Zapowiedzi/Nowości 2022
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 13 maja 2021, 22:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2022
Na forach angielskich zrobiło się dość duże poruszenie, oraz bardzo pozytywny odzew ze strony modelarzy. Wielu już zapowiada przejście ze skali N właśnie na TT. Co do samej skali będzie to „nasze” 1:120 było to wspomniane w jednym z filmów firmy PECO. Jak i tłumaczą że wracają do tej skali gdyż obecna technologia pozwaliła na zmniejszenie wielu elementów (w tym silników / napędów) i jest w końcu możliwość swobodnego tworzenia ich „wąskich” lokomotyw.
W tym samym dniu druga angielska firma ogłosiła wejście w ta skale i planują wyprodukowanie między innymi lokomotywy Class 66.
Dużo osób liczy na to że firma Hornby też w niedalekiej przyszłości do nich dołączy. Zobaczymy.
Za pare dni planowana jest spora wystawa modelarzy kolejowych w Anglii i będzie w niej brać udział paru modelarzy tworzących w skali TT.
Reasumując angielscy modelarze są bardzo pozytywnie nastawieni po tym co ogłosiły te dwie firmy.
Pozdrawiam
R
W tym samym dniu druga angielska firma ogłosiła wejście w ta skale i planują wyprodukowanie między innymi lokomotywy Class 66.
Dużo osób liczy na to że firma Hornby też w niedalekiej przyszłości do nich dołączy. Zobaczymy.
Za pare dni planowana jest spora wystawa modelarzy kolejowych w Anglii i będzie w niej brać udział paru modelarzy tworzących w skali TT.
Reasumując angielscy modelarze są bardzo pozytywnie nastawieni po tym co ogłosiły te dwie firmy.
Pozdrawiam
R
- Adamczewski
- Posty: 568
- Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
- Lokalizacja: Pomorskie/UK
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2022
W Polsce pewnie nie, ale ciekawe czy w ogóle Wielka Brytania pokocha TT na nowo. Z tego co widzę, jest to dość specyficzny rynek, bazujący raczej na skali 00, jest też trochę H0 i N. A domy małe i ciasne… Pewnie jednym z powodów jest tabor charakterystyczny dla wyspy, nic znanego w Europie chyba tutaj nie jeździ (No dobra, Class 66 ale to brytyjska konstrukcja), nie licząc składów Pendolino. Co ciekawe, jest tu jeden oficjalny dystrybutor Tilliga, ale ceny ma z kosmosu i oczywiście 90% rzeczy niedostępnych. I jeszcze jedna ciekawostka - skala TT może też w UK oznaczać 1:100.T_Domagalski pisze: ↑08 cze 2022, 09:15 W każdym razie taka jedna jaskółka w postaci szyn PECO raczej nie wywróci całego rynku TT w Polsce.![]()
- womo
- Posty: 2500
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2022
Na ich code 60 z Z które mam do TTe niektóre wagony BTTB "buja" a na tiligu jeżdżą prosto. Nowy tabor ładnie się toczy 
Tak samo będzie przy TT, koła do wymiany w staruszkach i będzie super.

Tak samo będzie przy TT, koła do wymiany w staruszkach i będzie super.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2066
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2022
OIDP, do torów CODE 55 wskazane są już tylko koła z profilem RP25. Dlatego sTTandard wymaga min. CODE 70, aby po makiecie mógł swobodnie poruszać się także tabor z klasycznymi kołami. Nie zawsze istnieje możliwość wymiany kół na RP25, szczególnie w lokomotywach.
Choć akurat w przypadku torów PECO może istnieć wyjątek. Jest szansa, że ze względu na brak imitacji mocowania szyn, pojadą po nich także koła o klasycznym profilu. Ale trzeba by to sprawdzić. W każdym razie taka jedna jaskółka w postaci szyn PECO raczej nie wywróci całego rynku TT w Polsce.

-
- Posty: 454
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2022
Towar ma być dostępny od sierpnia br.
-
- Posty: 192
- Rejestracja: 27 lut 2016, 08:32
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
- Misiek
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2022
Jeśli zrobią je tak jak odpowiedniki w N, to potrzebna jest zmiana polaryzacji. Mowa oczywiście o wykończonym i pomalowanym "torowisku". Te nie pomalowane też nie zawsze łapie napięcie na iglicy, mimo dociskających sprężynek.
No dobra, testem będzie przejazd SF, KOFa czy T334

Plus opłaty za zakup poza UE

- oelka
- Moderator
- Posty: 2214
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2022
NEM 120 dopuszcza stosowanie szyn C55 w TT na liniach magistralnych i lokalnych we wcześniejszych epokach niż obecna (i może poprzednia) oraz na TTm/TTe bez ograniczeń.
C70 (i C83) są według tej normy przeznaczone dla współczesnych linii magistralnych.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10836
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
-
- Posty: 192
- Rejestracja: 27 lut 2016, 08:32
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2022
Czy zastosowane szyny C55 (1,4 mm) nie będą za niskie - tabor nie będzie na nich podskakiwał - norma przewiduje minimum C70 (1,8 mm).
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10836
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2022
...Wojtek_Kraków pisze: ↑06 cze 2022, 09:52Ciekawe jak cenowo będzie się to kształtować względem Tilliga.

wystarczy popatrzeć na podanej przez Kolejka stronie:
- oelka
- Moderator
- Posty: 2214
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2022
To już w zasadzie drugi. Pierwszym był Hornby występujący w TT pod marką Arnold.
To już wiadomo choć na razie w przypadku torów i rozjazdów.Wojtek_Kraków pisze: ↑06 cze 2022, 09:52 A już wróżyli TTce koniec życia;) a tu proszę bardzo. Ciekawe jak cenowo będzie się to kształtować względem Tilliga.
Tor flex £4.96 czyli, ok. 25,18 zł.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2022
A już wróżyli TTce koniec życia;) a tu proszę bardzo. Ciekawe jak cenowo będzie się to kształtować względem Tilliga.
- Wąski
- Posty: 254
- Rejestracja: 07 paź 2014, 15:32
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2022
I można zrobić bez kłopotliwej polaryzacji i wygląda całkiem nieźle. Szkoda, że dopiero teraz jak mam zrobione torowisko. Ciekawe jak będzie z ceną.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości