśli miało to być dostosowanie do napędu EP05, to nadal można było kąty / obłości czół, kształt okien zrobić dobrze. W końcu mogli skorzystać z wieloletnich doświadczeń BTTB w tej dziedzinie (no dobra, Ludmiła na podwoziu NOHABA to było przegięcie, ale już BR118 na podwoziu BR221 wyglądała całkiem zgrabnie choć była o centymetr za krótka). Sądzę, że gdyby wtopy nie było widać gołym okiem, to większość z nas nie sprawdziłaby czy model rzeczywiście ma prawidłową długość.
      Nadal myślę, że model mimo wszystko się sprzeda o ile rzeczywiście trafi na rynek, a nie pozostanie modelem zapowiadanym.
      Awatar użytkownika
      Adamczewski
      Posty: 584
      Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
      Lokalizacja: Pomorskie/UK
      Kontakt:

      Re: EU07, MTB

      Post autor: Adamczewski »

      cichonęk pisze: 03 paź 2025, 16:44 Wyraźnie widać, że część przednia do drzwi jest skrócona, czyli dostosowana do jakiego istniejącego podwozia, może EU05?
      To może być słuszny trop - EU05 i EU07 są dość zbliżone wymiarami (przy czym w naszej skali Czesiek powinien być o prawie 2mm dłuższy). Jednak blok podwozia rozciąga się praktycznie na całą długość lokomotywy, a na jego płaskich czołach mamy jeszcze płytki z oświetleniem. Dlatego miejsca na prawidłowe wymodelowanie czół siódemki mogło tutaj nie być za wiele.
      Untitled.jpg
      Nie zmienia to faktu, że siódemka nie przypomina oryginału, a jeśli faktycznie użyto w niej tego samego podwozia co w Cześku, to tym bardziej wiadomo, czego się spodziewać. Ja swojej EP05 w dalszym ciągu nie byłem w stanie doprowadzić do momentu, gdy wykona przynajmniej kilka kółek w obu kierunkach, bez wykolejenia się na pierwszym na łuku czy rozjeździe.
      Awatar użytkownika
      wlodar
      Posty: 1265
      Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
      Lokalizacja: Łódź
      Kontakt:

      Re: EU07, MTB

      Post autor: wlodar »

      lycanananas pisze: 03 paź 2025, 18:46Nie mniej mam nadzieję, że poprawia ten model...
      Myślę, że nie poprawią. Czy poprawili którykolwiek (może poza malowaniem (vide pierwsze groszkowe rumuny))? Sądzę, że tak już zostanie, więc niechaj pocałują mnie tamże.
      Awatar użytkownika
      lycanananas
      Posty: 32
      Rejestracja: 02 gru 2023, 16:33
      Lokalizacja: Warszawa
      Kontakt:

      Re: EU07, MTB

      Post autor: lycanananas »

      Jako przedstawiciel młodego pokolenia powiem tak

      XD

      Nie mniej mam nadzieję, że poprawia ten model.. Wygląda jak zrobiony na bazie jakiegoś innego odlewu.. Jakby starą formę chcieli użyć. Jednak cieszy sytuacja w której można kupić model w sklepie i nim pojeździć. Zaczyna się od takiego modelu, a kończy na ręcznie robionych :)
      Awatar użytkownika
      NemoTT
      Posty: 465
      Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
      Lokalizacja: Opole
      Kontakt:

      Re: EU07, MTB

      Post autor: NemoTT »

      Siódemka MTB to, to, to się nadaje do prasy!
      WTF, naprawdę to był taki problem dopracować okna?! Lenistwo i amatorka. Wielkie rozczarowanie...
      cichonęk
      Posty: 512
      Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
      Lokalizacja: Łódź
      Kontakt:

      Re: EU07, MTB

      Post autor: cichonęk »

      Wyraźnie widać, że część przednia do drzwi jest skrócona, czyli dostosowana do jakiego istniejącego podwozia, może EU05?
      ODPOWIEDZ

      Wróć do „Elektryczne”

      Kto jest online

      Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości