Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 454
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Wezmę do Wałbrzycha i zrobię fotki.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10804
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- MonsterSale
- Posty: 711
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Czyli głośnik na wysokości okien kabiny?
-
- Posty: 454
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Ja mam z dźwiękiem. Głośnik w kabinie. Mam go przysłonięty ludzikiem - maszynistą w oknie.
Montował Artur Dębski.
Montował Artur Dębski.
- MonsterSale
- Posty: 711
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Mam inne pytanie: czy komuś udało się zamontować dźwięk do tej lokomotywy? Albo do 04230? Ta ostatnia ma dodatkowo tender (wersja niemiecka) i aż kusi coś tam do niego wsadzić tylko jeśli wierzyć schematowi modelu, łączenie tendra z lokomotywą jest czysto mechaniczne i nie ma styków, żeby pociągnąć głośnik.
- MonsterSale
- Posty: 711
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Nie ma tych części, bo Tillig pisze, że nie da się rozebrać lokomotywy bezpiecznie w taki sposób, żeby nie uszkodzić zbiornika wody i kotła, i w razie naprawy silnika należy odesłać lokomotywę do producentapiotrek092 pisze: ↑13 lis 2017, 11:18 Martwi mnie jedna rzecz ,w ulotce pdf erzatzteile Tkh nie ma silnika i płytki jako części zamiennej![]()

- wicy
- Posty: 1708
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 227
- Rejestracja: 19 gru 2006, 19:35
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Płytkę udało się bezproblemowo wylutować, można się pokusić o zamontowanie dekodera o wymiarach 10 mm x 15 mm lub pominąć ten krok i zostawić w analogu. Tylko sam dekoder nie może mieć więcej niż 2,5 mm grubości, jest taki dostępny na rynku ?, nie musi mieć wyszukanych funkcji, tylko te podstawowe ( Przód - Tył światła, silnik) to by wystarczyło, no chyba że jeszcze możliwość jazdy w analogu jak w oryginale ?
A co do wymontowanej płytki, to niestety jest zwarcie na wejściu zasilania płytki, jutro wstawię rozpiskę z wyjściami i opisem może kiedyś się przyda, co do samych elementów to niestety nie do odczytania i chyba nie ma sensu się bawić w zgadywanie.
A co do wymontowanej płytki, to niestety jest zwarcie na wejściu zasilania płytki, jutro wstawię rozpiskę z wyjściami i opisem może kiedyś się przyda, co do samych elementów to niestety nie do odczytania i chyba nie ma sensu się bawić w zgadywanie.
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Dzięki za wyjaśnienie!T_Domagalski pisze: ↑17 kwie 2022, 18:08BR89/TKh1 jest tylko w wersji DCC. Ten procek to po prostu dekoder DCC. Spalony element wygląda trochę jak jakiś tranzystor mocy. Jeśli on się usmażył, to pewnie też wyjście ze scalaka jest uwalone...Wojtek_Kraków pisze: ↑17 kwie 2022, 09:58Swoją drogą zastanawiam się czemu tak mocno ta płytka została skomplikowana.
Jakie dodatkowe funkcje miała lokomotywa dzięki temu prockowi?![]()
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 06 kwie 2011, 17:25
- Lokalizacja: Bergstadt Tarnowitz
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Za instrukcją https://as.rumia.edu.pl/tt/kat/karty/T04240.pdf:
Str1. "Model został przez producenta wyposażony w dekoder do systemów DCC i MM. Do eksploatacji należy używać konwencjonalnych regulatorów jazdy prądu stałego (napięcie znamionowe do 12 V) oraz (błąd tłumaczenia, powinno być lub) odpowiedniego systemu cyfrowego (napięcia stałe 14 ... 16V)."
Str2. "Z tym dekoderem model można również wykorzystywać na instalacjach analogowych z transformatorem prądu stałego i napięciem roboczym do 12 V (wartość znamionowa) oraz TFi (nr art. 08131) z regulacją szerokości impulsu."
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2057
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
BR89/TKh1 jest tylko w wersji DCC. Ten procek to po prostu dekoder DCC. Spalony element wygląda trochę jak jakiś tranzystor mocy. Jeśli on się usmażył, to pewnie też wyjście ze scalaka jest uwalone...Wojtek_Kraków pisze: ↑17 kwie 2022, 09:58Swoją drogą zastanawiam się czemu tak mocno ta płytka została skomplikowana.
Jakie dodatkowe funkcje miała lokomotywa dzięki temu prockowi?

Najważniejsze, czy ta płytka będąca ramą lokomotywy jest cała. OIDP, na niej są tylko ścieżki do przednich lamp i blaszek odbierających prąd z kół. Gdyby dało się usunąć te pionową płytkę z dekoderem, to resztę możnaby spiąc "na krótko" i zrobić lokomotywę analogową. Ewentualnie dopasować jakiś mały dekoder DCC 6-pin (musiałby leżeć w budce nad silnikiem) i podłączyć go przewodami z odpowiednimi ścieżkami i silnikiem.
-
- Posty: 227
- Rejestracja: 19 gru 2006, 19:35
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Tak Wojtku zdaję sobie sprawę że jest tam jakiś program, tak czy inaczej postaram się rozlutować samą płytkę i tymczasowo uruchomię w analogu a pcb trafi na warsztat, problem w tym że ktoś płytkę skleił z ramą - może tak miało być fabrycznie, tego nie wiem - ale ciężko będzie to rozdzielić bez obawy o zniszczenie któregoś z elementów. Jeśli się uda to wyczyszczę i zobaczymy układ połączeń wtedy będzie więcej danych. A co do pomysłu z płytką to jeśli masz taką możliwość wykonania prototypu to z chęcią dołożę się do wykonania takiego elementu - będzie na przyszłość dla ForumTTWojtek_Kraków pisze: ↑17 kwie 2022, 09:58
Ale jest tam też chyba jakaś kość i z tym możesz mieć problem bo ona pewnie ma jakiś wsad.


-
- Posty: 1614
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Obstawiam, że ten saplony element jest taki sam jak po przeciwnej stronie
Tu trochę widać oznaczenie, które wydaje mi się takie samo.
Te małe czarne to diody zabezpieczające.
Ale jest tam też chyba jakaś kość i z tym możesz mieć problem bo ona pewnie ma jakiś wsad.
Swoją drogą zastanawiam się czemu tak mocno ta płytka została skomplikowana.
Jakie dodatkowe funkcje miała lokomotywa dzięki temu prockowi?
Najprościej będzie zaprojektować płytkę, zlecić wykonanie pcb np w firmie prototypy.com, polutować i cieszyć się lokomotywą w cyfrze.
Tu trochę widać oznaczenie, które wydaje mi się takie samo.
Te małe czarne to diody zabezpieczające.
Ale jest tam też chyba jakaś kość i z tym możesz mieć problem bo ona pewnie ma jakiś wsad.
Swoją drogą zastanawiam się czemu tak mocno ta płytka została skomplikowana.
Jakie dodatkowe funkcje miała lokomotywa dzięki temu prockowi?
Najprościej będzie zaprojektować płytkę, zlecić wykonanie pcb np w firmie prototypy.com, polutować i cieszyć się lokomotywą w cyfrze.
- piottrw
- Posty: 798
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Ta płytka jest przylutowana do ramy, gdzie jest reszta ścieżek do poboru prądu i oświetlenia przedniego.
A zwarcie robi któraś z blaszek zbierających prąd, prawdopodobnie te pod silnikiem - jak dotykają jego korpusu.
A zwarcie robi któraś z blaszek zbierających prąd, prawdopodobnie te pod silnikiem - jak dotykają jego korpusu.
- krzysztof
- Posty: 1740
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
http://www.trainmania.info/br89-tillig.html
dla mnie ta płytka JEST RAMĄ made in China i co do jej ceny... też mam takie przeczucia. tu już ew. tylko życie w analogu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości