Reklamacje u Roco

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
makieciarz
Posty: 627
Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
Lokalizacja: Görlitz
Kontakt:

Re: Reklamacje u Roco

Post autor: makieciarz »

Wróciła właśnie z naprawy lokomokotywka Railion dla Trojana, tak gwoli wyjaśnienia ponieważ widze nie wszyscy zrozumieli o co chodzi - jego lokomotywy nie przyjąłem do zwrotu ponieważ była w stanie NARUSZONYM - czytaj odkręcał sobie kolega śróbki od wózka na własne ryzyko. Roco przez to także nie uznało prawa gwarancyjnego i kolegę ta zabawa kosztuje ok. 50 zł. Lok oczywiście został naprawiony i jak listonosze przestaną strajkować zostanie wysłany tudzież dowieziony "po drodze" osobiście.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Reklamacje u Roco

Post autor: DBv »

Oj żdziebko mieszacie Panowie...
W 1998 roku, jak się BR132 TT u Roco ukazała to nie było ani serii Proffesional, ani Playtime, ani Platin. Po prostu były modele Roco, a co niektóre opisywano dodatkowo (np w katalogu, ale już na opakowaniu śladu nie było) jako Supermodelle. I takim właśnie była Ludmiła TT, co nie zmienia faktu, że pakowana była w standardowe pomarańczowo-niebieskie pudełko.
Dopiero jak sie taki pan wizjoner pojawił (około2003), a zwał się on Peter Magdefrau, to sobie wymyślił, że będą trzy serie: Playtime (czyli "zabawki", czesto trafiały tu stare modele), Proffesional (czyli jakieś 90% całego asortymentu) i Platin (wybrane perełki). I taki podział wprowadzano od ca. połowy 2003roku. Dodatkowo sobie wykombinował, że jego genialne pomysły tak zwiększa obroty firmy, że trzeba by nową siedzibę wybudować. I wybudował w Hallein. Dodatkowo jeszcze sobie logo zmienił, no bo jak to bez nowego logo... I byłoby wszystko ok, gdyby nie to, że całość okazała się zdziebko przeinwestowana. W 2005 roku Pan Magdefrau pożegnał się z firmą (banki straciły cierpliwość) a nowo utworzona spółka powróciła do starego logo i zrezygnowała z podziału na PLAY, PROFI i PLATIN.

PS
To oczywiście nie zmienia faktu, ze nie ma (i nigdy nie było) uzasadnienia, aby modele TT do którejść z tych grup zaliczać (standardowo to wszystko było serią profi)
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Reklamacje u Roco

Post autor: Marcin »

No to mi wyklarowałeś. Teraz będę mądry :D
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Reklamacje u Roco

Post autor: Charakterek »

Już Ci pisałem. Roco pisało na swoich pudełkach PRO, by podkreślić z jakim poziomem wykończenia jest model w TT. A odzwierciedlała go jakość PRO w H0. I dlatego na pudełku jest tak napisane. Nie hobby, nie platinum, ale właśnie PRO. W 1998 roku, kiedy 132 powstawała w TT trzeba ją było jakoś u Roco umieścić w skali jakości. Ale do dziś jest to ta sama konstrukcja! Tyle, że zmieniły się pudełka! Jakby Roco zrobiło serię Hobby bez świateł, z trójpolowym silnikiem i uproszczonym napędem - z pewnością znalazło by to odzwierciedlenie na pudełku. O to możesz być spokojny!

A czemu teraz nie piszą tego? To co w 1998 było pro, teraz jest standardem. Zatem wszystkie modele pro stały się normalnymi, standardowymi modelami. I nie ma sensu pisać pro i koniec!
Ostatnio zmieniony 24 paź 2006, 10:33 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Reklamacje u Roco

Post autor: Marcin »

W takim układzie po co to "professional" ?
Nie rozumiem pamelar o czym piszesz. Każda firma dzieli produkcję na serie, choćby po to aby przy reklamacjach wiedzieć co i kiedy opuściło taśmę fabryki.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2006, 10:23 przez Marcin, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Karol
Moderator
Posty: 594
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Grybów / Limanowa
Kontakt:

Re: Reklamacje u Roco

Post autor: Karol »

Zgadza sie w 100% Roco nigdy nie robiło innych Ludmił w TT jak Professional
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Reklamacje u Roco

Post autor: Charakterek »

Dokładnie jest tak, jak mówi Wojtek. Wszystkie modele lokomotyw w TT odpowiadają jakością serii PRO w H0 i dlatego Roco tak to podkreślało. Teraz już tego na pudełkach nie pisze, a jest to ta sama Ludmiła, co była wcześniej. To wszystko!
Awatar użytkownika
pamelar
Posty: 290
Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
Lokalizacja: ściana wschodnia
Kontakt:

Re: Reklamacje u Roco

Post autor: pamelar »

Jaki dowód, na co? Na to, że Roco zmieniło szatę graficzną? Wersja dr jest z przed paru lat, natomiast Railion jest produkcją tegoroczną. Może powtórzę dużymi literami:
PODZIAŁ WŚRÓD MODELI ROCO TT NA SERIE NIE ISTNIEJE.
Mało tego, on nigdy nie istniał....ale w to bedzie trudno uwierzyć, gdy ma się takie "dowody". ;)
Pozdrawiam,
Wojtek Świątkowski
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Reklamacje u Roco

Post autor: Marcin »

Hej. Oto dowód na moje tezy:

Obrazek

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Reklamacje u Roco

Post autor: DBv »

Marcin pisze:Chodzi mi o to że w lokomotywie z Proffesional są dodatkowe elementy przy mocowaniach wózków co powoduje lepsze wpisywanie się ich w łuki. Silnik ma inne blaszki kontaktowe, ogólnie lok sprawia wrażenie dokładniej wykonanego. Nawet poręcze z przodu montowało się o wiele przyjemniej.
Ale chodzi o Roco tak w ogóle czy o Roco TT. Już Pmaelar przeciez napisał co jest grane z tym trójpodziałem. Jeżeli mowa o TT to tutaj nigdy czegoś takiego jak podział na Proffesional nie było.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Reklamacje u Roco

Post autor: Marcin »

pamelar pisze:
Marcin pisze:A ja kupię Roco, ale z dopiskiem "proffesional" na pudełku. Te loki są o wiele lepiej wyposażone niż standardowe Roco.
Ale seria professional to standardowa seria Roco, więc o jakim dodatkowym wyposazeniu mówisz?
Powyżej była seria Platin, czyli modele ekskluzywne pod wzdgledem ceny jak i jakości. Najniższą serią był Playtime czyli zestawy i tabor startowy. Piszę wszędzie był, bo roco chyba zrezygnowało z w/w podziałów.
acha i te podziały dotyczyły skali H0, bo w TT to wszystko było proffesional. Mogły sie tylko różnic opakowaniem odpowiadającym aktualnej polityce firmy.
Chodzi mi o to że w lokomotywie z Proffesional są dodatkowe elementy przy mocowaniach wózków co powoduje lepsze wpisywanie się ich w łuki. Silnik ma inne blaszki kontaktowe, ogólnie lok sprawia wrażenie dokładniej wykonanego. Nawet poręcze z przodu montowało się o wiele przyjemniej.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Reklamacje u Roco

Post autor: Kilkujadek »

Trojan pisze: ""...Makieciarz nie sprawdził loki przed sprzedażą że ma rozwalony wózek a zwrotu towaru nie chciał przyjąć usprawiedliwiając się że nie ma pewności czy nie mam takiej drugiej i nie podmieniłem wadliwych części
:shock: Coś nowego. Wygląda to na łamanie prawa oraz kolejne nadwyrężenie i tak już wątpliwej reputacji tego sprzedawcy. Skontaktuj się z oddziałem PIH w swoim rejonie.
Awatar użytkownika
pamelar
Posty: 290
Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
Lokalizacja: ściana wschodnia
Kontakt:

Re: Reklamacje u Roco

Post autor: pamelar »

Marcin pisze:A ja kupię Roco, ale z dopiskiem "proffesional" na pudełku. Te loki są o wiele lepiej wyposażone niż standardowe Roco.
Ale seria professional to standardowa seria Roco, więc o jakim dodatkowym wyposazeniu mówisz?
Powyżej była seria Platin, czyli modele ekskluzywne pod wzdgledem ceny jak i jakości. Najniższą serią był Playtime czyli zestawy i tabor startowy. Piszę wszędzie był, bo roco chyba zrezygnowało z w/w podziałów.
acha i te podziały dotyczyły skali H0, bo w TT to wszystko było proffesional. Mogły sie tylko różnic opakowaniem odpowiadającym aktualnej polityce firmy.
Ostatnio zmieniony 20 paź 2006, 18:02 przez pamelar, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Wojtek Świątkowski
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Reklamacje u Roco

Post autor: Mariusz »

Dlatego trzymam się swojej zasady, że kupuje osobiście, każe wyjąc i pojeździc i to po łukach w lewo i w prawo, potem sam oglądam. Wagony i tory traktuje ulgowo-wiadomo, tam wszystko widac.
Trudno. Muszę robic wycieczki do sklepów. Raz naciąłem się we Frankfurcie i jeździłem z reklamacją transformatora-pozytywnie, ale 3 razy tam byłem!
I raz w komisie kupiłem BR 35 i ostatni. Okazał się złomem w środku.:(
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Reklamacje u Roco

Post autor: Marcin »

A ja kupię Roco, ale z dopiskiem "proffesional" na pudełku. Te loki są o wiele lepiej wyposażone niż standardowe Roco.
Druga sprawa to to że lokomotywy kupuję u stałego sprawdzonego sprzedawcy i od czasu do czasu na Ebayu.de, ale też u rekomendowanych sprzedawców. Do tej pory się nie naciąłem.
Ostatnio zmieniony 20 paź 2006, 14:25 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości