Ale chyba nie ma sensu tam zamawiać bo doliczą cło. Lepiej poczekać aż będzie u europejskich dystrybutorów.wlodar pisze:Na stronie Arnolda pojawiły się zdjęcia zapowiadanych BR58 (Ty1). Składów piętrowych niestety już nie ma.
Nowości / Zapowiedzi 2021
Moderator: mod-Tabor
- MonsterSale
- Posty: 711
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
-
- Posty: 220
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
Ruch towarowy wszelkiej maści był ciekawy zwłaszcza w trzeciej i czwartej epoce. Pociągi bocznicowe lub zbiorowe czy zdawki ożywiają makietę. Czynne rampy wyładowcze czy tory do fabryk powodują ciekawe manewry także z parowozem.
- piottrw
- Posty: 800
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
Towarowe wagony mają jeszcze tę zaletę że można je w zasadzie dowolnie mieszać, byleby epoka się zgadzała i kraj normalnotorowy w Europie był, dlatego ja postanowiłem sobie po 20 wagonów mieć z danego zarządu i epoki, to np do takiego PKP z epoki 3 i 4 do 20 szt. dojdzie drugie tyle z DR, DB, coś tam z CSD i już się robi 40 szt., albo odwrotnie do 20 szt. DB z epoki 4 dojdzie drugie tyle DR i PKP, OBB, SNCF. Z osobowymi już tak się dowolnie nie da.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2057
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
OK. Zgadzam się, że wagony towarowe są wykorzystywane mniej intensywnie niż osobowe. Ale z tym "wiecznym staniem" to nie do końca jest tak.

Znowu odwołam się do statystyk UTK. Przykładowo, w 2012r. przewieziono w PL ok. 230 mln ton ładunku oraz ok. 270 mln pasażerów. Przy czym średnia odległość, na jaką przewieziono 1 tonę ładunku wynosiła ponad 200 km, podczas gdy ruch pasażerski generowały głównie koleje aglomeracyjne i dojazdowe (1 - 100 km). Przewozy dalekobieżne wypadają na tym polu baaaardzo słabiutko - ich udział to niecałe 15%.
Porównując tonokilometry i pasażerokilometry (czyli faktyczny, "żywy" ruch na torach) wychodzi więc, że ruch towarowy jest mimo wszystko co najmniej tak samo intensywny jak osobowy.

Brawo Ty!

To niestety prawda. A nawet jak znajdzie się coś pasującego (np. węglarka Es, odpowiednik polskiej 9W), to Tillig od wielu lat tłucze modele z tymi samymi numerami inwentarzowymi. Więc nawet jeśli ktoś by chciał, to bez umiejętności malowania i kalkowania nie skompletuje sobie sensownego składu towarowego.

- Misiek
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
4,28% osobowych w stosunku do towarowych, może być?T_Domagalski pisze: ↑26 wrz 2021, 22:00Nie znam nikogo, kto by miał w swojej kolekcji modeli zachowaną taką proporcję.

- piottrw
- Posty: 800
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
Może dlatego tak jest, że wagony osobowe jeżdzą, a towarowe wiecznie stoją.
Średnie opóźnienia pasażerskich to coś 21 min, towarowych 600 min.
Dlatego jak już towarowy pojedzie to święto jest
Poza tym np w epoce 4 właściwie brak seryjnych wagonów towarowych od takiego tilliga.
Moje proporcje w kolekcji to 37 % osobowych 63 % towarowych i na jedną lokomotywę przypada 2,5 wagonu.
Średnie opóźnienia pasażerskich to coś 21 min, towarowych 600 min.
Dlatego jak już towarowy pojedzie to święto jest

Poza tym np w epoce 4 właściwie brak seryjnych wagonów towarowych od takiego tilliga.
Moje proporcje w kolekcji to 37 % osobowych 63 % towarowych i na jedną lokomotywę przypada 2,5 wagonu.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2057
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
Podaż podąża za popytem.

Tymczasem rzeczywistość jest zaskakująco inna! Przykładowo, zgodnie z danymi UTK, po polskich torach jeździło w 2010r. ok. 2,5 tyś. wagonów osobowych (wyłączając EZT). Natomiast wagonów towarowych było... Uwaga! ponad 100 tysięcy, czyli 40 razy więcej niż osobowych. I to pomimo recesji, która po 2000r. dotknęła głownie przewozy towarowe. Nie znam nikogo, kto by miał w swojej kolekcji modeli zachowaną taką proporcję.

Jedyne wytłumaczenie tego stanu rzeczy, jakie udało mi się wymyślić, jest to, że większość ludzi pamięta lub ogląda kolej wyłącznie z perspektywy peronu stacji pasażerskiej, i stąd pewnie takie wybiórcze podejście do taboru.
Problem w tym, że te konstrukcje pasujące na ostoję 76mm (rozstęp osi w oryginale: 4,5m) to były albo konstrukcje przedwojenne, albo ich "odświeżone" wersje budowane zaraz po wojnie. Wagony o takich parametrach już w latach 60-tych ub.w. były przestarzałe technologicznie i sukcesywnie wycofywane. Dlatego przeciętny użytkownik tego forum - po pierwsze - zwyczajnie nie będzie tych wagonów kojarzył (no chyba, że z czarno-białych fotek w dziale "Historia"...

-
- Posty: 360
- Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
Czyli będzie szansa na tani, wiernie odwzorowany i dobrze wykonany model od UMF ? Woooooow 

- Misiek
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
Uwierz mi nie wszyscyAK pisze: ↑25 wrz 2021, 18:38 Zabawne, że wszyscy usilnie próbują dłubać lokomotywy (za absurdalną kasę) ewentualnie wagony osobowe (z masakrycznym wykonaniem) zamiast zabrać się za najprostsze 2-osiowe wagony towarowe. Jak dobrze poszukać to jest co najmniej kilka typów które pasowałyby na ostoję 76 mm czyli dawca Tillig, wydruk 3D budy wpasowany w dawcę, kalkomania, instrukcja i zestaw gotów![]()
- Ranger
- Posty: 3931
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
To może ja wydam jakiś model bez napędu 
Niektórzy z forum będą mieć używanie
Niektórzy z forum będą mieć używanie
- Borczy
- Posty: 2385
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 360
- Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
Zabawne, że wszyscy usilnie próbują dłubać lokomotywy (za absurdalną kasę) ewentualnie wagony osobowe (z masakrycznym wykonaniem) zamiast zabrać się za najprostsze 2-osiowe wagony towarowe. Jak dobrze poszukać to jest co najmniej kilka typów które pasowałyby na ostoję 76 mm czyli dawca Tillig, wydruk 3D budy wpasowany w dawcę, kalkomania, instrukcja i zestaw gotów 

- Ranger
- Posty: 3931
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
A to bardzo ciekawie... 

- Tomasz
- Posty: 208
- Rejestracja: 23 gru 2019, 11:08
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
Modelen poinformował o możliwości zamawiania kitów SM03 za 249zł.
Zapytałem producenta o pasującego dawcę ale okazuje się, że tego jeszcze nie opracowali.
Mają to dokończyć.
https://www.facebook.com/ModelenPL/
Zapytałem producenta o pasującego dawcę ale okazuje się, że tego jeszcze nie opracowali.
Mają to dokończyć.
https://www.facebook.com/ModelenPL/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości