Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
- womo
- Posty: 2400
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Dawno temu to wtryskiwacze do tego były najlepsze Ale tak dawno temu to było, że może już nie prawda
- Borczy
- Posty: 2326
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Chyba metoda z delikatnym rozwierceniem będzie bardziej humanitarna . Element na którym przesuwa się iglica magicznie się rozmnożył po uderzeniu młotkiem
-
- Posty: 812
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
W moich EW1 nity bardzo delikatnie rozwiercałem i równie delikatnie rozklepywalem. Większość żyje i ma się dobrze. Polecam także przeszlifować iglice, aby ładnie przytulały się do szyn. Dzięki temu tabor nie podskakuje i pewniej wjeżdża na rozjazd
- Borczy
- Posty: 2326
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Dzięki Arturze za "dyplomatyczną" instrukcję . Klepię mały torcik do jazd testowych, nic na międzynarodowe zloty
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10340
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
EW1 są dostarczane jako gotowe, a podczas pobytu w Sebnitz zobaczyliśmy jak były RĘCZNIE rozklepywane.
Jeśli dostarczony rozjazd wykazuje symptomy wadliwego wykonania, to można próbować naprawić sytuację samemu.
Nity są rozklepywane małym młoteczkiem bardzo delikatnymi uderzeniami.
Można spróbować je rozklepać używając narzędzia do rozcięcia główki nitu na 4 części (np. dwukrotne nacięcie płaskim śrubokrętem).
Generalnie odradzamy użycie EW1 z powodu ich geometrii (pomijając względy modelarskie, część składów na nich wypada, zarówno lokomotywy jak i wagony).
Jeśli dostarczony rozjazd wykazuje symptomy wadliwego wykonania, to można próbować naprawić sytuację samemu.
Nity są rozklepywane małym młoteczkiem bardzo delikatnymi uderzeniami.
Można spróbować je rozklepać używając narzędzia do rozcięcia główki nitu na 4 części (np. dwukrotne nacięcie płaskim śrubokrętem).
Generalnie odradzamy użycie EW1 z powodu ich geometrii (pomijając względy modelarskie, część składów na nich wypada, zarówno lokomotywy jak i wagony).
- Borczy
- Posty: 2326
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Pytanie, czy nity w iglicy EW1 trzeba rozklepać? Pierwsza próba nie wyszła pomyślnie dla elementu z tworzywa
Ma ktoś inny pomysł na mniej inwazyjną metodę?
Ma ktoś inny pomysł na mniej inwazyjną metodę?
- LemingAnadyrski
- Posty: 142
- Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
- Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Ś[s]w[/s]nięta prawda. Powiem tak: miałem do testów tor złożony z 1,2 m fleksa + EW1 + 1 m fleksa, zasilanie podpięte na jednym końcu. Pierowtnie jak do EW1 założyłem blaszki, to co czulsze lokomotywy lubiły delikatnie zwalniać w drugiej części fleksa (analog, zasilanie przez regulowany stabilizator napięcia ze sporym kondensatorem na wejściu). Długo mi nie zajęło by stwierdzić, że nawet na takiej prowizorce do testów luty muszą być. I kropka.ArturSchŁ pisze:Zamiast tych badziewskich blaszek, polutuj kabelki. Do iglic też.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10340
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Zamiast tych badziewskich blaszek, polutuj kabelki. Do iglic też.
- Pędrak
- Posty: 113
- Rejestracja: 09 sty 2011, 07:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Łodzianin łodzianinowi bratem...
Podziękowanie wysłane
Podziękowanie wysłane
-
- Posty: 262
- Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
W miejsca zaznaczone na czerwono. Wkładasz od spodu i nasuwasz szyny. Gdyby co pisz na pw.
- Pędrak
- Posty: 113
- Rejestracja: 09 sty 2011, 07:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Bracia, TeTetkowicze
Prośba moja jest związana z poniższym zdjęciem.
Jest to zwrotnica EW 1 (Tillig 83431).
Gdzie mam zamontować blaszki widniejące powyżej zwrotnicy?
Temat prześledziłem, odpowiedni akapit znalazłem jednak nie poszerzyło to mojego stanu wiedzy w temacie
Poproszę o zdjęcie poglądowe jeśli łaska
Prośba moja jest związana z poniższym zdjęciem.
Jest to zwrotnica EW 1 (Tillig 83431).
Gdzie mam zamontować blaszki widniejące powyżej zwrotnicy?
Temat prześledziłem, odpowiedni akapit znalazłem jednak nie poszerzyło to mojego stanu wiedzy w temacie
Poproszę o zdjęcie poglądowe jeśli łaska
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 10 wrz 2009, 14:43
- Lokalizacja: Poznań, Środa Wlkp.
- Kontakt:
Zrób to sam
Googlając po sieci znalazłem coś takiego:
http://www.ttnut.com/tillig-turnout-kit ... t1643.html
może komuś się przyda
http://www.ttnut.com/tillig-turnout-kit ... t1643.html
może komuś się przyda
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Akurat co do tego kleju to chyba nie kleiłem lepszym tego typu. Fallerskie EXPERTY jakoś mi nie podeszły.
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Za dużo oparów Contacty Revella Po przyklejeniu detali do lokomotywy gadam jak: http://www.youtube.com/watch?v=iAod_yKQdPg
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2013, 17:36 przez Furia, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Zaraz wam pały wjada na chate ja bedziecie ten temat wałkować
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości