Zapowiedzi/Nowości 2022

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Zablokowany
Rudd
Posty: 17
Rejestracja: 13 maja 2021, 22:39
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: Rudd »

Na forach angielskich zrobiło się dość duże poruszenie, oraz bardzo pozytywny odzew ze strony modelarzy. Wielu już zapowiada przejście ze skali N właśnie na TT. Co do samej skali będzie to „nasze” 1:120 było to wspomniane w jednym z filmów firmy PECO. Jak i tłumaczą że wracają do tej skali gdyż obecna technologia pozwaliła na zmniejszenie wielu elementów (w tym silników / napędów) i jest w końcu możliwość swobodnego tworzenia ich „wąskich” lokomotyw.
W tym samym dniu druga angielska firma ogłosiła wejście w ta skale i planują wyprodukowanie między innymi lokomotywy Class 66.
Dużo osób liczy na to że firma Hornby też w niedalekiej przyszłości do nich dołączy. Zobaczymy.

Za pare dni planowana jest spora wystawa modelarzy kolejowych w Anglii i będzie w niej brać udział paru modelarzy tworzących w skali TT.

Reasumując angielscy modelarze są bardzo pozytywnie nastawieni po tym co ogłosiły te dwie firmy.

Pozdrawiam
R
Awatar użytkownika
Adamczewski
Posty: 568
Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
Lokalizacja: Pomorskie/UK
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: Adamczewski »

T_Domagalski pisze: 08 cze 2022, 09:15 W każdym razie taka jedna jaskółka w postaci szyn PECO raczej nie wywróci całego rynku TT w Polsce. ;)
W Polsce pewnie nie, ale ciekawe czy w ogóle Wielka Brytania pokocha TT na nowo. Z tego co widzę, jest to dość specyficzny rynek, bazujący raczej na skali 00, jest też trochę H0 i N. A domy małe i ciasne… Pewnie jednym z powodów jest tabor charakterystyczny dla wyspy, nic znanego w Europie chyba tutaj nie jeździ (No dobra, Class 66 ale to brytyjska konstrukcja), nie licząc składów Pendolino. Co ciekawe, jest tu jeden oficjalny dystrybutor Tilliga, ale ceny ma z kosmosu i oczywiście 90% rzeczy niedostępnych. I jeszcze jedna ciekawostka - skala TT może też w UK oznaczać 1:100.
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2500
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: womo »

Na ich code 60 z Z które mam do TTe niektóre wagony BTTB "buja" a na tiligu jeżdżą prosto. Nowy tabor ładnie się toczy :D
Tak samo będzie przy TT, koła do wymiany w staruszkach i będzie super.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2066
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: T_Domagalski »

Century pisze: 06 cze 2022, 18:05Chodziło mi o normę sTTandard.
OIDP, do torów CODE 55 wskazane są już tylko koła z profilem RP25. Dlatego sTTandard wymaga min. CODE 70, aby po makiecie mógł swobodnie poruszać się także tabor z klasycznymi kołami. Nie zawsze istnieje możliwość wymiany kół na RP25, szczególnie w lokomotywach.

Choć akurat w przypadku torów PECO może istnieć wyjątek. Jest szansa, że ze względu na brak imitacji mocowania szyn, pojadą po nich także koła o klasycznym profilu. Ale trzeba by to sprawdzić. W każdym razie taka jedna jaskółka w postaci szyn PECO raczej nie wywróci całego rynku TT w Polsce. ;)
adrian pander
Posty: 454
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: adrian pander »

Towar ma być dostępny od sierpnia br.
Century
Posty: 192
Rejestracja: 27 lut 2016, 08:32
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: Century »

ArturSchŁ pisze: 06 cze 2022, 15:04
Century pisze: 06 cze 2022, 13:10... norma przewiduje minimum C70 (1,8 mm).
Która, ...NEM ?
Chodziło mi o normę sTTandard.
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1703
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: Misiek »

Wąski pisze: 06 cze 2022, 09:50 I można zrobić bez kłopotliwej polaryzacji
Jeśli zrobią je tak jak odpowiedniki w N, to potrzebna jest zmiana polaryzacji. Mowa oczywiście o wykończonym i pomalowanym "torowisku". Te nie pomalowane też nie zawsze łapie napięcie na iglicy, mimo dociskających sprężynek.

No dobra, testem będzie przejazd SF, KOFa czy T334 :D
ArturSchŁ pisze: 06 cze 2022, 10:34
Wąski pisze: 06 cze 2022, 09:50Ciekawe jak będzie z ceną.
Wojtek_Kraków pisze: 06 cze 2022, 09:52Ciekawe jak cenowo będzie się to kształtować względem Tilliga.
... :shock:
wystarczy popatrzeć na podanej przez Kolejka stronie:
Plus opłaty za zakup poza UE :D
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2214
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: oelka »

Century pisze: 06 cze 2022, 13:10 Czy zastosowane szyny C55 (1,4 mm) nie będą za niskie - tabor nie będzie na nich podskakiwał - norma przewiduje minimum C70 (1,8 mm).
NEM 120 dopuszcza stosowanie szyn C55 w TT na liniach magistralnych i lokalnych we wcześniejszych epokach niż obecna (i może poprzednia) oraz na TTm/TTe bez ograniczeń.
C70 (i C83) są według tej normy przeznaczone dla współczesnych linii magistralnych.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10836
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: ArturSchŁ »

Century pisze: 06 cze 2022, 13:10... norma przewiduje minimum C70 (1,8 mm).
Która, ...NEM ?
Century
Posty: 192
Rejestracja: 27 lut 2016, 08:32
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: Century »

Czy zastosowane szyny C55 (1,4 mm) nie będą za niskie - tabor nie będzie na nich podskakiwał - norma przewiduje minimum C70 (1,8 mm).
Wojtek_Kraków
Posty: 1614
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: Wojtek_Kraków »

ArturSchŁ pisze: 06 cze 2022, 10:34...wystarczy popatrzeć na podanej przez Kolejka stronie
Nie zagłębiałem się temat ale dzięki!
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10836
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: ArturSchŁ »

Wąski pisze: 06 cze 2022, 09:50Ciekawe jak będzie z ceną.
Wojtek_Kraków pisze: 06 cze 2022, 09:52Ciekawe jak cenowo będzie się to kształtować względem Tilliga.
... :shock:
wystarczy popatrzeć na podanej przez Kolejka stronie:
Zrzut ekranu 2022-06-06 103305.jpg
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2214
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: oelka »

Ichu pisze: 06 cze 2022, 09:25 Ciekawe, nie spodziewałem się że akurat na wyspach wyrośnie nowy producent dla TT. Ale dobrze, niech próbują, może przetestuję :)
To już w zasadzie drugi. Pierwszym był Hornby występujący w TT pod marką Arnold.
Wojtek_Kraków pisze: 06 cze 2022, 09:52 A już wróżyli TTce koniec życia;) a tu proszę bardzo. Ciekawe jak cenowo będzie się to kształtować względem Tilliga.
To już wiadomo choć na razie w przypadku torów i rozjazdów.
Tor flex £4.96 czyli, ok. 25,18 zł.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Wojtek_Kraków
Posty: 1614
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: Wojtek_Kraków »

A już wróżyli TTce koniec życia;) a tu proszę bardzo. Ciekawe jak cenowo będzie się to kształtować względem Tilliga.
Awatar użytkownika
Wąski
Posty: 254
Rejestracja: 07 paź 2014, 15:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2022

Post autor: Wąski »

I można zrobić bez kłopotliwej polaryzacji i wygląda całkiem nieźle. Szkoda, że dopiero teraz jak mam zrobione torowisko. Ciekawe jak będzie z ceną.
Zablokowany

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości