BR86/TKt3 28, Tillig

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jacula
Posty: 541
Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: Jacula »

Zmierzyłem prąd motoru. Wyjęty z lokomotywy przy 11,5V miał ok 400 mA. Rozebrałem go na atomy i wyczyściłem porządnie wszystkie elementy. Po złożeniu i lekkim nasmarowaniu prąd przy wyjętym silniku przy 11,5V - ok 160 mA. Przedtem po 1,5 minuty był taki gorący, że nie dało się go utrzymać w palcach. Po czyszczeniu jest akceptowalnie ciepły po 10 minutach.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 11052
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

Typowy prąd silnika to max ok. 350 mA.
Jeśli dochodzi do 0,8 - 1 A lub więcej, to masz problem ze silnikiem.
:|
Awatar użytkownika
Jacula
Posty: 541
Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: Jacula »

Koledzy,
mam problem z Tkt3 Tilliga. Podczas jazdy bardzo mocno grzeje się motor. Rozebrałem lokomotywę na atomy, wyczyściłem wszystko, nasmarowałem. Po złożeniu w analogu jedzie ok, ale motor dalej mocno grzeje, w DCC szarpie mimo różnych ustawień dekodera (Kuehn N25 i Zimo MX 617n). Dekoder Kuehna w końcu wysiadł - prawdopodobnie z tej przyczyny...
Czy prąd silnika jest za duży? Tam jest motor Mashimy, prawdopodobnie 1020...
Miał ktoś podobne doświadczenia? Czego to może być kwestia?

Pozdrawiam,
J
piotrek092
Posty: 946
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: piotrek092 »

Zrob test na torach ,lub bez rolek podlaczajac same kable do kol i , sie okaze ,.Kiedyś te loki mialy 4 osie napedowe z zebatkami podobnie jak Tr6 ,teraz tylko 2 i 3 a 1 i 4 oś tak sie pajtala bo nie ma zebatek a wiazary ciagna .obym sie mylił. Mialem te loki na warsztacie dokladalem kola z zebatkami i przestaly wezykowac .

Added in 1 minute 26 seconds:
Tylko po wymianie trzeba zgrac z wiazarami .
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 844
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: piottrw »

A na normalnych torach też tak się buja.
Może to wina tych rolek, osie mają duży luz boczny.
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1711
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: wicy »

Czy takie zamiatanie to objaw skrzywionej którejś osi?
[bbvideo=560,315]https://youtu.be/PvhFvyBnQAA[/bbvideo]
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 844
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: piottrw »

Chyba od kolegi bikera wezmę.
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 892
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: tydzial »

To zamów i zobaczymy czy dostaniesz samą płytkę czy w komplecie z pytką z gniazdem z zberakami z kół .
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 844
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: piottrw »

Dzięki.
Awatar użytkownika
biker
Posty: 412
Rejestracja: 18 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: biker »

Piotrze nie szukaj zaślepki, mam zbędną
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 844
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: piottrw »

Dzięki, jeszcze raz.
Awatar użytkownika
michuchu
Posty: 324
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: michuchu »

piottrw pisze:Pobawię się zatem w ustawieniach. na razie podłączyłem i pościłem czy działa. Faktycznie tak jest że rusza powoli. Muszę to ogarnąć
Na tym filmiku (na początku) widać jak lokomotywa z DCC ma ustawione powolne ruszanie (podobnie jak w twoim modelu) i jak się zachowuje na analogowej makiecie. Po zapaleniu sygnału zezwalającego na jazdę następuje włączenie zasilania do odcinka izolowanego, potem zapala się oświetlenie lokomotywy, a dopiero potem rusza. Inne lokomotywy, w których wartość CV3 mam ustawioną na mniejszą wartość, ruszają od razu i nie ma tego efektu zwłoki.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 844
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: piottrw »

O dziękuje za informację. Pobawię się zatem w ustawieniach. na razie podłączyłem i pościłem czy działa. Faktycznie tak jest że rusza powoli. Muszę to ogarnąć.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
michuchu
Posty: 324
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: michuchu »

piottrw pisze:Zakupiłem zestaw cyfrowy z TKt3 i mam pytanie czy jest dostępna analogowa zaślepka do gniazda jak na zdjęciu. W cyfrze jeździ pięknie, ale na razie zostaję przy analogu tak jak mam zaprogramowaną jazdę na makiecie, dopóki nie dorobię się większej ilości dekoderów. Jazda z dekoderem cyfrowym w analogu jest trochę dziwna (trzeba z sekundę, czekać na rozruch lokomotywy) jestem przyzwyczajony do natychmiastowej reakcji zasilacz - lokomotywa.
Wg mnie zakup zaślepki analogowej nie jest potrzebny. Jest jeszcze takie rozwiązanie, że możesz zmienić w dekoderze wartość CV3, które odpowiada za ruszanie lokomotywy. Na pewno można tak ustawić, że reakcja na zasilacz analogowy będzie natychmiastowa. Teraz zapewne masz takie ustawienie, które zwiększa realizm ruszania lokomotywy - czyli z pewnym opóźnieniem.
Pozdrawiam
piotrek092
Posty: 946
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: piotrek092 »

Jak nie ,jak tak MMS Sebnitz-erzatzteile nr katalogowy 396131. Sprawdż w ofercie modelmanii lub zamów u makieciarza,ew dział giełda ,może ktoś się chce pozbyć .
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości