SU46 produkcji MTB

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Wojtek_Kraków
Posty: 1614
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Wojtek_Kraków »

Ja co prawda mam dekoder DH i żeby świeciło jak należy musiałem ustawić :
- wyłączyć SUSI CV 49 ma wartość 131 należy wyłączyć bit 7 czyli wpisać wartość 3
- następnie należy ustawić wyjścia Aux8 i Aux9 CV154 i CV158 ( dla których przycisków funkcyjnych mają być aktywowane)
- CV 185 i 186 wartość 12
jak dobrze pamiętam to warunkiem jest załączenie świateł.
Grzegorz66
Posty: 85
Rejestracja: 06 lip 2007, 18:36
Lokalizacja: Pleszew
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Grzegorz66 »

Cześć,
Może ktoś poradzi.
Założyłem dekoder dźwięku do mojej SU46 MTB (ZIMO MS480P16).
Pięknie jeździ, efekty dźwiękowe super, oświetlenie, w tym kabiny - działa.
Poza jednym wyjątkiem - nie świeci górny reflektor.
Czy ktoś ma jakiś pomysł? ("jumper" przerwałem, cv124 ustawiłem na wartość 128, F5 włącza oświetlenie w kabinie, ale tylko wówczas, gdy są włączone reflektory (nie wiem, czy tak powinno być), F6 włącza światła długie, gdy włączam światła postojowe F18 mogę włączyć oświetlenie obydwu kabin - a górny reflektor nic :(
Pozdrawiam
Grzegorz
cichonęk
Posty: 505
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: cichonęk »

Podważyć - odciągnąć na zewnątrz
Najger
Posty: 12
Rejestracja: 19 kwie 2017, 16:58
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Najger »

Czy ktoś mógłby wyjaśnić jak zdjąć osłonę wózków. W instrukcji są zaznaczone zapadki wózka, ale należy w tych miejscach podważyć czy docisnąć?
cichonęk
Posty: 505
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: cichonęk »

Cieszę się, że się przydało :) i również pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Leszek tt
Posty: 102
Rejestracja: 10 paź 2007, 21:39
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Leszek tt »

cichonęk pisze: 15 gru 2019, 18:16Zajrzałem do przekładni w wózkach a tam różnokolorowe trybiki: żółte, różowe, czerwone, białe - z tym że w każdym wózku ułożone w innej konstelacji. Przyjąłem układ z jednego wózka za wzór i poprzestawiałem w drugim. Po kilku próbach, przekładkach między wózkami uzyskałem w miarę spokojną jazdę modelu w obydwu kierunkach.
Podziękowania dla kolegi za to info. Zaoszczędziło mi to dużo pracy i czasu .

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1228
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: wlodar »

Dotarła (ep. IV). Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne (pamiętając oczywiście, że to MTB, nie EAOS), malowanie co najmniej przyzwoite (mam nadzieję, że to stały trend, a nie wypadek przy pracy), jeździ dość głośno, trochę wolno (analog), ale płynnie. Ogólnie jestem zadowolony. Chciałem natomiast wymienić sprzęgi na Tilligowe, bo moim zdaniem lepiej trzymają niż te oryginalne od MTB i okazuje się, że się nie da. Tzn. da się, ale dół zgarniacza podbija do góry ruchomy element zapadkowy i sprzęg od strony lokomotywy nie trzyma. Bez podcięcia zgarniacza sprzęgi nie pasują (myślę, że te od Kuehna też nie, ale tego nie sprawdzałem). Sprzęgi od MTB tylko przypominają te od Tilliga, ale są jednak trochę inne, bardziej toporne. Nie jest to jednak trudne do poprawienia, więc ogólnie jestem zadowolony (jak na razie). :)
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 654
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: aviaTTor »

Przydałby się nowy nr,albo żółte czoła:)
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2385
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Borczy »

Jest znowu dostępna u Petra z IV epoki.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2066
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: T_Domagalski »

Misiek pisze:MOROP porównuje epoki z kilku innych krajów i każdy ma po swojemu.
Niby każdy kraj ma nieco inaczej określone daty, ale jednak podstawowe, "epokowe" wydarzenia są zachowane. Np. koniec wojny (początek III ep.), wprowadzenie ujednoliconych oznaczeń UIC (początek IV ep.). Różnice wynikają z różnych przesunięć czasowych. Przykładowo, te oznaczenia UIC początkujące ep. IV w Polsce wprowadzono w 1968/69r., a w Niemczech parę lat wcześniej.
Chyba najbardziej "płynna" jest data początku epoki V. Transformacje gospodarcze dotyczyły głównie państw bloku wschodniego. Poza tym nie następowały one nagle, lecz były mocno rozciągnięte w czasie. Stąd data 1989 jest moim zdaniem mocno umowna.
Za to co do początku epoki VI nikt nie powinien mieć wątpliwości - wiele norm MOROP przyjęło już jako początek ep. VI wprowadzenie numeracji EVN i nowych przepisów interoperacyjności. Przepisy te odcisnęły swe piętno na każdym wagonie i lokomotywie - nawet tych historycznych (vide - Parowozownia Wolsztyn). :>
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1703
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Misiek »

terefere.
MOROP porównuje epoki z kilku innych krajów i każdy ma po swojemu.
A nawet jeśli MOROP wymyślają Niemcy, to sami się pogubili z ogólnym układem epok, w porównaniu do swoich własnych NEM825_DE :D
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1228
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: wlodar »

ArturSchŁ pisze:... Tadziu sobie jaja robi z epok modelarskich ...
Myślalem, że to na poważnie :mrgreen:
Awatar użytkownika
Domiss
Posty: 507
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
Lokalizacja: Świebodzice
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Domiss »

tydzial pisze:definicja epoki encyklopedia
1. «okres stanowiący jeden z etapów dziejowych»
2. «okres zapoczątkowany jakimś ważnym wydarzeniem»
3. «moment stanowiący punkt odniesienia w rachubie czasu lub w opisie liczbowym zjawiska astronomicznego»
4. «odcinek czasu w dziejach Ziemi, będący częścią okresu geologicznego»
Epoki pierwsza, druga i trzecia się zgadzają. Czwartej jednak właściwie nie będzie (będzie szczątkowa). Kolejną będzie epoka numer 23, czyli... hybrydy, lub inaczej lokomotywy dwusystemowe (https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 78302.html lub https://spidersweb.pl/2017/09/pesa-loko ... edowa.html ).
Co jednak te wpisy robią w wątku o SU46 to ja nie wiem... :D.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10841
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: ArturSchŁ »

wlodar pisze:Bzdura !!
Łomatko!!! :shock:
Włodar,
przecież wiadomo, że Tadziu sobie jaja robi z epok modelarskich ...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1228
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: wlodar »

Łomatko!!! :shock:
Takie nazewnictwo przyjęto i takie funkcjonuje. Szczerze zadroszczę osobom, które nie mają w życiu większych problemów. Też bym tak chciał. :roll:
Komu się nie podoba określenie "epoka" może sobie nazywać to czasokresem, periodem, przedziałem czasowym, czy co tam sobie wymyśli, może też w ogóle tego podziału nie uznawać. Nie zmienia to faktu, że dla ułatwienia zbierania i użytkowania modeli historię kolejnictwa podzielono na przedziały czasowe, które słusznie czy nie słusznie nazwano epokami. Określenie krótkie, proste, łatwe do zapamiętania i dobre jak każde inne.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość