Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Czyszczenie, konserwacja, naprawy, budowa itd

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10356
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: ArturSchŁ »

Tak : 83432 i 83433 (w 2019).
To kolejny wypusk.

Nowa, lepsza jest także ulotka (PDF).
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1710
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: wicy »

ArturSchŁ pisze: 03 cze 2024, 11:57 Tillig wypuścił rozjazdy EW1 z polaryzacją krzyżownicy:
Wypuścił.... tyle, że z 5 lat temu :lol:
-----------------------
Pozdrawiam, Witek
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1013
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: wlodar »

Właśnie!
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1910
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: T_Domagalski »

ArturSchŁ pisze: 03 cze 2024, 11:57 Tillig wypuścił rozjazdy EW1 z polaryzacją krzyżownicy
Usprawnianie łuczywa.... :lol:
Zamiast tego zrobiliby porządny 12-stopniowy rozjazd krzyżowy do kompletu z EW3... :roll:
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10356
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: ArturSchŁ »

Tillig wypuścił rozjazdy EW1 z polaryzacją krzyżownicy:

Przechwytywanie.jpg
Zmontowane:
:arrow: 83328, 83329

Kit:
:arrow: 83434, 83435

Instrukcja zmontowania : 83434/5
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2403
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: womo »

Dawno temu to wtryskiwacze do tego były najlepsze :lol: Ale tak dawno temu to było, że może już nie prawda :P
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2328
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: Borczy »

BarTTek pisze: 04 maja 2023, 10:00 W moich EW1 nity bardzo delikatnie rozwiercałem i równie delikatnie rozklepywalem. Większość żyje i ma się dobrze. Polecam także przeszlifować iglice, aby ładnie przytulały się do szyn. Dzięki temu tabor nie podskakuje i pewniej wjeżdża na rozjazd
Chyba metoda z delikatnym rozwierceniem będzie bardziej humanitarna ;). Element na którym przesuwa się iglica magicznie się rozmnożył po uderzeniu młotkiem :cry:
BarTTek
Posty: 813
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: BarTTek »

W moich EW1 nity bardzo delikatnie rozwiercałem i równie delikatnie rozklepywalem. Większość żyje i ma się dobrze. Polecam także przeszlifować iglice, aby ładnie przytulały się do szyn. Dzięki temu tabor nie podskakuje i pewniej wjeżdża na rozjazd
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2328
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: Borczy »

Dzięki Arturze za "dyplomatyczną" instrukcję :mrgreen: . Klepię mały torcik do jazd testowych, nic na międzynarodowe zloty :P
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10356
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: ArturSchŁ »

EW1 są dostarczane jako gotowe, a podczas pobytu w Sebnitz zobaczyliśmy jak były RĘCZNIE rozklepywane.
Jeśli dostarczony rozjazd wykazuje symptomy wadliwego wykonania, to można próbować naprawić sytuację samemu.
Nity są rozklepywane małym młoteczkiem bardzo delikatnymi uderzeniami.

Można spróbować je rozklepać używając narzędzia do rozcięcia główki nitu na 4 części (np. dwukrotne nacięcie płaskim śrubokrętem).

Generalnie odradzamy użycie EW1 z powodu ich geometrii (pomijając względy modelarskie, część składów na nich wypada, zarówno lokomotywy jak i wagony).
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2328
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: Borczy »

Pytanie, czy nity w iglicy EW1 trzeba rozklepać? Pierwsza próba nie wyszła pomyślnie dla elementu z tworzywa :evil:
Ma ktoś inny pomysł na mniej inwazyjną metodę?
Awatar użytkownika
LemingAnadyrski
Posty: 144
Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: LemingAnadyrski »

ArturSchŁ pisze:Zamiast tych badziewskich blaszek, polutuj kabelki. Do iglic też.
Ś[s]w[/s]nięta prawda. Powiem tak: miałem do testów tor złożony z 1,2 m fleksa + EW1 + 1 m fleksa, zasilanie podpięte na jednym końcu. Pierowtnie jak do EW1 założyłem blaszki, to co czulsze lokomotywy lubiły delikatnie zwalniać w drugiej części fleksa (analog, zasilanie przez regulowany stabilizator napięcia ze sporym kondensatorem na wejściu). Długo mi nie zajęło by stwierdzić, że nawet na takiej prowizorce do testów luty muszą być. I kropka.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10356
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: ArturSchŁ »

Zamiast tych badziewskich blaszek, polutuj kabelki. Do iglic też.
Awatar użytkownika
Pędrak
Posty: 113
Rejestracja: 09 sty 2011, 07:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: Pędrak »

Łodzianin łodzianinowi bratem... :mrgreen:
Podziękowanie wysłane ;)
kolejkowicz
Posty: 262
Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: kolejkowicz »

W miejsca zaznaczone na czerwono. Wkładasz od spodu i nasuwasz szyny. Gdyby co pisz na pw.
Załączniki
zwrotnica.jpg
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tory, rozjazdy, sieć trak., sygnalizacja itp”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości