Napędy czeskiej firmy MTB

Czyszczenie, konserwacja, naprawy, budowa itd

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

zibi33
Posty: 230
Rejestracja: 19 gru 2006, 19:35
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: Napędy czeskiej firmy MTB

Post autor: zibi33 »

Nie posiadam tych mechanizmów więc nie wiem co i jak, ale mam pytanie co do przekaźnika zaznaczonego jako F1 i F2, z opisu wynika że jest to sposób na odcinanie napięcia po przełączeniu na zadaną pozycję, czy nie można tych styków wykorzystać do powiadomień lub sterowania innymi urządzeniami ?
Może ma ktoś schemat zastosowania F1 i F2 ?
Zapytam też inaczej, czy przekaźnik przełącza się dopiero po dojściu silniczka do zadanej pozycji czy w trakcie a może zaraz po rozpoczęciu ruchu...
Awatar użytkownika
trainbrains
Posty: 12
Rejestracja: 06 cze 2021, 20:18
Kontakt:

Re: Napędy czeskiej firmy MTB

Post autor: trainbrains »

Też polecam. Podrzucam też jeden ze sposobów na podłączenie napędu tak, aby uzyskać informację zwrotną o ułożeniu zwrotnic na pulpit:
Obrazek Obrazek

:arrow: trainbrains.eu.
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2502
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Napędy czeskiej firmy MTB

Post autor: womo »

Mam je pod semaforami ramiennymi . Bardzo fajnie pracują.
Marsal
Posty: 158
Rejestracja: 20 wrz 2007, 13:05
Lokalizacja: Gdynia / Rumia
Kontakt:

Re: Napędy czeskiej firmy MTB

Post autor: Marsal »

To jest właśnie jedna z zalet napędów MTB. Są ciche, słychać pracę silniczka, a nie strzał, jak w przypadku Conradów. Przełączanie jest na tyle wolne, że można obserwować pracę rozjazdu. Naprawdę wyższa kultura pracy tego mechanizmu.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1281
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Napędy czeskiej firmy MTB

Post autor: wlodar »

Używacie tych napędów? Jak z ich kulturą pracy? Mam na myśli "cichość" działania oraz "powolność i majestatyczność" ruchu. Czy nie strzelają i nie hałasują jak np. Conrady?
Fajne i przydatne zestawienie.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10977
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Napędy czeskiej firmy MTB

Post autor: ArturSchŁ »

W jednym miejscu, o chyba obecnie najpopularniejszych napędach rozjazdów.

MP1:
Napęd MP1
Napęd MP1
Schemat połączeń
Schemat połączeń
MP1-setup_CZ_EN_DE.pdf
Instrukcja do MP1
(92.31 KiB) Pobrany 99 razy
Napęd podstawowy:
- zaciski silnika Com (wspólny), Poz1, Poz2,
- 1 komplet zacisków wyjściowych F1, F2 i wspólny.
Wysokość obudowy napędu to ok 17 mm.

--------------------------------------------------------------------------------

MP5:
Napęd MP5
Napęd MP5
Schemat połączeń
Schemat połączeń
MP5-instrukceCZ_V1.pdf
Instrukcja do MP5
(107.73 KiB) Pobrany 85 razy

Napęd rozszerzony:
- 2 sposoby sterowania, pierwszy analogicznie jak MP1, drugi dwoma przewodami poprzez podanie napięcia o przeciwnych polaryzacjach,
- 2 komplety zacisków wyjściowych Aux1 i Aux2, każdy analogiczny jak w MP1.
Wysokość obudowy napędu to ok 20 mm.

--------------------------------------------------------------------------------

MP6:
Napęd MP6
Napęd MP6
Schemat połączeń
Schemat połączeń

Napęd impulsowy, sterowany impulsami o długości min 40ms.
Elektronika napędu zapewnia osiągnięcie pozycji końcowej nawet po zaniku impulsu sterującego
Rozumiem, że wymaga cały czas zasilania, niezależnie od impulsów sterujących. W niższych modelach silnik jest zasilany impulsem sterującym, aż do momentu osiągnięcia żądanej pozycji gdy następuje przerwanie zasilania silnika (w tą stronę).

--------------------------------------------------------------------------------

MP10:
Napęd MP10
Napęd MP10
Schemat połączeń
Schemat połączeń
MP10-instrukceCZ_web1.pdf
Instrukcja do MP10
(71.5 KiB) Pobrany 82 razy

Podłączenie napędu MP10 jest uniwersalne – trójprzewodowe (jak elektromagnesy) lub dwuprzewodowe (zasilanie napięciem o przeciwnych polaryzacjach), dzięki czemu oryginalne typy można łatwo wymienić bez zmiany instalacji elektrycznej toru.
--------------------------------------------------------------------------------

:arrow: Strona MTB o napędach
:arrow: Regulacja napędu MP1 od MTB
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tory, rozjazdy, sieć trak., sygnalizacja itp”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości