Prośba o radę przed budową modułu stacji

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

Awatar użytkownika
JarUs
Posty: 1290
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji

Postautor: JarUs » 09 sty 2019, 19:24

manfred pisze:.... czy grzechem ciężkim będzie wstawienie na segment rozjazdu EW2 na bocznicy jak drugi tor bocznicy np. dla lokomotywy czy odstawienia wagonów. EW3 trochę za długa a miejsca mało ......

Nie. Ale lepiej pokombinuj z EW3. Jak wstawisz EW2 - bo łatwiej, potem możesz zacząć narzekać ... tak jak ja.


manfred
Posty: 33
Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
Lokalizacja: hamburg
Has thanked: 8 times

Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji

Postautor: manfred » 09 sty 2019, 19:02

OK dzięki
Awatar użytkownika
Kaczor
Posty: 683
Rejestracja: 26 wrz 2010, 15:36
Lokalizacja: Ciechanów
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji

Postautor: Kaczor » 09 sty 2019, 17:11

STTandard dopuszcza EW2 (15 stopni) na bocznicach.
manfred
Posty: 33
Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
Lokalizacja: hamburg
Has thanked: 8 times

Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji

Postautor: manfred » 09 sty 2019, 16:41

Drodzy Doświadczeni Modelarze czy grzechem ciężkim będzie wstawienie na segment rozjazdu EW2 na bocznicy jak drugi tor bocznicy np. dla lokomotywy czy odstawienia wagonów. EW3 trochę za długa a miejsca mało a jak się buduje to w trakcie różne pomysły przychodzą. Prace postępują jestem na etapie lutowania przewodów, niektóre rozjazdy podłączone i działają, dziękuję za wszystkie dobre rady bo bardzo mi pomogły. Wkrótce wkleję zdjęcia segmentów z torami. Wyłania się jeszcze problem pulpitu sterowniczego a właściwie podłączenia go do całego modułu,jest tam mnóstwo przewodów i jakie wtyczki zastosować aby można było łatwo pulpit odłączyć i przyłączyć.
adrian pander
Posty: 223
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Been thanked: 1 time

Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji

Postautor: adrian pander » 12 gru 2018, 09:25

Rozjazdy należy przyciąć (jeżeli chcesz zachować rozstaw torów zgodny ze Sttandardem 36mm) i połączyć ze sobą poprzez złączki izolowane na obu torach. W związku z kiepskim wykonaniem rozjazdów przez producenta proponuje przerobić krzyżownicę na wykonaną z szyn. W fabrycznym wykonaniu bardzo często występuje zwarcie przy przejazdach lokomotyw parowych lub sześcioosiowych. Proponuję również podłączenie krzyżownicy poprzez 5W żarówkę na 12V np. 5W5 (dzięki niej przy wystąpieniu zwarcia przez koła następuje jej zaświecenie a nie wyłączenie zasilania z zasilacza). Schemat jaki my stosujemy przy sterowaniu przez serwa masz w załączniku.
Ja już przerobiłem tak 21 rozjazdów i skończyły się już wszystkie problemy. Dodatkowo trzeba przyszlifować iglice.
Jak będziesz chciał zobaczyć na żywo to zapraszam do Sosnowca.
Możesz również dzwonić 604-364-974
Załączniki
Schemat podłączenia przekaźnika do polaryzacji 2 rozjazdów połączonych w półtrapez.jpg
manfred
Posty: 33
Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
Lokalizacja: hamburg
Has thanked: 8 times

Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji

Postautor: manfred » 11 gru 2018, 13:12

Pozdrawiam Kolegów Modelarzy. Mam kolejną prośbę o pomoc w polaryzacji tych rozjazdów, nie wiem gdzie w tym układzie izolować szyny od krzyżownicy:

Te zaznaczone miejsca nie wiem jak rozpracować z izolacją szyn do polaryzacji.

To moje skrzynki, prace postępują, etap kładzenia torów i podłączeń elektrycznych. mam też pytanie, jakim zastosować zasilacz rozjazdów i oświetlenia czy stary Z1 byłby dobry, a jeśli jest coś lepszego to jaki?

W okolicy zaznaczonej ma mają być te rozjazdy na torze do szynobusu; i jeszcze jedno czy tor końcowy ma zmieścić cały skład VT 137 (365 mm) czy tylko cały skład VT 02.09 z doczepą czy tylko np. miejsce na długość wagonu motorowego; jak będzie poprawniej i praktyczniej?
Budynek stacji będzie na segmencie drugim i zastosuję stację Klingenberg Colmnitz z rozdzieleniem małego domku na część segmentu trzeciego ( z rozjazdem).
Załączniki
IMG_20181211_124936.jpg
IMG_20181211_124941.jpg
IMG_20181211_124941.jpg
IMG_20181211_131409.jpg
IMG_20181211_131429.jpg
IMG_20181211_131444.jpg
IMG_20181211_131549.jpg
IMG_20181211_131607.jpg
IMG_20181211_131429.jpg
manfred
Posty: 33
Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
Lokalizacja: hamburg
Has thanked: 8 times

Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji

Postautor: manfred » 02 gru 2018, 21:16

Wielkie podziękowanie, tego mi trzeba było.
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1250
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 37 times
Been thanked: 23 times
Kontaktowanie:

Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji

Postautor: wicy » 02 gru 2018, 20:53

Na tej stronie masz obrazek połączenia MP1
manfred
Posty: 33
Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
Lokalizacja: hamburg
Has thanked: 8 times

Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji

Postautor: manfred » 02 gru 2018, 20:27

Witam Forumowiczów. Jestem na etapie lutowania przewodów do szyn i polaryzowania rozjazdów przy zastosowaniu MP 1i pytanie:

1. czy tak samo lutuje się przewody do rozjazdu jak przy podłączeniu Conrada czyli tam był żółty od krzyżownicy i dwa niebieskie do ruchomych szyn rozjazdu?

2. Jeżeli tak to do których wejść podłączy w MP 1 te dwa przewody od szyn. posłużę się ściągniętym schematem z netu.
3. Jeżeli jest tu Ktoś kto czyta to proszę o odpowiedź bo utknąłem w pracach.
Dzięki
Załączniki
Conrady.jpg
manfred
Posty: 33
Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
Lokalizacja: hamburg
Has thanked: 8 times

Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji

Postautor: manfred » 25 lis 2018, 11:29

Dzięki, pytając wolę się upewnić bo nie jestem jeszcze biegły w tym wszystkim a chcę uniknąć błędów.
Awatar użytkownika
JarUs
Posty: 1290
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji

Postautor: JarUs » 24 lis 2018, 23:36

manfred pisze:Czy norma niemiecka AGMB Bahnsteige und laderampen jest do zastosowania w Standardzie?
... z tej normy korzystamy ...
manfred
Posty: 33
Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
Lokalizacja: hamburg
Has thanked: 8 times

Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji

Postautor: manfred » 24 lis 2018, 22:05

Witam po czasie ponownie i mam szybkie pytanie: jaką szerokość peronu zastosować, wysokości znalazłem ale mam problem z szerokością. Skrzynki już zmontowane, tor główny wytrasowany i jestem na etapie projektowanie peronów. Pzdr. Jerzy (Manfred)

Added in 15 minutes 46 seconds:
Czy norma niemiecka AGMB Bahnsteige und laderampen jest do zastosowania w Standardzie?
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1415
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji

Postautor: T_Domagalski » 04 lis 2018, 00:39

manfred pisze:Patrząc na układ torowiska to chyba nie wszystko da się z metrowych torów ułożyć. Czy będzie zgodnie z Normą łączyć typowe tory krótkie ew. łuki Tilliga?

Tam, gdzie się da, korzystaj z jak najdłuższych odcinków flexów. Im mniej łączeń tym lepiej. Norma wręcz zabrania sztukowania torów z krótkich odcinków (ścinków), bo taka "oszczędność" kończy się samymi problemami - pękającymi lutami i późniejszymi problemami z zasilaniem. Oczywiście tam, gdzie jest to konieczne (np. krótki odcinek pomiędzy dwoma rozjazdami), to trzeba uciąć taki odcinek, jaki jest potrzebny, bez kombinowania.

Odnośnie łuków, to jak pisał Century - gotowce mają za mały promień. Skoro planujesz użyć rozjazdy EW3 o łagodnym promieniu R=984mm, to postaraj się wyprofilować wszystkie pozostałe łuki tak, aby miały promień nie mniejszy niż 900mm. Zapewni to doskonałą geometrię i wygląd twojej stacji. Najprościej wszędzie tam, gdzie ma być łuk, najpierw przymierzyć rozjazd EW3, odrysować jego krzywiznę, a potem wygiąć taki sam łuk z flexa.
Century
Posty: 109
Rejestracja: 27 lut 2016, 08:32
Lokalizacja: Gliwice
Been thanked: 1 time

Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji

Postautor: Century » 03 lis 2018, 23:22

Ja bym się nie sugerował łączenia na projekcie (program ma tory flex max 664 mm), a jak Twoje skrzynki będą mieć 90cm to metrowe tory dadzą radę i odpadnie Ci lutowanie ich. Używanie gotowców na łuki odpada bo one mają max 396 (R3x) a potrzebujesz przynajmniej 600 stopni by być zgodny z normą.
manfred
Posty: 33
Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
Lokalizacja: hamburg
Has thanked: 8 times

Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji

Postautor: manfred » 03 lis 2018, 20:46

Ok. Dorobię jeszcze jeden segment to nie będzie problemu, a i na szerokości 50 cm skrzynki segmentu w tym układzie zmieścić się wszystko co z budownictwa chciałbym umieścić. Z dobrych rad trzeba korzystać. Cieszę się z pomocy bo widzę że, to ma teraz sens. Co innego czytać teoretycznie a co innego słuchać rai nie popełnić błędów często nie do poprawienia.

Patrząc na układ torowiska to chyba nie wszystko da się z metrowych torów ułożyć. Czy będzie zgodnie z Normą łączyć typowe tory krótkie ew. łuki Tilliga? w projekcie widziałem podział na kawałki torów.

Zapewne jeszcze będę marudził jak dojdę do podłączeń elektrycznych napędów. i pulpitu sterującego tym wszystkim. Pozdrawiam Was i dziękuję za pomoc Jerzy.

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość