Nowe sprzęgi - już są!
Moderator: mod-Tabor
- piottrw
- Posty: 798
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nowe sprzęgi - już są!
Witam
Najgorszą rzeczą w tej chwili jest brak standartowych zamienników(w Krakowie). Kupując kwasiarkę PKP były tylko hamulce do montażu, nie wiem czy u kol. forumowiczów tak samo... Tillig przestał rozpieszczać!. W cysternie DEC dodatkowo był sztywny sprzeg i dwa zamienniki sprzegów na... nie wiem jak one się nazywają.
Na mojej makiecie (maksymalnie ostre łuki i nierówności - rurki) po pierwszym kursie oczywiście się rozczepiły - założyłem pomiedzy cysternę a kwasiarke. Po lekkim ściśnięciu metalowego haka problem z głowy, ale trudniej się rozczepia - wyżej położony dolny uchwyt.
Poza tym sam sprzeg prezentuje się nieźle.
Mam pytanie czy ktoś miał już nowy sprzęg z mocowaniem do starych wagonów, czy ewentualna odległość pomiędzy buforami zmniejszyła się?
Najgorszą rzeczą w tej chwili jest brak standartowych zamienników(w Krakowie). Kupując kwasiarkę PKP były tylko hamulce do montażu, nie wiem czy u kol. forumowiczów tak samo... Tillig przestał rozpieszczać!. W cysternie DEC dodatkowo był sztywny sprzeg i dwa zamienniki sprzegów na... nie wiem jak one się nazywają.
Na mojej makiecie (maksymalnie ostre łuki i nierówności - rurki) po pierwszym kursie oczywiście się rozczepiły - założyłem pomiedzy cysternę a kwasiarke. Po lekkim ściśnięciu metalowego haka problem z głowy, ale trudniej się rozczepia - wyżej położony dolny uchwyt.
Poza tym sam sprzeg prezentuje się nieźle.
Mam pytanie czy ktoś miał już nowy sprzęg z mocowaniem do starych wagonów, czy ewentualna odległość pomiędzy buforami zmniejszyła się?
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10805
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Nowe sprzęgi - już są!
Tak, tu mnie maszpepsigo2pl pisze:wszystko ladnie pieknie, a co w wypadku checi zmiany skladu??

Moje rozumowanie jest oparte na zestawionych składach, których się nie rozpina co chwilka, tylko odstawa do TUBY albo do szuflady pod makietą.
Do ciągłego spinania i rozpinania (przed włożeniem do styropianu i pudełka) najodpowiedniejsze są oba sprzęgi dyskutowane powyżej.

- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Nowe sprzęgi - już są!
Charakterek pisze:Masz rację Artur, te sprzęgi są najfajniejsze, nie wypaczają łączeń pomiędzy wagonami długich składów, ale!
1. Jest upierdliwe robienie składów
2. Przez ciągłe wtykanie gniazda sprzęgów się wyrabiają
3. Jak nieumiejętnie wciśniesz - wyrywasz gniazdo
Reasumując:
Jeszcze się taki sprzęg nie urodził
Co by wszystkim TTtkowiczom dogodził
Taaa... cztery rodzaje do wyboru, i jeszcze grymaszą....

-
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
- Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
- Kontakt:
Re: Nowe sprzęgi - już są!
Marcin pisze:Ja tam zostaję przy tych sprzęgach Tillig art.nr. 08828.
wszystko ładnie pięknie, a co w wypadku chęci zmiany składu??ArturSch pisze:Każdy ma wolny wybór, mój padł na sprzęgi sztywne Tillig art.nr.08827... jako jedyne prawidłowo zachowujące się przy długich składach.
w wypadku Marcina można to zrobić podnosząc wagon do góry, a przy użyciu sprzęgów 08827 już trzeba się troszkę więcej namęczyć.
08827 idealnie nadaje się do składów pasażerskich - pięknie wyglądają wagony razem, a po za tym, tam się dużych i częstych zmian nie robi.
ale tak jak p. Artur napisał - każdy ma wolny wybór.
aczkolwiek komentarze z doświadczeń mile widziane

Ostatnio zmieniony 18 sty 2015, 11:33 przez pepsigo2pl, łącznie zmieniany 1 raz.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Nowe sprzęgi - już są!
Masz rację Artur, te sprzęgi są najfajniejsze, nie wypaczają łączeń pomiędzy wagonami długich składów, ale!
1. Jest upierdliwe robienie składów
2. Przez ciągłe wtykanie gniazda sprzęgów się wyrabiają
3. Jak nieumiejętnie wciśniesz - wyrywasz gniazdo
Reasumując:
Jeszcze się taki sprzęg nie urodził
Co by wszystkim TTtkowiczom dogodził
1. Jest upierdliwe robienie składów
2. Przez ciągłe wtykanie gniazda sprzęgów się wyrabiają
3. Jak nieumiejętnie wciśniesz - wyrywasz gniazdo
Reasumując:
Jeszcze się taki sprzęg nie urodził
Co by wszystkim TTtkowiczom dogodził
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10805
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Nowe sprzęgi - już są!
Każdy ma wolny wybór, mój padł na sprzęgi sztywne:Marcin pisze:Ja tam zostaję przy tych sprzęgach.

... jako jedyne prawidłowo zachowujące się przy długich składach.

- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Nowe sprzęgi - już są!
Ja odpowiem.
Otóż te z gniazdem NEM robione są wielką serią i trzaskane w ogromnych ilościach. Natomiast pozostałe są działane jakby w mniejszych partiach, a formy kosztują tak samo. To jest według mnie najbardziej prawdopodobna przyczyna tego stanu rzeczy...
Otóż te z gniazdem NEM robione są wielką serią i trzaskane w ogromnych ilościach. Natomiast pozostałe są działane jakby w mniejszych partiach, a formy kosztują tak samo. To jest według mnie najbardziej prawdopodobna przyczyna tego stanu rzeczy...
- oelka
- Moderator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Nowe sprzęgi - już są!
Moim zdaniem i tak mniej mniej niz w przypadku tych pozostalych wyzej wymienionych, bo dla BTTB wypada "tylko" 1,52EUR (5,8PLN) za pare, a nie 2,66EUR (10,15PLN) - 08842, 08846.pepsigo2pl pisze:08848 TT-Kupplung Schlitzaufnahme (E 94, V 36, V 60, BR 81, BR 92, BTTB-Modelle. 50szt.) - 37,91EUR
08842 TT-Kupplung V180 (4-osiowa V180 ,2szt.) - 2,66EUR
08846 TT-Kupplung für Kuppelkasten (E 44, BR 243, BR 119 und BR 01 Tender. 2szt.) - 2,66EUR
chyba juz sa jako dostepne, co prawda w dalszym ciagu sa opisane jako "zarezerwuj" cena dla sprzegow dla wagonow BTTB jest troszke szokujaca za 50szt.
Ciekawe co jest przyczyna, dla ktorej roznica cen miedzy poszczegolnymi odmianami sprzegow, rozniacych sie tylko rodzajem gniazda, wynosi 43%?
Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
-
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
- Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
- Kontakt:
Re: Nowe sprzęgi - już są!
08848 TT-Kupplung Schlitzaufnahme (E 94, V 36, V 60, BR 81, BR 92, BTTB-Modelle. 50szt.) - 37,91EUR
08842 TT-Kupplung V180 (4-osiowa V180 ,2szt.) - 2,66EUR
08846 TT-Kupplung für Kuppelkasten (E 44, BR 243, BR 119 und BR 01 Tender. 2szt.) - 2,66EUR
chyba juz sa jako dostepne, co prawda w dalszym ciagu sa opisane jako "zarezerwuj" cena dla sprzegow dla wagonow BTTB jest troszke szokujaca za 50szt. informacje na ten temat pobralem tutaj.
a ogolnie rzecz biorac, nowe sprzegi sprawdzaja sie wysmienicie - dostalem kilka szt. z nowym taborem prosto od Tilliga
co prawda, u mnie tez bylo testowane raczej na plaskim terenie.
08842 TT-Kupplung V180 (4-osiowa V180 ,2szt.) - 2,66EUR
08846 TT-Kupplung für Kuppelkasten (E 44, BR 243, BR 119 und BR 01 Tender. 2szt.) - 2,66EUR
chyba juz sa jako dostepne, co prawda w dalszym ciagu sa opisane jako "zarezerwuj" cena dla sprzegow dla wagonow BTTB jest troszke szokujaca za 50szt. informacje na ten temat pobralem tutaj.
a ogolnie rzecz biorac, nowe sprzegi sprawdzaja sie wysmienicie - dostalem kilka szt. z nowym taborem prosto od Tilliga

Ostatnio zmieniony 21 gru 2006, 00:00 przez pepsigo2pl, łącznie zmieniany 1 raz.
- Fantomas
- Posty: 705
- Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Nowe sprzęgi - już są!
Czy już są dostępne nowe sprzęgi do BTTB?
- Ciamosław
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:08
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Nowe sprzęgi - już są!
Dostałem je w końcu w swoje ręce. Trochę mnie to zdziwiło że trzeba je samemu zmontować (to aż dwie części
) przetestowałem wagon kieszeniowy i Nohaba Tilliga. No w sumie to jest miodzio bo mam zupełnie płaską makietę, łatwo się sprzęgają i rozsprzęgają, bez problemu ciągnąłem jak i pchałem lokomotywą skład i wszystko w porządku. Z tymi starymi już cholera mnie bierze, kupuje jak najszybciej do każdego możliwego wagonu i lokomotywy jakie posiadam.

- WrzoSS
- Posty: 83
- Rejestracja: 25 cze 2006, 14:01
- Lokalizacja: Z Nienacka
- Kontakt:
Re: Nowe sprzęgi - już są!
...jak powiedział Charakterek, lekki wznos i wagony się odczepiają przy nowych sprzęgach. W moim przypadku stałe sprzęgi są nadal jedynym wyjściem 

-
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
- Kontakt:
Re: Nowe sprzęgi - już są!
Dla mnie osobiście rewelacja! Sprzęganie wagonów przy minimalnej możliwej prędkości stało sie mozliwe, a spiete wagony wyglądają jedwabiście. ewidentnie zaczynam wymienianie starych na te 

- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Nowe sprzęgi - już są!
Nowe sprzęgi są niezłe, pod warunkiem posiadania absolutnie płaskiej makiety. Delikatne wzniesienie i już zaczynają się hece. Zatem tort - tak. Piętrowy tort - nie!
Ostatnio zmieniony 27 lis 2006, 17:10 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: bankier i 3 gości