Też o tym myślę ale to jest kwestia doboru żywicy. Być może będzie to z metalu a być może z żywicy ABS.
EU07 UMF 303E
Moderator: mod-Tabor
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Być może warto też rozważyć odlewany SHP (tak żeby go nie odłamać za szybko). Generalnie super robota, powinieneś startować w konkursie na model roku w TT ;D
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Trudno polemizować z takimi wnioskami.T_Domagalski pisze: ↑04 kwie 2024, 19:38Ja tylko zwrócę uwagę na relatywnie duże kąty pracy przegubów Cardana (ok. 15 stopni), i to nawet w ustawieniu wózka na wprost: download/file.php?id=25854&mode=view
Przegub Cardana ma to do siebie, że wraz ze wzrostem tego kąta maleje przenoszony moment obrotowy, a za to rośnie nierównomierność prędkości obrotowej (szarpanie).
Może dałoby się obniżyć silnik choćby o 0,5mm, żeby zminimalizować ten kąt przy jeździe na wprost?
Kąt 15st to raczej duża przesada. Przypominam, że walki w przykładni Cardana nie muszą być umieszczone na przeciwko. Dodatkowo te Tilliga charakteryzja się dużymi luzami.
Testy jazdy pokażą prawdę. Najwyżej trzeba będzie zagłębić łoże silnika oraz zrobić wcięcia w ramię na kola zamachowe. Moim zdanie nie jest to konieczne. Nie mniej jednak jest taka możliwość.
Bardziej reprezentatywne jest zdjęcie boczne.
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Podkład to podstawa. Niekiedy pokryje połowę cech charakterystycznych druku3D.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2066
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Ja tylko zwrócę uwagę na relatywnie duże kąty pracy przegubów Cardana (ok. 15 stopni), i to nawet w ustawieniu wózka na wprost: download/file.php?id=25854&mode=view
Przegub Cardana ma to do siebie, że wraz ze wzrostem tego kąta maleje przenoszony moment obrotowy, a za to rośnie nierównomierność prędkości obrotowej (szarpanie).
Może dałoby się obniżyć silnik choćby o 0,5mm, żeby zminimalizować ten kąt przy jeździe na wprost?
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2024, 19:44 przez T_Domagalski, łącznie zmieniany 2 razy.
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Nie jestem jakimś specjalnym fachowcem w obrabianiu wydruków, jednak lepiej już na samym początku psiknąć go podkładem.
Raz , że zobaczymy więcej, dwa to trudniej coś uszkodzić przy szlifowaniu.
Raz , że zobaczymy więcej, dwa to trudniej coś uszkodzić przy szlifowaniu.
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Mam nadzieję, że to uspokoi kolegów że nie będzie jakiejś lipy na dole budy.
Obróbka zajęła dosłownie 2min .
Zrobiłem to między tymi kratkami aby było widać gdzie się kończy obróbka. Dalej widać falowanie itd a w miejscu obróbki jest idealna prosta linia. Zaokrąglenie na dole to żaden problem. Dosłownie delikatne dotknięcie papierem 3000.
Obróbka zajęła dosłownie 2min .
Zrobiłem to między tymi kratkami aby było widać gdzie się kończy obróbka. Dalej widać falowanie itd a w miejscu obróbki jest idealna prosta linia. Zaokrąglenie na dole to żaden problem. Dosłownie delikatne dotknięcie papierem 3000.
Ranger pisze: ↑04 kwie 2024, 19:05A kto powiedział, ze nie będzie wzmocnień? Od początku piszę, że będzie do niej dokręcany balast wycięty wodą z płaskownika mosiężnego. Zostawiam to jednak na koniec z racji, że muszę mieć pewność, że rama jest już ostateczna.
Jest jeszcze nie obrobiona. Tak jak odciąłem podpory tak została. Nie chcę obrabiać dołu bez potrzeby. Jakby okazało się, że w budzie są konieczne poprawki to szkoda pracy.
Specjalnie dla was koledzy obrobię dosłownie trzy centymatry dołu i wstawię zdjęcie.
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
A kto powiedział, ze nie będzie wzmocnień? Od początku piszę, że będzie do niej dokręcany balast wycięty wodą z płaskownika mosiężnego. Zostawiam to jednak na koniec z racji, że muszę mieć pewność, że rama jest już ostateczna.
Jest jeszcze nie obrobiona. Tak jak odciąłem podpory tak została. Nie chcę obrabiać dołu bez potrzeby. Jakby okazało się, że w budzie są konieczne poprawki to szkoda pracy.
Specjalnie dla was koledzy obrobię dosłownie trzy centymatry dołu i wstawię zdjęcie.
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Właśnie też to zauważyłem przy różnych wydrukach u różnych wykonawców. Ta krawędź "od podstawki" jest pofalowana. Pół biedy jak to prosta krawędź, a w EU07 jest zdaje się lekko zaokrąglona
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Aha no i ta spodnia krawędź budy faluje, może warto tam dołożyć trochę materiału, żeby było co szlifować?
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Oszklenie super, detale na dachu też bardzo fajne. Troszkę jednak niepokoi mnie rama, na niej jednak jest oparty spory ciężar, a jest dość płaska bez wzmocnień. Nie zamieni się w banana z czasem? Może lepiej ramę wyfrezować w metalu?
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Jednak największy hit to oszklenie. Nie będziemy go odlewać. Będzie frezowane CNC z plexi.
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Dach zaczyna się wyposażać w detale. Jest tego sporo ale coś na początek.
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Nawiązując do powyższego posta mamy już trzecią wersję ramy, mam nadzieję, że tym razem ostateczną.
Jak widać w końcu wszystko się ładnie zlicowało. Mam na myśli wysokość bady nad wózkami oraz skrzyniami na boku.
Spasowanie ramy względem budy jest na zamki, to też jest ok.
Uprzedzając pytania, rama była wydrukowana na warstwie 100 mikronów na szybko aby zobaczyć czy pasuje. Stąd prążki.
Seryjne będą już bez prążków.
Jak widać w końcu wszystko się ładnie zlicowało. Mam na myśli wysokość bady nad wózkami oraz skrzyniami na boku.
Spasowanie ramy względem budy jest na zamki, to też jest ok.
Uprzedzając pytania, rama była wydrukowana na warstwie 100 mikronów na szybko aby zobaczyć czy pasuje. Stąd prążki.
Seryjne będą już bez prążków.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość