DCC w BR01 i V36

Prąd i elektronika na makiecie

Moderator: mod-Elektryka i DCC

Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: DCC w BR01 i V36

Post autor: gbbsoft »

pepsigo2pl pisze:ale perfekcyjna jazda powinna byc glownym zalozeniem dla kazdego producenta
Tylko, czy sprawdziłeś wszystkie możliwe ustawienia dekodera? Zauważ, że jak w CV50 wpiszesz 4 lub 5, to możesz precyzyjniej zmieniać ustawiania poprzez CV113 i CV114. Masz z 2*65536 możliwości... :lol: nim wydasz istateczny werdykt.
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: DCC w BR01 i V36

Post autor: pepsigo2pl »

Panie Piotrze, ja wcale nie twierdze ze ktos mowil ze Lenz najlepszy. ale tak jak sie czyta nasze forum, to albo sa to dekodery Lenz'a, Martineza i nic innego nie zauwazylem - moze zle szukalem i stad sie wziela sugestia o kupowaniu Lenz'a bo najwiecej o tym sie wszedzie pisze.

a z zalozeniami jak najbardziej sie zgadzam, kazdy ma inne wymagania i zalozenia, ale perfekcyjna jazda powinna byc glownym zalozeniem dla kazdego producenta - bo coz mi po lokomotywie najpiekniejszej z dekoderem firmy X stojacej czy ledwo jezdzacej.
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: DCC w BR01 i V36

Post autor: pepsigo2pl »

foto ucyfrowionej BR01 - zaznaczam, ze swiatla sa zostawione po staremu, prace w dalszym ciagu trwaja w zwiazku z powyzszym zalaczone zdjecia nie sa efektem koncowym a tylko wersja pogladowa.

BR01_DCC_widok z boku
BR01_DCC_widok z gory
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: DCC w BR01 i V36

Post autor: gbbsoft »

pepsigo2pl pisze:czyzby czas zmienic firme zaopatrujaca nas w dekodery??
A czy ktos mówił, że należy wyłacznie kupować dekodery Lenz'a?

Od razu powiem, że także nie istnieje pojęcie "najlepszej firmy". Może istnieje pojęcie "najlepszej firmy" przy danych założeniach, ale co człowiek, to inne założenia...

PS. TH jest też dystrybutorem VM - o ile mnie pamięć nie myli... :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 14 gru 2006, 14:24 przez gbbsoft, łącznie zmieniany 1 raz.
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: DCC w BR01 i V36

Post autor: pepsigo2pl »

Panie Piotrze, mam jeszcze jedno pytanie - z pewnoscia nie ostatnie :D - jak na razie eksperymentujemy na powrot z V36. zmienilismy dekoder z LenzGOLD'a na Viessmann'a. i co zauwazylismy, ze dekoder Viessmann lepiej steruje silnikiem - dekoder jest mocniejszy jesli chodzi o wydajnosc pradowa, moze to miec wplyw na prace silnika przy silnych magnesach i pokonywaniu niedosonalosci zebatek Tilligowskich :)

zeby uzyskac efekt plynnej pracy w V36 uzbrojonej w LenzGOLD - jak pisalem/pytalem wczesniej trzeba bylo zmieniac nastawy w CV co i tak nie dalo pelnej perfekcji (w dalszym ciagu byly drobne skoki). po podlaczeniu standardowo ustawionego dekodera Viessmannowskiego - lokomotywa chodzi prawie tak plynnie jak V60?? czyzby czas zmienic firme zaopatrujaca nas w dekodery??

P.S. w miedzy czasie moj Tato przelutowal dekoder Viessmann'a z V36 do BR01 i problemy zniknely. BR01 plynie po torach.

WNIOSEK: zmiana dekoderow na Viessmann'a. Koniec Lenzow!! !!
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: DCC w BR01 i V36

Post autor: gbbsoft »

Masz rację... Opierałem sie na tłumaczeniu Blue i widzę, że w tabelce CV jest chyba błąd... Blue: czy zgadzasz się ze mną?

W oryginalnej instrukcji rzeczywiście EMF jest na bicie 5(6)... :lol: http://www.lenz.com/manuals/decoders/gold-jst.pdf
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: DCC w BR01 i V36

Post autor: pepsigo2pl »

gbbsoft pisze:
pepsigo2pl pisze:opcja EMF to bit 6(5) co wg przelicznika na wartosc to chyba 32 wg informacji tutaj.
Tak i nie.
Opcja EMF to bit 7(6), a więc 64... :mrgreen:
hmm... i tu czegos nie rozumiem. w instrukcji oryginalnej do GOLDA
bit 6(5) EMF switch inactive/active
bit 8(7) control switched on/off

gdzie w tlumaczeniu BLUE
bit 6(5) odciecie EMF przy wiekszych predkosciach wyl/wl
bit 8(7) EMF wyl/wl

gdzie w angielskim tlumaczeniu bit 8(7) nie ma to z nazwy nic wspolnego z EMF. czyzby byla to jedna z tych rzeczy, ktora jest inaczej opisana a inaczej funckjonuje?
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: DCC w BR01 i V36

Post autor: gbbsoft »

pepsigo2pl pisze:Panie Piotrze, jest Pan Gwiazda!!
Etam... Po prostu czytam te instrukcje po kilka razy w tygodniu... A i tak ciągle coś mnie zaskakuje... 8)
pepsigo2pl pisze:opcja EMF to bit 6(5) co wg przelicznika na wartosc to chyba 32 wg informacji tutaj.
Tak i nie.
Opcja EMF to bit 7(6), a więc 64... :mrgreen:
pepsigo2pl pisze:(nie oznacza to konca dla ewentualnej pomocy)
Pewnie... :D
Ostatnio zmieniony 14 gru 2006, 09:47 przez gbbsoft, łącznie zmieniany 1 raz.
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: DCC w BR01 i V36

Post autor: pepsigo2pl »

Panie Piotrze, jest Pan Gwiazda!! wybor rodzaju silnika w instrukcji jest tak maly, ze przeoczylismy go z Ojcem w pozycji CV50 :oops: opcja EMF to bit 6(5) co wg przelicznika na wartosc to chyba 32 wg informacji tutaj. to nie jest istotne - V36 dziala jak zloto. wartosc CV50 ustawiona na 1. to teraz czas na BR01, miemy nadzieje, ze bedzie to podobna sprawa.

za pomoc dziekuje i przyznaje "pomocna dlon", jeszcze raz dziekuje (nie oznacza to konca dla ewentualnej pomocy)
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: DCC w BR01 i V36

Post autor: gbbsoft »

No to jeszcze zostało ci się pobawić CV50 wpisując wartości od 0 do 5
Dodatkowo możesz dodać do wartości jeszcze 128 (czyli np po prostu wpisac 128), co spowoduje zmniejszenie PWM z 23kHz do 19Hz
Dodatkowo możesz dodać do wartości jeszcze 64, co spowoduje wyłaczenie EMF (czyli kompensacji obciążenia).

(zacznij może od końca doświadczenia...)
Ostatnio zmieniony 13 gru 2006, 23:34 przez gbbsoft, łącznie zmieniany 1 raz.
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: DCC w BR01 i V36

Post autor: pepsigo2pl »

Kochani Forumowicze... to wszystko troszke nie na temat /bez urazy/ mialo byc o problemie z digitalizacja lokow a zaczynamy dyskutowac o jakosci BTTB i Tilliga.

a w dalszym ciagu nie wiem co robic - z wyjatkiem sugestii forumowicza
Karol pisze:silnik w 01 na za silne magnesy i nawet w analogu przy niskich predkosciach potrafi szarpać i moja rzeczywiscie tak miała, dopiero jak wymieniłem magnesy z silnika ze starszej wersji szarpanie ustało.
gdzie u mnie przy analogu lok chodzil jak zloto ?? zreszte obydwie chodzily gladko PRZED wlozeniem dekoderow - zmiana wartosci CV9 tez na niewiele sie zdala :(
Awatar użytkownika
Karol
Moderator
Posty: 594
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Grybów / Limanowa
Kontakt:

Re: DCC w BR01 i V36

Post autor: Karol »

no słucha :D
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10873
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: DCC w BR01 i V36

Post autor: ArturSchŁ »

pepsigo2pl pisze: i co Kochani Forumowicze powiecie na cos takiego??
Dokładnie tak mówiłem, gdy pierwszą BTTB zdygitalizowałem (BR 92) !! Ale czy starego ktoś słucha ??
:mrgreen:
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: DCC w BR01 i V36

Post autor: pepsigo2pl »

nie uwierzycie, stara DR107 pamietajaca jeszcze lepsze czasy, chodzi lepiej niz V36 czy BR01 - i co Kochani Forumowicze powiecie na cos takiego??

i tu pojawia sie pytanie - czy kupowac nowy tabor i go digitalizowac czy cieszyc sie starym digitalizowanym?? ale to nie jest tematem na ten watek.
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: DCC w BR01 i V36

Post autor: pepsigo2pl »

tez tak mi sie wydawalo tez problem tkwi w silniku. na przykladzie BR86, V36, BR01 wszystkie te loki maja taki sam silnik. gdzie BR86 ma dekoder Kuehn'a i chodzi jak marzenie mimo tego ze jest to stara lokomotywa, a ani V36 ani BR01 nie da sie porownac do starej BR86 mimo ze maja dekodery LenzGOLD. mamy jeszcze dekoder Viessmanna ktory sprawdzimy w V36.

jezeli jest to sprawa silnika - to jest to troche paranoja - bo przeciez obydwie loczki sa prawie "dziewicami" :/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i DCC”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości