Nie posiadam tych mechanizmów więc nie wiem co i jak, ale mam pytanie co do przekaźnika zaznaczonego jako F1 i F2, z opisu wynika że jest to sposób na odcinanie napięcia po przełączeniu na zadaną pozycję, czy nie można tych styków wykorzystać do powiadomień lub sterowania innymi urządzeniami ?
Może ma ktoś schemat zastosowania F1 i F2 ?
Zapytam też inaczej, czy przekaźnik przełącza się dopiero po dojściu silniczka do zadanej pozycji czy w trakcie a może zaraz po rozpoczęciu ruchu...
Napędy czeskiej firmy MTB
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
-
zibi33
- Posty: 230
- Rejestracja: 19 gru 2006, 19:35
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
- trainbrains
- Posty: 12
- Rejestracja: 06 cze 2021, 20:18
- Kontakt:
Re: Napędy czeskiej firmy MTB
Też polecam. Podrzucam też jeden ze sposobów na podłączenie napędu tak, aby uzyskać informację zwrotną o ułożeniu zwrotnic na pulpit:

trainbrains.eu.
- womo
- Posty: 2502
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Napędy czeskiej firmy MTB
Mam je pod semaforami ramiennymi . Bardzo fajnie pracują.
-
Marsal
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 13:05
- Lokalizacja: Gdynia / Rumia
- Kontakt:
Re: Napędy czeskiej firmy MTB
To jest właśnie jedna z zalet napędów MTB. Są ciche, słychać pracę silniczka, a nie strzał, jak w przypadku Conradów. Przełączanie jest na tyle wolne, że można obserwować pracę rozjazdu. Naprawdę wyższa kultura pracy tego mechanizmu.
- wlodar
- Posty: 1281
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Napędy czeskiej firmy MTB
Używacie tych napędów? Jak z ich kulturą pracy? Mam na myśli "cichość" działania oraz "powolność i majestatyczność" ruchu. Czy nie strzelają i nie hałasują jak np. Conrady?
Fajne i przydatne zestawienie.
Fajne i przydatne zestawienie.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10977
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Napędy czeskiej firmy MTB
W jednym miejscu, o chyba obecnie najpopularniejszych napędach rozjazdów.
MP1:
Napęd podstawowy:
- zaciski silnika Com (wspólny), Poz1, Poz2,
- 1 komplet zacisków wyjściowych F1, F2 i wspólny.
Wysokość obudowy napędu to ok 17 mm.
--------------------------------------------------------------------------------
MP5:
Napęd rozszerzony:
- 2 sposoby sterowania, pierwszy analogicznie jak MP1, drugi dwoma przewodami poprzez podanie napięcia o przeciwnych polaryzacjach,
- 2 komplety zacisków wyjściowych Aux1 i Aux2, każdy analogiczny jak w MP1.
Wysokość obudowy napędu to ok 20 mm.
--------------------------------------------------------------------------------
MP6:
Napęd impulsowy, sterowany impulsami o długości min 40ms.
Elektronika napędu zapewnia osiągnięcie pozycji końcowej nawet po zaniku impulsu sterującego
Rozumiem, że wymaga cały czas zasilania, niezależnie od impulsów sterujących. W niższych modelach silnik jest zasilany impulsem sterującym, aż do momentu osiągnięcia żądanej pozycji gdy następuje przerwanie zasilania silnika (w tą stronę).
--------------------------------------------------------------------------------
MP10:
Podłączenie napędu MP10 jest uniwersalne – trójprzewodowe (jak elektromagnesy) lub dwuprzewodowe (zasilanie napięciem o przeciwnych polaryzacjach), dzięki czemu oryginalne typy można łatwo wymienić bez zmiany instalacji elektrycznej toru.
--------------------------------------------------------------------------------
Strona MTB o napędach
Regulacja napędu MP1 od MTB
MP1:
Napęd podstawowy:
- zaciski silnika Com (wspólny), Poz1, Poz2,
- 1 komplet zacisków wyjściowych F1, F2 i wspólny.
Wysokość obudowy napędu to ok 17 mm.
--------------------------------------------------------------------------------
MP5:
Napęd rozszerzony:
- 2 sposoby sterowania, pierwszy analogicznie jak MP1, drugi dwoma przewodami poprzez podanie napięcia o przeciwnych polaryzacjach,
- 2 komplety zacisków wyjściowych Aux1 i Aux2, każdy analogiczny jak w MP1.
Wysokość obudowy napędu to ok 20 mm.
--------------------------------------------------------------------------------
MP6:
Napęd impulsowy, sterowany impulsami o długości min 40ms.
Elektronika napędu zapewnia osiągnięcie pozycji końcowej nawet po zaniku impulsu sterującego
Rozumiem, że wymaga cały czas zasilania, niezależnie od impulsów sterujących. W niższych modelach silnik jest zasilany impulsem sterującym, aż do momentu osiągnięcia żądanej pozycji gdy następuje przerwanie zasilania silnika (w tą stronę).
--------------------------------------------------------------------------------
MP10:
Podłączenie napędu MP10 jest uniwersalne – trójprzewodowe (jak elektromagnesy) lub dwuprzewodowe (zasilanie napięciem o przeciwnych polaryzacjach), dzięki czemu oryginalne typy można łatwo wymienić bez zmiany instalacji elektrycznej toru.
--------------------------------------------------------------------------------
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości